L2ACR1 - Activitats d'avaluació: les Antígones modernes i altres conceptes
Activitats d'avaluació L2
I) Activitat sobre les lectures obligatòries: les Antígones d'Espriu i Maria Zambrano (teniu els textos a l'aula):
1. Després de llegir la tercera part d'Antígona, de Salvador Espriu: [Extensió: 20-25 línies]
1.1. Expliqueu breument a què responen els temors de noves desgràcies d'Eurídice i de l'endeví Tirèsias. [Extensió: 8-10 línies]
1.2. El Lúcid conseller és un personatge que Espriu introdueix a la tragèdia per explicar-la, però: quina és la seva posició? [Extensió: 10 12 línies]
- Davant el sacrifici d'Antígona.
- Davant la posició de Creont?
2. Després de llegir els dos capítols de La tumba de Antígona, de Maria Zambrano. [Extensió: 20-25 línies]
2.1. De la conversa entre Èdip, el pare d'Antígona, i la noia: expliqueu-ne la relació que han mantingut en el passat; la conclusió d'Èdip: "Todos venimos a ti, por eso"; i la resposta d'Antígona: "¿Cómo voy a poder hacerlos nacer a todos?" Què li demana Èdip, ara? Quina postura, nova respecte el text de Sòfocles, mostra Antígona? [Extensió: 10 12 línies]
2.2. Després de llegir el capítol "Los hermanos", concreteu dues o més diferències respecte l'Antígona clàssica de Sòfocles. [Extensió: 10 12 línies]
II) Activitat sobre La lírica llatina i els tòpics horacians
2.1. Expliqueu d'on prové el títol "Eneida" de Virgili i justifiqueu, seguint l'argument de l'obra, que es qualifiqui de poema èpic. [8 línies]
2.2. Expliqueu el sentit del tòpic horacià del beatus ille segons exposa Horaci a l'Èpode II Paraules d'Alfi que teniu en el llibre moodle de l'aula i extraieu-ne dos elements positius que proposa el poeta en el seu tòpic. Comenteu-los després en relació a l'actualitat del segle XXI. Han canviat gaire? Justifiqueu la vostra resposta. [Extensió: 15-17 línies]
Pel que fa a la forma, tingueu en compte:
Redacteu el vostre text en Word o open office, utilitzeu el corrector gramatical i ajusteu-vos a l'extensió proposada. En tenir el text acabat i corregit, copieu-lo a la tramesa en línia.