Pla de treball del Lliurament 1
La lectura dels materials d'estudi i la realització de les activitats et permeten assolir els objectius de cadascun dels lliuraments. Per aquest motiu, és important que tinguis en compte la seqüència de treball que et proposem en aquest pla que connecta les activitats amb els materials que et facilito. Has de fer servir aquells que t'indico als enunciats de les tasques, dels fòrums i dels qüestionaris i els pots complementar amb altres als quals també et dono accés.
Sempre hi haurà més informació de la necessària i és important seleccionar la que necessitis. A tots els capítols que tinguin per capçalera Per saber-ne més, trobaràs materials d'ampliació que hauràs de valorar si els vols utilitzar però no són avaluables.
Per distribuir-te les 14 hores de treball que has de dedicar al lliurament és important que:
- Coneguis la programació del lliurament que consta a la Guia d'estudi.
- Llegeixis aquest Pla de treball.
- Analitzis els materials per situar-te: quins són els continguts que es treballen en el lliurament, quins aspectes s'estudien i en quin nivell d'aprofundiment.
- Miris les activitats proposades per entendre què és el que hauràs d'enviar per ser avaluat.
- Estudiïs els materials que necessitis per fer les activitats i desestimis els que no utilitzaràs.
- Plantegis els dubtes que no puguis resoldre per tu mateix al fòrum Dubtes de la matèria.
- Comencis a elaborar les activitats amb els materials per anar comprovant que el que et demano és el que enviaràs.
- Revisis les activitats abans de donar-les com a definitives.
En tots els lliuraments veuràs que les tasques que considerem imprescindibles per superar-lo tenen un requadre a la part dreta que t'indicarà amb claredat si has completat o no l'activitat i si la qualificació és positiva o no. El que has d'interpretar, en funció dels colors que t'apareguin, és el que pots veure en la imatge de la dreta.
Tingues present que és aconsellable que facis totes les activitats per poder superar cadascun dels lliuraments.
Del llenguatge a la paraula |
|
1. El llenguatge i la paraula 2. Teoria de la comunicació 2.1 La comunicació 3. El discurs oral. Comprensió i producció de textos orals
Les quatre habilitats lingüístiques Caracterització del discurs oral La comprensió oral: escoltar Microhabilitats de la comprensió oral L'expressió oral: parlar Microhabilitats de l'expressió oral 3.1 L'exposició oral 4. El discurs escrit. Comprensió i producció de textos escrits Introducció
Les habilitats lingüístiques
El discurs escrit
4.1 Tipus de text
4.2 Les tipologies textuals
|
5. Les propietats del text. Adequació, coherència, cohesió i estilística Adequació
Coherència
Cohesió
Correcció lingüística
6. La formació de les paraules 6.1 Lèxic i semàntica Nivell bàsic
Lexemes i morfemes
Derivació i composició
Sinonímia i antonímia
Monosèmia i polisèmia
Nivell mitjà
Homonímia, homografia i homofonia
Parònims
Camp semàntic
Hiperònims i hipònims
Nivell avançat
Mots populars i cultismes
Pseudoderivació
Neologismes
Llatinismes
Préstecs i manlleus
Barbarismes
Habilitació
Nivell superior
Precisió en el significat
6.2 Com neix una paraula 7. La variació lingüística 7.1 Registres lingüístics informals |
Lectures obligatòries |
|
Terra Baixa
|
Temps de dedicació | % de la nota | ||||
Preparació de les activitats |
|||||
7h 30min | - | ||||
|
|||||
Activitats d'aprenentatge |
|||||
|
En funció dels coneixements previs que tingueu sobre els continguts del lliurament. | Activitats opcionals | |||
1h | 15% | ||||
1h 30m | 15% | ||||
|
5 min | 15% | |||
|
2h | 20% | |||
|
1h 25min | 20% | |||
Activitats sobre lectures obligatòries |
|||||
|
30min |
15% |
|||
Activitats d'ampliació |
|||||
|
En funció dels vostres interessos | Activitats opcionals | |||