Actualment, l’expressió Tecnologies de la Informació i de la Comunicació està molt de moda; es comença a parlar d’una era post industrial i s’ha passat de donar una gran importància a les “noves tecnologies” a donar-se-la tota a les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC*).
El desenvolupament sofert per les TIC en els darrers temps, tot i que la seva historia és breu, ha estat impressionant; avança a una gran velocitat i genera canvis en l’entorn, aquests canvis es produeixen tant ràpid que inclús poden generar angoixes davant la dificultat de seguir la seva ràpida evolució.
És per això que, l’escola pretén ser un punt de partida per ajudar a l’alumnat a situar-se en aquesta cursa informàtica i no quedar-se enrere en aquesta nova societat de la informació .
Al llarg de les etapes d’Infantil i Primària els alumnes són introduïts de mica en mica  en el món de la informàtica treballant aquesta àrea com un eix transversal des del que no tan sols poden treballar les TIC per si mateixes sinó aprofitar-les com recurs per ampliació d’altres àrees i matèries.
I encara que es treballi com un eix transversal, de forma interdisciplinar o com un àrea més (encara que no curricular), la veritable raó de ser d'aquest curs és que necessitem una programació i uns suports per donar resposta a les noves necessitats dins aquest nou camp tant pels alumnes com pels mestres.
Tanmateix, les activitats plantejades permetran assolir els coneixements respectant els ritmes personals d’aprenentatge dels alumnes a partir d’un ventall de material, que els facilitarà la resolució de les activitats i alhora l’assoliment dels objectius proposats, tenint present que també han de permetre que els alumnes com a ciutadans esdevinguin membres actius d’una societat més diversa, plural i més tolerant, tot contribuint a respectar el medi que ens envolta.
Darrera modificació: dijous, 26 de gener 2012, 16:28