L4ACR1 Comentari de text
Requisits de compleció
Oberta el dimecres, 6 de novembre 2019, 00:00
Venciment: dimarts, 19 de novembre 2019, 23:55
Comenta el següent text seguint les indicacions del Comentari de text.
En el comentari incorpora l'explicació dels termes que apareixen subratllats.
"Després de la mort de Mussorgski , em van lliurar els seus manuscrits per a la seva revisió per tal que els ordenés, completant-los per a la impremta. Durant la seva malaltia , i a instàncies de Stasov, va ser nomenat marmessor TJ Filipov , amb consentiment del pacient, a fi d'evitar que, en cas de mort , posessin obstacles els seus parents a la publicació de les seves obres. Jo em vaig encarregar gratuïtament d'ordenar i donar fi a què cregués que ho mereixien, en la tasca vaig invertir prop de dos anys . Entre els seus papers vaig trobar el següent, sense acabar ni instrumentar ( excepte uns quants números ) : Khovanshchina , esbossos per a alguna part de la Fira de Sorotschinzy ; bastant números acabats de cançons recents i antigues , els cors de la derrota d' Senacherib , Josua , un cor d'Èdip , un cor per a veus de dona de Salambó ; Una nit a la Muntanya Pelada , en diverses versions . Entre obres per a orquestra , vaig trobar un Scherzo en si major , Intermezzo en si menor i una marxa ( Trio alla turca ) a la bemoll major . També havia apunts per cants populars , esbossos de la seva joventut , i un Allegro en do M , en forma de sonata , escrit també en la seva joventut . Tot estava incomplet , amb algunes harmonies absurdes , joc de veus no gaire nets , modulacions il· lògiques ; l'orquestració era descurada ; total , treball de diletantte insolent i presumit , amb indicis de debilitat tècnica . No obstant això , la major part de les composicions revelava talent tan original , contenia tanta novetat i animació , que vaig creure indispensable editar-les, després de posar-les en ordre perquè el seu interès no sigui només bibliogràfic -històric . Si l'obra de Mussorgski perdurés només cinquanta anys després de la seva mort , sempre podria fer-se una edició cronològica exacta , doncs em vaig cuidar de dipositar tots els seus manuscrits en la Biblioteca. D'antuvi s'imposava l'edició pràctica i artística, per poder interpretar les seves composicions i evidenciar l'enorme talent de l'autor, no per estudiar la seva personalitat musical. "Rimsky Korsakof
La meva vida i la meva obra