L5ACR1.Activitat en línia: comentari filosòfic
Però, allò que fa que molts pensin que és difícil conèixer el que és Déu, i fins i tot el que és la seva ànima, és que no eleven mai el seu esperit per damunt de les coses sensibles i que estan tan acostumats a no considerar res si no és imaginant-ho —que és una manera de pensar apropiada per a les coses materials— que tot allò que no és imaginable els sembla que és inintel·ligible. Cosa que és bastant palesa pel fet que, fins i tot els filòsofs, admeten com a màxima a les escoles que no hi ha res en l’enteniment que no hagi estat anteriorment en els sentits, on, tanmateix, és segur que mai no han estat les idees de Déu i de l'ànima. I em sembla que aquells que volen usar la imaginació per comprendre-les fan igual com si, per sentir els sons o flairar les olors, volguessin servir-se dels ulls; i amb aquesta diferència afegida: que el sentit de la vista no ens assegura pas menys que l’olfacte o l’oïda la veritat dels seus objectes respectius, mentre que ni la imaginació ni els sentits ens poden assegurar mai res si no hi intervé l’enteniment.
René descartes. El discurs del mètode, IV
1. Per què diu Descartes que els sentits no "ens poden assegurar mai res si no hi intervé l'enteniment"? Feu referència als aspectes del pensament de Descartes que siguin pertinents, encara que no apareguin explícitament en el text del qüestionari
2. Creus que Descartes te raó quan defensa que l'ànima és més fàcil de conèixer que el cos? Raona la resposta.