L3ACR4_Microreportatge (51%)
Després de tots els coneixements compresos i les diverses activitats realitzades, és l'hora de llençar-se en una construcció audiovisual pròpia on puguis mostrar la teva visió audiovisual d'un petit concepte. És per això que en aquesta tasca es demana que facis un microreportatge, és a dir, un vídeo breu, per explicar quelcom que et sembli interessant.
Com a consell inicial, es recomana que no busquis grans coses, tot el contrari, busca explicar/narrar/descriure quelcom proper i conegut per tu on la càmera no suposi un impediment. A la vegada, -com ja s'ha dit- intenta que sigui interessant i atractiu per la resta del col·lectiu. Pensa també en que pots donar-li el teu estil personal tant en les imatges en directe, com en la postproducció (per efectes visuals o sonors).
On trobar informació?
Disposes d'instruccions pas a pas per a realitzar aquest projecte al MiniOP "Fer un vídeo". Utilitza l'enllaç per orientar-te sobre l'activitat i revisar els aspectes teòrics del lliurament, però no cal que segueixis els passos estrictament. (A nivell d'inversió de temps, aquesta tasca hauria de suposar entre 7 i 10h de feina, no més). "Fer un vídeo"
Títols que ha de contenir el reportatge:
Atenció, per unificar criteris, els títols del vídeo és important que: sobre fons negre amb lletra blanca, tipografia tahoma de mida normal, alineat al centre on posis els següents crèdits (cartells):
Títol 1: Cultura audiovisual I
Microreportatge - 1r de batxillerat
Institut Obert de Catalunya
Títol 2: "El teu nom i cognom"
presenta:
Títol 3: "Títol de la teva obra"
Microreportatge (en petit)
Vídeo: (les imatges i la música escollida)
Títol 4 Opcional: "Llista de crèdits amb agraïments" (pot tenir vàries pantalles)
Títol 5: "la teva ciutat"
(mes actual i any)
Demostra que l'has fet tu:
Caldrà que et facis 3 fotos en diferents moments del procés:
1-Mentre estiguis preparant les idees o paper preparatius del reportatge
2-Durant l'enregistrament, on se't vegi a tu en l'escena que es filma
3-Quan estiguis davant l'ordinador en la fase de muntatge
Aquestes 3 fotos afegeix-les per aquí.
Què ha d’incloure el microreportatge?
Ha de ser un vídeo breu on ens mostreu una història que considereu d'interès. La durada dependrà de les vostres necessitats, però mai caldrà que sobrepassi els 4 o 5 minuts... Graveu les imatges, editeu-les, afegiu-hi música, títol i els crèdits. Disposeu del fòrum de dubtes del lliurament 3 per formular consultes relatives a la creació del vostre microreportatge.
Utilitzeu qualsevol dispositiu de gravació i feu tranquil·lament allò que voleu mostrar. No es tracta de fer una gran obra, sinó d’experimentar amb tot el que heu anat aprenent.
Caldrà que pengeu el vostre vídeo en qualsevol servei de vídeo a la xarxa (youtube, vimeo...), i publiqueu a la tasca l'adreça del vostre vídeo allotjat a la xarxa perquè el puguem visionar.
ATENCIÓ quan pengis en aquesta tasca i en el Fòrum el teu enllaç al vídeo assegura't que l'has vinculat perquè aparegui automàticament. Gràcies
Exemples:
A continuació hi ha uns quants exercicis de mostra, alguns amb un comentari:
Justyna 'Jucho' Chowaniak: Brillant professional que transmet increïblement bé amb les seves produccions.
Mar Soler: Els plans son xulos, perquè tenen molt de color, l'angle de la càmera també està bé. Pel que fa el so, se sent molt bé. És dinàmic i té gràcia. Però potser la mida de les lletres finals queda massa exagerada.
Neus Bermejo: Des de Nova York, ciutat on està estudiant, ha fet un reportatge per explicar dos barris amb dades interessants i aportant el seu punt de vista al llarg d'un recorregut ple d'imatges xules, curioses i quotidianes. Conclou d'una manera molt encertada, que és, fent referència al principi del vídeo, però ara amb unes vistes magnífiques.
Joaquim Roura: No hi ha crèdits, es fa un abús dels plans en moviment, a més, no hi ha ritme, i en ocasions la càmera dubta de cap on ha d'anar. El so està massa fort quan hi ha una veu en off que explica les coses. Plans desenfocats, produeixen un mareig a l'espectador. Massa descripció visual de paissatge. El resultat és un vídeo massa avorrit, esperem que no el facis igual.
Carla Ros: Les imatges del principi no tenen sentit i es veuen poc acurades. El so de les persones que parlen a càmera no és bo perquè estan a l'aire lliure i ha soroll de fons, potser hagués quedat millor en un interior. El muntatge de les diferents opinions una d'arrera l'altre fa que el vídeo perdi ritme. Potser es podrien haver alternat, o anar posant altres imatges a sobre, deixant-los un moment visibles, però després com si fos veu en off. Els encuadraments dels plans son molt pobres i molt poc artístics. Tot plegat converteix el vídeo en avorrit. Sense comentar els moments de música molt alta...
Miquel Reventer: La música comença tard... la idea de la cadira i els testimonis és bona... però es podria haver explotat millor, amb un enquadrament que anés canviant... o afegint-hi plans recurs dels ulls, mans, boca... potser es podria anar afegint alguna frase en la paret del darrere... La música està molt forta. El so dels protagonistes queda fluix... La idea global del vídeo és molt bona! la realització cal acurar-la... com el so de fons que cal abaixar-lo quan s'acabi el vídeo...
Mireia Purtí: Comença molt bé amb les imatges artístiques i la música (cal saber si té drets o no). La música de fons... s'elimina de cop quan parla la gent perquè s'entengui, però no ho ha de fer de cop. Fixeu-vos com el so dels entrevistats és dolent... La tipografia dels títols és fantàstica. Alguns plans dels enquestats son molt xulos, però d'altres molt sosos... La il·luminació dins la biblioteca no és del tot bona... La conversa final és interessant, però el pla es podria millorar treien l'aire de dalt... La càmera tremola massa.
Roger Barcelona: S'ha controlat molt bé el nivell de so (que sembla fet amb micròfon) però l'enquadrament del pla on es veu molta paret fa perdre intensitat emotiva al personatge, a més, el pla estàtic resta sorpresa i converteix el vídeo en avorrit. Cal destacar positivament l'aparició del logotip i la introducció. Però cal tenir en compte que si s'usa una cançó comercial, cal tenir els drets d'emissió i aquest, no crec que sigui el cas.
Júlia Amat: Té la seva gràcia, però tots els passos son molt lents. La veu en off es nota que s'està llegint i és poc atractiva per continuar veient els plans que tots son molt similars. Aporta poc.
Guillem Casquete: Té la seva història graciosa, es nota que s'han muntat les imatges al ritme, però la música està massa forta. L'acabament a nivell de so és abrupte. Cal vigilar amb els drets d'autor. Falten títols.
Clara Badia: Comença de forma poètica, potser caldria millorar la il·luminació. es nota que s'ha treballat amb moltes persones de forma directe, emocionades i sinceres. Està molt bé el fet que mentre es veu un noi tocant el clarinet s'escolti la seva opinió, amb una música que engloba el projecte (tot i que està massa forta). La tipografia amb lletres majúscules queda malament. Quan la Sílvia parla cal més il·luminació a la cara... però és molt interessant el que diu i com ho diu, els talls de vídeo on es veuen actuacions, ajuden molt a comprendre la magnitud dels entrevistats i l'esforç cap a la música, per sobre de la qualitat gràfica es prioritza el valor emotiu d'aquestes.
Marta Virgos: Les imatges van al ritme de la música, fins i tot en algun moment fa uns tocs negres per encaixar. Tot i això hi ha alguns zooms que sobren i mareja bastant... La tiopografia emprada és tant gran que dificulta ser llegida, caldria més gruixuda, a més va cambiant de color (b/n) entenc que és per millorar la seva lectura sobre el color de la imatge del fons. Al final s'entén la idea, tot i que es podria haver donat un toc més narratiu.
Ona Vilar: Imatges de gran bellesa i càrreca emotiva, plenes de color i ben acompanyades per una música que ajuda i no molesta. Alguns moviments de càmera son bruscos. En general i el final arrodoneix el viatge poèticament. Xapó.
Esther Pineda: Realitza un reportatge pel centre educatiu de forma molt gràfica, àgil i precisa. En algun cas, les entrevistes caldria haver cuidat la il·luminació i el so.
Noèlia Úbeda: Bona introducció on es nota el domini informàtic i tecnològic, però en el moment que entrevista una noia falla el so (rebota i no s'entén bé) la càmera es mou massa i la il·luminació és fluixa. Després va empitjorant i acaba amb imatges que no complementen el que s'està dient.
Ona Vidal: L'entrevista és molt avorrida i no se sent gent. Posar la càmera fixa i enregistrar en un espai on el so rebota, a més d'afegir-hi una música de fons molt alta és un clar suspens en el lliurament i una poca visió del que s'hauria de fer.
Elisenda Vidal: Planteja un tema d'actualitat adolescent. Tot plegat acaba essent un recull de plans amb música de fons i comentaris sobreimpressionats que van donant idees del que fem i on anem... Potser podria haver concretat més.
Pol Albarran: Brillants explicacions tècniques per realitzar fotografies en diferents situacions. L'estètica i el muntatge de les imatges està molt cuidat fins el punt de considerar-se professional. Excel·lent.
Sol Carner: Mostra un exquisit treball sobre dansa amb uns plans molt cuidats en forma com en contingut.
----------
Si encara teniu dubtes o idees a contratar, les podeu comentar al fòrum del lliurament.
Endavant i Sort!