L1ACR1_Guerra del Francès
Analitza aquestes Fonts 1, 2, 3 i contesta les preguntes següents:
Font 1:
Francisco José de Goya: Grande hazaña! Con muertos. |
Font 2: Assalt a Tarragona “El cinquè assalt encara més vigorós que els anteriors [...], ha produït una horrible matança amb escasses pèrdues de la nostra part. El terrible escarment que en la meva darrera comunicació a V.A. ja preveia que s’hauria de fer, ha tingut lloc i ressonarà per molt temps a Espanya.
“Comunicació oficial del general Louis-Gabriel Suchet al príncep Berthier” |
Font 3: "Si al principi de la nostra insurrecció vam dir no volem ser francesos, també vam dir no volem ser esclaus. (...) Sí, pagesos, ja som ciutadans; i mal que pesi a tot anticonstitucional, (...) ja som i volem ser ciutadans. Proclama d'un pagès de Reus (1814) |
Busca informació sobre la guerra del Francès (o de la Independència) que t'ajudi a entendre aquests fets.
- Explica què és una font (6-7 línies) (1 punt):
Et recomanem fer aquesta activitat d'aprenentatge del lliurament 1(L1AP1_Fonts) abans de fer aquesta activitat avaluable.
Primària:
Iconogràfica:
Cartogràfica:
Pública: - Quin tipus de fonts són la Font 1 i 2 ( 5-6 línies) ( 2 punts)
Tipus de font: (classifica al màxim aquesta font, té 4 classificacions possibles)
Font 1:
Font 2:
Justificació de la teva classificació:
Font 1:
Font 2: - Tria un acta de la Comissió de la Constitució de Cadis de 1812 enllaç (5-6 línies) (1 punt).
Fes el seu comentari i explica la raó de la teva elecció (contingut històric)
Data de l'acta Contingut de l'acta
(breu resum)Raons de la teva elecció
-
Llegeix la Font 3, camperol de Reus, i contesta les següents preguntes (2 punts) (6-7 línies) :
4.1 Aquest pagès pot ser considerat un "afrancesat"? per què "afrancesat" pot ser considerat un terme despectiu?
4.2 Comenta aquesta frase de la Font 3:
"Sí, pagesos, ja som ciutadans; i mal que pesi a tot anticonstitucional, (...) ja som i volem ser ciutadans. Espanyols tots ho som, però per a nosaltres, famílies més nombroses, més que per a ningú, els nostres savis legisladors han format la Sagrada Constitució, doncs que nosaltres més que tots érem esclaus".
explicant :
Per què considera valuosa la Constitució?
Per què considerava que vivien com "esclaus"?
- Comenta breument les conseqüències (econòmiques, culturals i polítiques) de la presència de les tropes napoleòniques a la Península posant un exemple de cadascuna d'elles ( 8-9 línies) (3 punts) Pots consultar també als Recursos d'estudi l'àudio sobre "La importància històrica de la guerra del Francès", per respondre aquesta pregunta.
Econòmiques:
Socials:
Polítiques:
Per què es diu que la Guerra de la Independència, o del Francès, va ser també una guerra civil?:
Per saber-ne més
-
Recursos estudi Lliurament 1
- Desastres de la guerra
Criteris correcció
Puntuació activitats.
-
1 2 3 4 5 1 2 1 2 3
+ 1 punt de correcció ortogràfica (corrector), expressió i vocabulari de contingut històric.És molt important que, en rebre la correcció, analitzis les teves errades i els comentaris/correccions fets pel professorat, t'ajudarà a entendre l'activitat i millorar les futures activitats. Si tens dubtes ens demanes, ja sigui al fòrum de dubtes o al professorat.
- Classificació de les fonts: Intenta fer un bon resum dels tipus de fonts, tens a Fonts informació sobre aquest punt. Fes la classificació de la font i justifica-la.
A cada lliurament veuràs que et demanarem la classificació de la font, per tant fer un bon resum, o demanar els teus dubtes al fòrum (no la solució de l’activitat) et pot ajudar a entendre i poder contestar correctament aquest tipus de preguntes.Et recomanem fer aquesta activitat d'aprenentatge del lliurament 1(L1AP1_Fonts) abans de fer aquesta activitat avaluable. - Resum idees principals: Cal que primer llegeixis i subratllis el que et sembli més important. Fet això, intenta expressar amb les teves paraules el contingut del text, resumint però no copiant les paraules de l'autor.
- Comentari apartats: Has de veure què et demanen i intentar contestar a tot i de manera ordenada. Sempre justificant les teves respostes, amb les dades que tens,les fonts, les webs, apunts.., que puguis trobar pel teu compte. Tota exposició té un ordre, una introducció, desenvolupament i conclusió.
Resums.
Fer personalment un bon resum del tema a estudiar, abans de fer l’activitat, t’ajudarà a entendre'l millor el tema i les activitats; també a veure els teus dubtes i poder consultar al professorat o compartir amb els teus companys al fòrum.
Com a criteri general sempre has de fer una cerca d’informació sobre l’autor del text.Intenta emprar la teva manera d’explicar els fets, utilitzant vocabulari amb contingut històric no casolà; tampoc no has de copiar tot el que trobis sobre el tema, ni tot ni textualment.
Fes un bon resum del tipus de Fonts. Et servirà per fer totes les activitats d'aquest tipus.
Feta aquesta recerca, intenta fer l’activitat i revisar-la abans de trametre-la. Pots guardar-la a una carpeta del teu ordinador i revisar-la amb molta atenció uns dies més tard ( revisa els enunciats, si has contestat a tot el que et demanen i com).
Intenta emprar sempre termes i vocabulari de contingut històric, no un llenguatge col·loquial i per descomptat de manera respectuosa, sigui una activitat individual o al fòrum. - Classificació de les fonts: Intenta fer un bon resum dels tipus de fonts, tens a Fonts informació sobre aquest punt. Fes la classificació de la font i justifica-la.