L4ACR1_Tasca en línia
Esculpint amb la llum: Constantin Brancusi i Albert Giacometti
Introducció
La proposta de l'activitat és veure les implicacions que té dins de la creació volumètrica l'ús d'un determinal material (fusta, pedra, bronze, marbre...). Per aquest motiu coneixerem primer l'obra de Constantin Brancusi i, a continuació, la veurem confrontada amb l'obra de Giacometti.
En primer lloc, llegiu el següent article: Brancusi, el vuelo de la materia, de Ángela Molina: http://elpais.com/diario/2004/01/24/babelia/1074902767_850215.html
La lectura d'aquest articles us ha de permetre, per una banda, descobrir la biografia de l'artista, el context històric en el que va desenvolupar la seva obra i, finalment, les seves reflexions en relació a la pràctica de l'art.
Un vídeo introductori de l'exposició sobre Brancusi (i Richard Serra) al Museum Guggenheim complementarà aquesta mirada general:
És evident que l'acabat d'agunes de les obres més emblemàtiques de Brancusi difereixen en l'ús de determinats materials i acabats del treball de Giacometti tal com podeu veure a continuació:
Què heu de fer?
Se us demana realitzar una representació fotorealista (utilitzant el sistema de render Cycles de Blender) del model que heu treballat al llarg del curs amb un tipus concret de material: or, pedra, marbre... pensant en clau de l'obra de Giacometti o Brancusi.
L'objectiu és aconseguir una resultat similar al següents renders:
Com ho heu de fer?
- Decidiu quin dels dos tipus del model utilitzareu: o bé el low poly del segon lliurament o l'escultòric del tercer lliurament.
- Afegiu un pla a l'escena que funcioni com a suport o terra del model.
- Creeu un objecte (monedes, pedres) que acompanyi al model.
- Decidiu quin tipus de material voleu assignar al model.
- Tingueu present el material d'estudi que disposeu a la secció Recursos del lliurament.
- No us cal en aquesta pràctica incorporar cap imatge de fons.
- No és necessari gravar el procés de modelatge.
- Anomeneu correctament el fitxer del model (.blend) segons les especificacions de l'activitat i penjeu-lo en aquest espai.
- Publiqueu en el fòrum L4ACR2_Fòrum un parell d'imatges des de diferents punts de vista com a mostra de l'escena foto realista i, si escau, un breu comentari personal sobre el que ha estat i significat aquest procés de treball.
Especificacions del treball que heu de publicar
Cal seguir les següents especificacions:
- Publiqueu en aquest espai el model que heu realitzat amb la següent nomenclatura: L4ACR1_nom_cognom1_cognom2.blend
- Publiqueu al fòrum L4ACR2_Fòrum un parell d'imatges d'amplada 640px del vostre treball.
Dubtes, problemes o qüestions relatives a l'enunciat de la tasca, realització, ús del programari i publicació
Utilitzeu el fòrum Dubtes de la matèria per plantejar la vostra pregunta. Cal que, com a títol del missatge, aparegui el codi de la tasca, és a dir, L4ACR1 i, a continuació, l'assumpte. Per exemple:
- L4ACR1 Problema de descàrrega de l'arxiu
- L4ACR1 Dubte amb la instal·lació del programari
Cal evitar títols de missatge que no permeten identificar el contingut del problema. Per exemple:
- Ajuda! Urgent!
- Problema
- Hola que ase
Com s'avalua la tasca?
L'activitat es valorarà en funció dels següents indicadors:
- Ús correcte del programari per a la realització de l'activitat
- La tasca presentada respecta les especificacions proposades a l'activitat
El pes de l'activitat dins del lliurament és del 100% i es qualificarà en base a una escala de l'1 al 10 en base a una rúbrica d'ítems.