L3ACR1 - Tristany i Isolda (1). La poesia simbolista.
Activitat retroactiva del 3r lliurament. Observacions:
Indiqueu clarament l'exercici que esteu responent. La millor manera és copiant l'enunciat.
Atenció: en acabar de respondre l'activitat no us descuideu de clicar, a baix de tot, el botó "Desa els canvis", ja que si no ho feu la tasca quedarà en estat d'esborrany i no serà detectada pel professor.
Recordeu també que aquesta activitat no es podrà enviar fins al dia 26 d'octubre. Ara bé, podeu començar a preparar i respondre prèviament les preguntes en un document de text, de manera que després només calgui copiar-les al quadre d'edició.
Gràcies per la vostra col·laboració.
I. SOBRE LA NOVEL·LA ARTÚRICA I EL TRISTANY I ISOLDA (1)
Després d'haver llegit el material d'estudi i els capítols I-IX del Tristany i Isolda de Joseph Bédier responeu les preguntes següents:
1.1. Busqueu en els apunts i en la introducció al llibre quina és la diferència entre les antigues cançons de gesta i els anomenats romans o romanços cortesos bretons (amb exemples de tots dos). [2 punts]
1.2. Quines versions de Tristany i Isolda s'havien escrit abans de la de Joseph Bédier? En quina d'elles es basà posteriorment el romanista francès? [2 punts]
1.3. On troben a Tristany després de la seva «primera mort»? Qui el salva i com? [2 punts]
II. SOBRE LA POESIA SIMBOLISTA
Anàlisi de L'albatros de Charles Baudelaire. Llegeix amb atenció el poema de Charles Baudelaire i respon les preguntes següents. No les contestis separadament, sinó en un text únic ben organitzat d'entre 100-150 paraules:
2.1. Fes un resum breu de l'argument, on es descrigui l'ocell marí i l'acció que protagonitza al poema. [1 punt]
2.2. Llegeix la conclusió del poema, la quarta estrofa, i explica com s'ha construït el símbol. A qui descriu, de fet, Baudelaire? Per què en dona aquesta imatge? Per arribar a una conclusió fes servir la informació sobre el moviment simbolista que Baudelaire inicia. [3 punts]
(Les faltes d'ortografia i d'expressió en general poden restar 1 punt de la nota global.)