Llengua estrangera italià II

Guia d'estudi

Introducció

Els alumnes que comencen la matèria Llengua estrangera italià II han de tenir ja un coneixement previ de la llengua (A2), ja que en aquest curs arribarem a tenir un nivell B1 segons el MERC. El curs està estructurat en cinc lliuraments de treball (Consegne) de 14 hores de treball cadascun.

Objectius generals: 

  • Comprensió oral: comprende les idees principals d'un discurs clar i en llenguatge estàndard sobre temes familiars, escolars, laborals, de temps de lleure, de fets passats, etc. 
  • Comprensió lectora: comprendre textos que utilitzen un llenguatge molt habitual i quotidià o que està relacionat amb la feina, la descripció de fets, sentiments i desitjos en cartes personals, relació dels temes generals de la matèria de cada lliurament.
  • Expressió oral: connectar frases d’una manera senzilla per tal de descriure experiències i fets, els somnis, les esperances o les ambicions; donar raons o explicacions breus sobre;  opinions i projectes; explicar una història o relatar l’argument d’un llibre o d’una pel·lícula i descriure les pròpies reaccions. 
  • Expressió escrita: escriure textos senzills i ben cohesionats sobre temes familiars o d’interés personal; escriure cartes personals que descriuen experiències i impressions.
  • Comprensió oral: comprendre qualsevol tipus de producció oral en directe o emesa pels mitjans de comunicació, encara que la velocitat de parla sigui ràpida com la d’un nadiu.

Objectius del curs: 

Lezione 1

  • Do you speak italian? Fare analogie,invitare qualcuno a fare qualcosa, chiedere un parere, esprimere sorpresa / sollievo / gioia / comprensione, esprimere un dubbio, chiedere in prestito, raccontare un incidente culturale o linguistico, esprimere la propria opinione, esprimere accordo/disaccordo
  • Vivere in città. Chiedere aiuto, lamentarsi, esprimere speranza, esprimere disapprovazione, esprimere desideri, esprimere un divieto, chiedere la causa, motivare, insistere, fare progetti, esprimere una preferenza, indicare la posizione geografica di un luogo.

Lezione 2

  • Made in Italy.  Descrivere un prodotto, descrivere un oggetto, chiedere e dare conferma di un'intenzione, dire la causa, fare una supposizione, esprimere emozioni e stati d'animo, esprimere il timore, esprimere una condizione, fare un reclamo,esprimere un dubbio, scusare / giustificarsi, dare la colpa.
  • Parole, parole, parole... Esprimersi in modo adeguato al mezzo di comunicazione, fare paragoni, dare una spiegazione, iniziare una conversazione telefonica, offrire aiuto o disponibilità, chiedere di una persona, segnalare un errore, riferire le parole di una terza persona, trascrivere un messaggio lasciato da una terza persona.

Lezione 3

  • Invito alla lettura. Raccontare la trama di un libro, esprimere interesse / disinteresse /preferenza, dare un suggerimento, chiedere la ragione e spiegare, esprimere interesse, dare un giudizio.
  • La famiglia cambia faccia. Introdurre un nuovo argomento con una domanda, argomentare, chiedere conferma e confermare, indicare le ragioni di una tesi, commentare una statistica, indicare le conseguenze di un fatto, motivare, indicare vantaggi e svantaggi di una condizione.

Lezione 4

  • Feste e regali. Indicare la mancanza di voglia di fare qualcosa, esplicitare il proprio dissenso, ammettere la ragione dell'interlocutore, prendere in giro, fare dell'ironia, ricordare a qualcuno una promessa fatta, esprimere preferenze, raccontare una brutta figura, dare consigli, fare delleipotesi, parlare del proprio comportamentoin determinate situazioni.
  • Italiani nella storia. Raccontare la vita di un personaggio storico, esprimere incredulità, interrompere.

Lezione 5

  • Italia da scoprire. Fare una domanda in modo indiretto, informarsi sulle caratteristiche di un luogo, chiedere ulteriori spiegazioni, chiedere e fornire informazioni, chiedere conferma, riportare quello che ha detto un'altra persona, segnalare le bellezze di un luogo, esprimere il proprio disappunto.
  • L'italiano oggi. Parlare dei propri errori linguistici, ironizzare, attenuare / invitare ad attenuare il tono di una discussione, esprimere un netto disaccordo, fare delle ipotesi nel passato, riflettere sull'apprendimento linguistico.

Material didàctic

Per aquest curs es fa servir el següent manual:  Maria Balì, Luciana Ziglio, Nuovo Espresso 3 (Llibre + DVD), Alma Edizioni [ISBN: 978-88-6182-338-9]

En el Tauler de notícies i orientacions el professorat donarà indicacions, materials i informacions de la matèria. 

En el Fòrum de la classe podreu exposar els dubtes de la matèria. Podran intervenir per resoldre'ls tant el professorat com l'alumnat.

En cada lliurament trobareu:

  • El Pla de treball on s'indiquen els continguts i les activitats a fer en el lliurament.
  • Els Recursos específics del lliurament.
  • Les activitats del lliurament. Les activitats d'avaluació s'han de realitzar dins del termini del lliurament.

Sistema d'avaluació

L'avaluació s'efectua amb les activitats realitzades durant el curs i la prova presencial final. Cliqueu aquí.

Darrera modificació: dimarts, 21 d’abril 2020, 18:48