L2ACR2 Comentari de text
Comenta el text seguint les indicacions de Comentari de text.
Explica els conceptes que apareixen subratllats
" L'auge de la tonalitat” .
La tonalitat no la " va inventar" un sol compositor ni una sola escola. Va sorgir més o menys al mateix temps en l'òpera napolitana i en la música instrumental de l'escola de Bolonya , i Rameau, que pertanyia a una generació posterior a la seva primera aparició en música, la va codificar. La tonalitat va establir un sistema de gradacions de les relacions dels acords entre un centre tonal. (La tríada de tònica en major o menor) i les altres tríades ( o acords de setena) de l'escala diatònica. Cap d'aquests acords era nou, tot i que llavors van adquirir una nova funció, és a di , la de circumscriure la tonalitat. Si bé en l'harmonia del barroc mitjà aquesta funció la feien principalment les dues dominants, ( es refereix als dos acords tonals, V i IV ) ara es va estendre a tots els acords. De manera significativa, aquest sistema totalitzador de les funcions dels acords es coneix amb el nom d'harmonia funcional".
La Música en la época Barroca. Manfred F. Bukofzer. Capitulo 7 .
El Barroco tardío: La exuberancia del contrapunto y el estilo del concierto.