L3ACR3_La imatge i el text_S1
En aquest fòrum treballarem la idoneïtat o adequació d’una imatge al text que l’acompanya. Per fer la teva intervenció, hauràs d’argumentar si la imatge que acompanya el text que llegiràs és adient o no. Per orientar la feina que has de fer, segueix aquestes instruccions:
|
Llicència de la imatge: Fotografia: Xose Ramos sota llicència Creative Commons (BY-NC-SA) |
A la platja Els peus se li enfonsen a la sorra de la platja a cada nova passa. Sent l’escalfor del sol, intensa, sobre la pell dels seus braços, i això que encara és aviat. I sua. Però segueix caminant amb un somriure lleuger. Ja fa un mes que ve cada dia a aquesta platja; li agrada baixar, caminar entre aquells cossos estirats sobre tovalloles suaus d’estampats acolorits i fantasiosos, observar els homes que lluiten contra la brisa que puja de l’oceà per mantenir obert dignament el diari de pàgines voladisses, asseguts sota el para-sol, i els nens que construeixen castells a la vora de la mar, amb més imaginació que tècnica, amb un escampall de joguines de plàstic de colors llampants al seu voltant. La remor de les onades quasi imperceptibles es barreja amb la cridòria d’uns xiquets a l’aigua, xops de rialles salades, que juguen despreocupats, frenètics, vivint alhora aventures de d’Artagnan, Messi, Bob Esponja i Batman. Hi ha alguns banyistes que ja els té clitxats. La parella jove de les tovalloles a conjunt, amb un nadó sota la ombrel·la de ratlles verdes i blanques, que venen de l’hotel; la família de l’apartament del passeig, que inclou pares, fills, nebots i tietes, tots amb un evident sobrepès i que parlen a crits mentre masteguen alguna cosa poc saludable; els petits acostumen a jugar a pilota omplint de sorra a tothom i barallant-se sovint; aquell home, gran i eixerit, que sempre ve tot sol, amb un barret de palla espellifat, que es passa els matins caminant amunt i avall per la vora de l’aigua... però la gent va canviant, és clar, uns venen, els altres van, hi ha qui fa només una escapada provisional... Alguns el miren encuriosit quan s’hi acosta, altres sembla que ni el vegin quan va avançant per aquells camins angulosos, geomètrics, que queden entre les tovalloles esteses. El mar guspireja sota el sol, mentre els sentits se li omplen d’aquella olor de cremes solars protectores que se li comença a fer familiar. Se sent feliç de poder estar allí, caminant; fa un any allò era un somni gairebé impossible, una fantasia llunyana, inassolible, però les coses havien anat bé, i ara tenia uns ingressos més o menys estables i passaria tot l’estiu allí. El mar ara semblava menys hostil del que havia estat uns mesos enrere, sobre aquella barcassa, mirant sempre tota aquella aigua estúpida que, en lloc de treure la set, la provocava, tallava els llavis i a les nits, quan udolava amb fúria, produïa una por encomanadissa. Ara sembla un animal domesticat, dòcil i juganer. Una família amb dues filles adolescents arriba des del port; caminen gairebé de puntetes, com amb fàstic, sobre l’arena. S’instal·len lluny de l’aigua, com buscant de no barrejar-se amb la xusma ociosa, i li fan un senyal discret, el qui sembla el pare alça una mà blanca i fina, molt blanca i molt fina. Aquests deuen haver acabat d’arribar, pensa. Encara ara li fa gràcia veure aquests cossos tan blancs. Abans d’arribar aquí, n’havia vist ben pocs. S’acosta, i nota l’arena més calenta conforme s’allunya de l’aigua; saluda amb un cop de cap, mostrant el millor dels seus somriures mentre ensenya el gènere que du a les mans. S’esforça en parlar en aquesta llengua estranya i desconeguda, busca algunes de les paraules apreses, vol donar una bona impressió, i els hi diu: tu queres unas gafas de sol? Yo gafas de sol bonitas para chica bonita. Font: http://rebostdelprofa.blogspot.com/2011/07/la-platja.html |
-
L’acompliment dels requisits explicitats en l’enunciat de la tasca.
-
L’estructuració correcta del teu escrit (salutació, dos paràgrafs i comiat).
-
Es valorarà la capacitat d’elaborar un escrit de manera clara, coherent i detallada (amb exemples, justificacions i argumentacions sòlides).
-
Ús d’un registre estàndard, amb correcció lingüística, que evidenciï una revisió dels textos abans de presentar-los.
Valoració de les intervencions/participacions:
Aquest és un fòrum de preguntes i respostes. Contesta el fil iniciat pel professorat per presentar la teva opinió. Tingues en compte que no podràs accedir a la resta d’opinions dels companys fins que no hagin passat 30 minuts després d’intervenir-hi. El fòrum és avaluable i la valoració que n’obtinguis tindrà el pes que s’especifica al pla de treball en la nota del lliurament. Si fas més d’una intervenció, al qualificador constarà la més alta de les atorgades.