Materials i eines del PAD
- Professorat editor: Rosa Martínez Castaño
- Professorat editor: Olga Mascolo
- Professorat editor: Meritxell Monsonis Bou
Orientació per 3r i 4t d'ESO
- Professorat editor: Sara Martín Blanco
- Professorat editor: José Manuel Navarro Reinado
Proposta d'activitats a través de les quals l'alumnat podrà practicar i millorar la seva competència lectora.
A través d'aquest curs l'alumnat podrà avaluar la seva competència personal envers l'estudi a més conèixer i perfeccionar algunes tècniques d'ús, síntesi i anàlisi de la informació.
Conjunt d'activitats i recursos formatius per tal que els alumnes puguin decidir quines ocupacions són del seu interès en funció de les seves aptituts i sàpiguen tant la formació que tenen associada com els mecanismes que intervenen en un procés de selecció.
- Professorat editor: Andres Fernandez Exposito
Pim-pam llengues!
Objectius:
- Donar pautes per a la lectura d'un text.
- Reconèixer els diversos textos treballats ( text narratiu, descriptiu, argumentatiu, correu electrònic, carta, cançò, article periodístic...)
- Escriure textos propis a partir de models de classe.
- Cercar les paraules desconegudes que puguir sortir als diversos textos treballats.
Continguts:
- La lectura modelada
- Comprensió textual ( diversos tipus de text)
- Expressió escrita ( redacció de textos)
- Estratègies i recursos ( planificació esquematitzada d'un text, identificació del seu tema i idees principals i secundàries, resum del text, ús del diccionari)
Temporització:
El curs tindrà una durada anual ( de setembre a juny) a raó de 2 hores setmanals.
Criteris d'avaluació:
- Comprendre textos escrits de la vida acadèmica i altres situacions comunicatives, properes als interessos de l'alumnat.
- Produir textos orals i escrits, fent un ús correcte de les estructures dels diversos textos així com dels elements lingüístics per a la cohesió interna, adequant el registre al context comunicatiu.
- Fer ús de tècniques de síntesi, e suport paper o digital, per tal de comprendre textos-orals i escrits.
- Esrcriure textos senzills prenent com a model textos treballats a l'aula o realitzar-ne alguna transformació.
- Participar de forma activa en les activitats.