Materials i eines del PAD

Orientació per 3r i 4t d'ESO

Proposta d'activitats a través de les quals l'alumnat podrà practicar i millorar la seva competència lectora.

A través d'aquest curs l'alumnat podrà avaluar la seva competència personal envers  l'estudi a més conèixer i perfeccionar algunes  tècniques d'ús, síntesi i anàlisi de la informació.

Conjunt d'activitats i recursos formatius per tal que els alumnes puguin decidir quines ocupacions són del seu interès en funció de les seves aptituts i sàpiguen tant la formació que  tenen associada com els mecanismes que intervenen en un procés de selecció.

Crèdit variable sobre mediació i ressolució de conflictes

 

Pim-pam llengues!

 

Objectius: 

- Donar pautes per a la lectura d'un text.

- Reconèixer els diversos textos treballats ( text narratiu, descriptiu, argumentatiu, correu electrònic, carta, cançò, article periodístic...)

- Escriure textos propis a partir de models de classe.

- Cercar les paraules desconegudes que puguir sortir als diversos textos treballats.

Continguts:

- La lectura modelada

- Comprensió textual ( diversos tipus de text)

- Expressió escrita ( redacció de textos)

- Estratègies i recursos ( planificació esquematitzada d'un text, identificació del seu tema i idees principals i secundàries, resum del text, ús del diccionari)

 

Temporització:

El curs tindrà una durada anual ( de setembre a juny) a raó de 2 hores setmanals.

 

Criteris d'avaluació: 

- Comprendre textos escrits de la vida acadèmica i altres situacions comunicatives, properes als interessos de l'alumnat.

- Produir textos orals i escrits, fent un ús correcte de les estructures dels diversos textos així com dels elements lingüístics per a la cohesió interna, adequant el registre al context  comunicatiu.

- Fer ús de tècniques de síntesi, e suport paper o digital, per tal de comprendre textos-orals i escrits.

- Esrcriure textos senzills prenent com a model textos treballats a l'aula o realitzar-ne alguna transformació.

- Participar de forma activa en les activitats.