L2ACR1_Tasca. Activitats a fer S1_19-20
Geografia (Bloc 2) Activitats a fer del lliurament 2 |
Preguntes | 1 | 2 | 3 | 4 |
Puntuació | 1 |
4 (1 c/u) | 4 (2+2) | 1 |
Observeu la taula i contesteu a la qüestió
Els 3 estats del món amb l' IDH més alt i més baix (per zones continentals) |
FONT: Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament, 2012
1. Descriviu la informació que us proporciona la taula (recordeu, títol, font i descripció)
2. Expliqueu els conceptes d'aquest gràfic
L'IDH: les tres dimensions i els quatre components (Components de l'índex de desenvolupament humà) |
3. LLegiu el següent text i contesteu a les preguntes demanades
"L'informe sobre el Desenvolupament Humà..."L'ascens del Sud: Progrés humà en un món divers" examina el canvi en el moment actual i es centra en el ràpidascens dels països en desenvolupament i com això fa que també s'estigui produint un canvi en les estadístiques que serveixen com referent a la confecció del rànquing. A grans trets observem com Xina ja ha superat a Japó com una segona economia mundial, treien a milions de persones de la pobresa. Índia treballa activament per replantejar el seu futur amb creativitat empresarial i innovacions en polítiques socials. Brasil s'ha convertit en un motor de creixement en Sudamèrica i els seus programes contra la pobresa s'estan estudiant arreu del món. Turquia,Tailàndia,Sud-àfrica, Mèxic, Indonèsia i altres nacions també s'estan desenvolupant i conjuntament amb altres països menys desenvolupats ( Bangladesh, Xile, Ghana, Maurici, Ruanda, Tailàndia i Tunísia el ) estan oferint leccions polítiques i valuoses aliances per al Sur...." |
Font: elaboració a partir de l'Informe
3.a) Intenteu argumentar com aquest ascens del Sud pot afectar al progrés del desenvolupament humà.
3.b) Digueu al menys dues característiques principals que tenen en comú els països BRICS?
4. Poseu un exemple dels diversos tipus de globalització.
- econòmica
- informació
- sociopolítica
- cultural