L1AC5_Descripció d'escena_so (9%)
Escriu un breu guió literari, remarcant l'ambientació de l'escena, els personatges, els detalls que posteriorment es traduiran en plans i la música que hi ha d'haver de fons.
En cadascuna d'aquestes dues escenes pots fer servir entre una o dues cançons del vídeo següent:
Atenció, quan especifiquis una música per descriure la situació, marca-la en negreta com els exemples. No facis més de 10 línies de text per cada escena. Gràcies
A continuació es mostren tres exemples d'alumnat d'altres anys, perquè et serveixi de referència.
1- En la primera situació, m'imagino una escena on surt un nen acompanyat del seu avi, i aquest li està donant pa a una paloma. El nen entusiasmat tira el pa amb energia i amb un somriure de satisfacció mira el seu avi rient. El seu avi de veure al seu nét gaudint d'aquella manera també somriu. La música que sona de fons, he elegit la 9 (música documental/suspenso). He volgut elegir aquesta música, perquè el fet de veure aquesta escena, et fa recapacitar i de que el temps passa molt de pressa. Al llarg de l'escena, va donan'li el pa, i apareixen noves palomes, i aquesta música al principi es tranquil·la però després adquireix una altra dinàmica, referent a la vida nostra que va passant rapida, com les palomes i que al final es desvaneix tot, perquè ya no ya pa i palomes ni una.
2- En la segona situació, m'imagino una escena d'un pare amb la seva filla, on van al zoològic per nadal a veure als ocells. La nena esta recolzada sobre la seva espatlla del seu pare i divertint-se quan entren al zoològic els invadeix una felicitat i es sent la música 17 (música navidad/divertida). He volgut aquesta música perquè es de molta creativitat i t'inspira a fer alguna cosa i al zoològic passant moltes situacions pare i filla. Després quan van a veure els ocells la música canvia i se sent 2 música divertida ukelele/silbido. La he elegit perquè en aquesta escena a l'arribada als ocells tot es molt visual i l'oïda està molt atenta, perquè els pius dels ocells es un cant d'alegria per al pare i la filla. Aquestes músiques creen un enllaç mes profund diriem entre la relació pare i filla.
Per Javier Segura (IOC) - Retroacció: Fantàstic. Xapó!
1-Es reuneixen a la plaça del poble a tots els habitants de “Krasnodar”. Els han de donar una noticia. Sembla que un exercit de 10.000 temuts tirans s'aproximen amb la intenció d'envair les seves terres i instaurar un regim cruel i sanguinari. (escoltem el so ambient, diàlegs i murmuri de por i sorpresa, el so de les torxes). Els habitants acorden unir totes les forces i posar tot el que sigui necessari per tal de preparar-se i plantar cara a l'enemic. Comença a sonar el tema 7 (heroic / èpic). Homes, dones, nens i animals treballen units i enèrgicament, per tal de reforçar la fortalesa, cavar trinxeres i crear l'armament necessari que els farà vèncer davant l'enemic (la música ara es barreja amb el so ambient de carros eines etc.) Un cop llestos, agafen posicions. El pla es va allunyant fins a convertir-se en un pla general de la vila. El so ambient desapareix i es presenta una orquestra al cim de la torre formada per éssers mitològics que ha tocat i ha acompanyat la marxa. (Passem de so no diegètic a diegétic). Al fons observem l´arribada de les tropes enemigues. Amb el tema 7 volem transmetre acció, suspens, esperança.
2-La Laia és una investigadora policial. L'han encarregat que trobi a un nen que ha desaparegut en estranyes circumstàncies. Després de molt de temps d'investigació se sent frustrada ja que no acaba de trobar cap pista que li ajudi a resoldre el cas. Amoïnada i decebuda amb si mateixa se'n va a dormir i es posa l'antifaç. Comença a sonar el tema 9 (documental / suspens). (anticipació ). Comencen a passar-li les imatges de les pistes i del nen. De cop s'adona que no havia pres atenció a un detall. En l'última entrevista amb la mare i el padrastre recorda un detall important que li havia passat desapercebut. El padrastre tenia uns guixots de retoladors de colors que sobresortien del puny de la camisa. La Laia s'incorpora ràpidament, engega el portàtil (ara la música es barreja amb el so ambient del teclat, el salt, veus holofòniques, etc.) De cop totes les peces del trencaclosques encaixen. El nen esta viu i més aprop del que es pensaven. Amb el tema 9 volem transmetre suspens, intriga etc.
Per Miquel Felipe (IOC) - Expliques en detall les escenes com si hi fossim presents. Fantàstic.!
1- Aquesta escena ens situaria enmig d’un conflicte bèl·lic: després de quedar diversos soldats morts en un camp de batalla, un dels supervivents del bàndol que ha estat atacat per les tropes enemigues veu que un dels seus companys encara és viu tot i que es troba greument ferit i el carrega sobre la seva espatlla a fi de reagrupar-se amb la resta dels combatents perquè rebi assistència mèdica. Posteriorment es mostraria les operacions a les quals és sotmès el ferit (de fons se sentiria el tema 5. Música Épica Dramática). Per acabar, es veuria els soldats tornant a casa després d’haver rebut ordres de retirar-se, donant per finalitzada la seva labor servint l’exèrcit (sentint-se de fons el tema 7. Música Épica/Heroica Acción). He triat les següents músiques ja que la primera permetria sentir amb més emoció l’esforç dels soldats per salvar el seu company, mentre que la segona il·lustraria el retorn a casa dels combatents de manera heroica).
2- Es veuria un grup de personatges animats treballant en una fàbrica que produeix en cadena: els treballadors es troben davant d’una cinta i s’han d’encarregar de col·locar una peça sobre un engranatge forçant-la correctament amb una clau anglesa. No obstant això, un dels treballadors no força correctament la peça i aquesta va a parar a l’inici de la cinta, on es troba la màquina per la qual passen els engranatges abans d’arribar fins als treballadors. L’obrer en qüestió s’introdueix dins la màquina i es veu tot el seu sistema de funcionament per dins de manera onírica, amb cadascun dels seus components convertit en un ésser animat. Per a aquesta escena, utilitzaria la música número 16. Halloween/Cartoons, ja que té un ritme ràpid i exagerat que resulta molt útil a l’hora de representar escenes de dibuixos animats on tenen lloc esdeveniments irreals.