L5ACR4: Activitat, referida al Qüestionari B de Popper ( L5ACR3)
Tingueu present que:
-
El temps per lliurar l'activitat és el termini del lliurament.
-
Les respostes requereixen elaboració personal (no còpies) i redacció clara, ordenada, rigorosa i suficientment extensa.
-
La nota que obtingueu serà el 60% de la qualificació del lliurament.
-
Les puntuacions i correccions es publicaran un cop acabada la quinzena.
Llegiu el text següent i responeu les qüestions que es formulen tot seguit: La meva proposta es basa en la asimetria entre la verificabilitat i la falsabilitat, asimetria que es desprèn de la forma lògica dels enunciats universals. Aquests mai no són deduïbles d'enunciats singulars, però sí que poden ser desmentits per aquests últims. Consegüentment, és possible —per mitjà d'inferències purament deductives (i amb l'ajut del modus tollens de la lògica clàssica)— d'argüir la falsedat d'enunciats universals a partir de la veritat d'enunciats singulars. Tal argument a favor de la falsedat d'enunciats universals és l'únic tipus estrictament deductiu d'inferència que va, per dir-ho així, en la «direcció inductiva», és a dir, d'enunciats singulars a universals. Popper, K., La lògica de la investigació científica. Faci una comparació entre la concepció que tenen de la ciència els neopositivistes i la que té Popper. AJUDA PER FER L'ACTIVITAT: En aquesta activitat no es tracta de explicar el contingut del fragment, sinó de respondre una pregunta concreta, i és una pregunta de comparació. Al comparar la concepció que de la ciència tenen els neopositivistes amb la concepció que té Popper hem de considerar dos aspectes:
|
Redacta la resposta en el quadre que apareix desprès de clicar "Afegeix tramesa". Un cop feta l'activitat, no oblidis prémer "Desa els canvis".