La lectura dels materials d'estudi i la realització de les activitats us permeten assolir els objectius de cadascun dels lliuraments. Per aquest motiu, és important que tingueu en compte la seqüència de treball que us proposem en aquest pla que connecta les activitats amb els materials que us facilito. Heu de fer servir aquells que us indico als enunciats de les tasques, dels fòrums i dels qüestionaris i els podeu complementar amb altres als quals també us dono accés. Tots, estan al mateix lloc: la secció Materials i recursos Accés als materials de consulta excepte els de les lectures obligatòries que es troben en una secció pròpia: 


Sempre hi haurà més informació de la necessària i és important seleccionar la que necessiteu. A tots els capítols que tinguin per capçalera Per saber-ne més, trobareu materials d'ampliació que haureu de valorar si els voleu utilitzar però no són avaluables.

Per distribuir-te les 14 hores de treball que has de dedicar al lliurament és important que:

  • Conegueu la programació del lliurament que consta a la Guia d'estudi.
  • Llegiu aquest Pla de treball.
  • Analitzeu els materials per a situar-vos: quins són els continguts que es treballen en el lliurament, quins aspectes s'estudien i en quin nivell d'aprofundiment.
  • Mireu les activitats proposades per entendre què és el que haureu d'enviar per a ser avaluats.
  • Estudieu els materials que necessiteu per a fer les activitats i desestimeu els que no utilitzaràs.
  • Plantegeu els dubtes que no pugueu resoldre per vosaltres mateixos al fòrum  Dubtes de la matèria.
  • Comenceu a elaborar les activitats amb els materials per anar comprovant que el que us demano és el que enviareu.
  • Reviseu les activitats abans de donar-les com a definitives.

En tots els lliuraments veureu que les tasques que considerem imprescindibles per superar-lo tenen un requadre a la part dreta que t'indicarà amb claredat si heu completat o no l'activitat i si la qualificació és positiva o no. El que heu d'interpretar, en funció dels colors que us apareguin, és el que podeu veure en aquesta imatge. Tingueu present que és aconsellable que feu totes les activitats per poder superar cadascun dels lliuraments.

    La decadència de la literatura catalana : Renaixement, Barroc i Neoclassicisme

    La literatura del segle XVI

    • El Renaixement
    • La poesia catalana del XVI

    El Barroc la Il·lustració i el Neoclassicisme

    • El Barroc
    • La Il·lustració i el Neoclassicisme

    El segle XIX : Romanticisme i Renaixença

    El Romanticisme i la Renaixença

    • El Romanticisme i Renaixença
    • La Catalunya de la Renaixença

    Poesia i prosa de la Renaixença

    • Jacint Verdaguer
    • Teodor Llorente

    El teatre de la Renaixença

    • El teatre vuitcentista
    • Frederic Soler, "Serafí Pitarra"
    • Àngel Guimerà

    Lectures obligatòries

    Antologia de la poesia catalana II 

    • Francesc Vicent Garcia: “A una hermosa dama...”.
    • "A la vora de la mar" (cançó popular)
    • Bonaventura Carles Aribau: “La pàtria”.
    • Teodor Llorente: “Vora el barranc dels algadins” de Nou llibret de versos (1909).
    • Jacint Verdaguer: “Vora la mar”, de Flors del calvari (1895).

      Tirant lo Blanc II

      [Tirant arriba a Constantinoble i s'enamora de Carmesina]

      CXVII. Com Tirant fon arribat en Constantinoble, e les raons que l'Emperador li dix... 

      CXVIII. Com Tirant fon ferit en lo cor ab una fletxa que li tirà la deessa Venus perquè...

      [Tirant malalt d'amors. Diafebus, confident i mitjancer de Tirant]

      CXIX. Raons de conhort que fa Diabebus a Tirant perquè el veu pres ab lo llaç d'amor

      CXX. Lamentació d'amor que fa Tirant.

      CXXI.Raons que fa Diafebus a Tirant, aconhortant-lo de ses amors.

      [Tirant declara el seu amor a Carmesina]

      CXXVI. Com Tirant satisféu en les raons que l'Emperador li demanava.

      CXXVII. Com la Princesa conjurà a Tirant que li digués qui era la senyora qui ell tant amava.

      [Amors de Diafebus i Estefania]

      CXLVI. La sentència que l'Emperador donà contra los cavallers, ducs e comtes que presos eren.

      CXLVII. L'albarà que féu Estefania de Macedònia a Diafebus.

      [Somni fingit de Plaerdemavida]

      CLXII. La resposta que féu la Princesa a Tirant (p. 557-561).

      CLXIII. Lo somni que Plaerdemavida féu.

              Temps de dedicació   % de la nota  
         

        Preparació de les activitats

                 
        • Llegiu els missatges del  Tauler de notícies
          4h   -  
        • Consulteu i analitza els continguts del llibre  que tens a la secció Materials i recursos Accés als materials de consulta  Renaixement, Barroc, Il·lustració, Romanticisme i Renaixença. Hi ha més informació de la necessària i és important seleccionar la que necessiteu, bé siguin recursos textuals o visuals. A totes les activitats tindreu indicacions per guiar-vos. Els capítol que tinguin per capçalera Per saber-ne més, contenen materials d'ampliació que hauràs de decidir si els vols utilitzar o no per ampliar els teus coneixements, tot i que no siguin avaluables. Ens referim als subcapítols La Catalunya de la Renaixença i Natura poètica
             
         

        Activitats d'aprenentatge

         

                 
        • Les activitats d'aprenentatge us permeten apropar-vos als continguts que es treballaran al lliurament:
        •   L2AP1_Activitat interactiva: Antologia de la poesia catalana. És una activitat interactiva. Si decidiu fer-les podreu posar-vos a prova i comprovar què sabeu sobre els continguts que apareixeran a  les tasques del lliurament de la secció de lectures obligatòries.
          En funció dels coneixements previs que tingueu sobre els continguts del lliurament.   Activitats opcionals  
         

        Activitats d'avaluació

                 
        • Feu el qüestionari   L2AC1_Romanticisme i Renaixenç a. Després de tres de segles d'una activitat literària discutida durant anys, la Renaixença propiciarà la restauració de la llengua, de la literatura i de la cultura catalanes, en forma de presa de consciència col·lectiva. A Catalunya va tenir lloc paral·lelament amb la desclosa del Romanticisme. En aquest qüestionari ens aproparem a la literatura del Romanticisme i de la Renaixença i farem un èmfasi especial en la figura de Jacint Verdaguer.
          2h   20%  
        • Participeu al fòrum    L2AC2_La Decadència de la literatura catalana? Heu de preparar una intervenció oral per als vostres companys de classe sobre un període de la literatura catalana que durant molt de temps s'ha anomenat Decadència. Per a fer-ho haureu de llegir els materials d'estudi i preparar una gravació amb informació rellevant sobre el significat de la Decadència de la literatura catalana i la idoneïtat o no d'aquesta denominació. Atès que podem considerar que hi ha tres moviments literaris que se situen en aquest període caldrà que exemplifiqueu abastament els vostres arguments.  
          2h   20%  
        • Envieu el text proposat a la tasca    L2ACR1_El teatre vuitcentista. Cal que partiu de la suposició que el vostre professor de literatura us ha demanat que preparis un text d'una extensió aproximada de 400 paraules sobre el teatre vuitcentista que ha de contenir una breu introducció sobre el teatre d'aquest període i un resum dels dos vídeos de què disposeu que ens permeten apropar-nos als dos autors més importants d'aquest període Frederic Soler "Serafí Pitarra" i Àngel Guimerà. 
          2h   20%  
         

        Activitats sobre les lectures obligatòries

                 
        •   L2AC3_Antologia de la poesia catalana II.  Aquest qüestionari se centra en cinc poemes nou l'Antologia. Ens referim als poemes de Francesc Vicenç García, de Bonaventura Carles Aribau, de Teodor Llorente i de Jacint Verdaguer, amb la inclusió també d'una una cançó popular. Les preguntes se centren en l'anàlisi del contingut, de la mètrica i versificació i de la rima. És important que reviseu els conceptes bàsics que teniu a la secció Lectures obligatòries relacionats amb l'anàlisi poètica.
         

        2h

         

         

        20%

         

         
         
        •  L2AC4_Tirant lo Blanc II. En aquest qüestionari haureu d'organitzar cronològicament els fets que ocorren el els capítols dels episodis seleccionats:
          1. Tirant arriba a Constantinoble i s'enamora de Carmesina
          2. Tirant malalt d'amors. Diafebus, confident i mitjancer de Tirant
          3. Tirant declara el seu amor a Carmesina
          4. Amors de Diafebus i Estefania
          5. Somni fingit de Plaerdemavida
         

        2h

         

        20%

         
         

        Activitats d'ampliació

                 

        Opcionalment, podeu ampliar els coneixements que heu assolit amb activitats que us permetran consolidar-los. A més, algunes de les preguntes que haureu pogut resoldre al qüestionari  L2AC3_Antologia de la poesia catalana II les podreu tornar a comprovar aquí en aquestes tres activitats interactives:

        •   L2AM1_Activitat interactiva: "A una hermosa dama"
        •   L2AM2_Activitat interactiva: "La pàtria"
        •   L2AM3_Activitat interactiva: "Vora la mar"
          En funció dels vostres interessos   Activitats opcionals  
                     

        Darrera modificació: dimarts, 21 d’abril 2020, 09:25