L1ACR3_Tria de cerques_S1
En aquesta activitat hauràs de triar una cerca d’entre les següents i desenvolupar l’activitat relacionada amb la cerca escollida: |
Aquesta imatge correspon a un fotograma en el qual observem collidores d'espaguetis. Cerca la història que hi ha darrera la imatge.
Escriu un text d'aproximadament 150 paraules que contingui aquesta informació:
-
D'on prové aquest fotograma?
-
Qui, quan i per què es va filmar?
-
Quina resposta del públic tingué?
-
Expressa la teva opinió sobre aquest tipus de missatges.
Els Homo sapiens som animals mamífers. Poques hores després de néixer som capaços d'alimentar-nos exclusivament de llet durant un llarg període de temps. Després del deslletament matern, però, no tots els humans podem continuar prenent llet.
Aquest és el cas de la Carlota, que si beu llet té mal de panxa i vòmits. A la seva veïna Umiko, una nena japonesa, li agrada molt la llet però ella diu que al seu país hi ha molta gent que no la pot prendre perquè li fa mal. Per cert, a la Carlota li encanta el iogurt, que està fet amb llet!
Escriu un text explicatiu que expressi clarament quin tipus de problema té la Carlota amb la digestió de la llet. El text ha de tenir com a mínim una extensió de 150 paraules i ha de contenir els termes següents (que destacaràs en negreta): mamífers, llet, lactosa, deslletament, lactasa, intolerància, vòmits, bacteris, fermentació làctica, iogurt.
Cal que enriqueixis el text amb alguna imatge (mapa, gràfic, etc) o taula de dades que indiqui clarament les poblacions humanes (% o proporcions) que no poden prendre llet en diferents continents. El text també pot esmentar en quin moment de la història de la humanitat els humans van poder començar a prendre llet (després del deslletament matern).
Escriu un text d'aproximadament 150 paraules que doni resposta a aquestes preguntes i tanca'l amb una reflexió final:
-
Qui surt a la imatge i que estan fent?
-
Quin uniforme porten?
-
Comenta el símbol de la imatge.
-
Quan i on es va fer aquesta fotografia.
-
Fes també una descripció breu de la història que hi ha darrera la imatge. Què va passar aquell dia? Per què la imatge és important?
Criteris d’avaluació de la tasca
- L’acompliment dels requisits explicitats en l’enunciat de la tasca.
- L’estructuració correcta del teu escrit (introducció, desenvolupament i tancament).
- Es valorarà la capacitat d’elaborar una exposició clara, coherent i detallada segons les orientacions que se t’han facilitat.
- Ús d’un registre estàndard, amb correcció lingüística, que evidenciï una revisió dels textos abans de presentar-los.
Valoració de la tasca
- La valoració d’aquest text la rebràs a partir d’una retroacció del professorat que podràs consultar, bé tot entrant de bell nou a la tasca, bé des de l’apartat Qualificacions del curs.
Important
En aquesta tasca no has d'ajuntar cap arxiu. Has de redactar el text a l'editor intern de la tasca o bé enganxar-hi la feina feta a un editor extern com t'expliquem a Com ho faig? > 9. Editor extern, el puc utilitzar?