L1ACR2 - Ball robat: teoria i comentari-2
Ball robat de Joan Oliver - Lliurament 1
A) Pregunta teòrica [4 punts]
Després d'haver llegit Ball robat de Joan Oliver:
1. Feu un esquema dels triangles amorosos que s'hi descriuen i argumenteu-los. [2 punts]
2. Expliqueu per què es pot considerar una "comèdia burgesa" (el que en francès s'anomena un piece bien faite) pel que fa al tema (referiu-vos al final de l'obra) i a l'estructura. [2 punts]
Nota: Per respondre aquesta pregunta rellegiu també el text de Miquel M. Gibert que teniu a l'aula.
Extensió: 15-20 línies.
B) Comentari de text. Fragment de l'acte II. Escena entre en Cugat i l'Oleguer. Pàgines 104-107. (Teniu el text a l'aula). [6 punts: 5 per les preguntes i 1 per l'organització del text i la capacitat argumentativa.]
Seguiu l'esquema següent:
1. Situeu el fragment en l'obra: escena o escenes prèvies que permetin entendre'l i la posició que prenen els dos personatges: en Cugat i l'Oleguer. [1 punt]
2. Durant el franquisme sol existia el matrimoni religiós. L'estat era confessional. No existia el divorci, com s'explica en la teoria que teniu a l'aula. Després d'estudiar aquests aspectes teòrics, reflexioneu sobre la posició que prenen en Cugat (el marit) i l'Oleguer (l'amant) davant lla hipotètica relació de la Mercè i l'Oleguer. [1 punt]
3. El teatre de postguerra. Tenint en compte la societat catalana de la postguerra en què s'inscriu l'obra, relacioneu els personatges amb la societat: a qui representen l'Oleguer i l'Oriol? Amb quin personatge es pot identificar Joan Oliver i per què? [1.5 punts]
4. Reflexió final sobre l'obra. Imagineu com plantejaria el final de l'obra un autor que l'hagués escrit l'any 2020 i compareu-lo amb Ball robat. [1.5 punts]
Extensió: 25 línies aprox.
També s'avalua la capacitat discursiva, argumentativa i l'expressió. [1 punt]
Cuideu molt l'estructura del text. Recordeu que s'ha de respondre en un únic text i no com si fossin preguntes separades. Corregiu la llengua!