Ens proposem fer un banc de recursos per afavorir la mitja hora diària de lectura a tots els ambits i nevells educatius del centre. Serà necessària la participació de tot el claustre per nodrir aquest repositori de lectures, tot i que es crearà una comissió responsable.

S'organitzarà en cinc blocs de contingut:

DILLUNS: la lectura grupal de notícies, llibres il·lustrats, reportatges, articles d'opinió, contes, microrelats, textos teatrals, etc.

DIMARTS: lectura en veu alta per preparar la participació al Certamen de Lectura en Veu Alta, que es fa al segon trimestre. Hi haurà unes lectures prescriptives.

DIMECRES: lectura lliure/jocs lingüístics. Cada alumne/a pot portar lectures en format paper de casa seva o de la biblioteca del centre i/o Municipal. Vetllarem perquè hi hagi un repositori de lectures a cada aula. Es pot jugar al Picalletres o al Gran Dictat.

DIJOUS: recomanacions de lectures i intercanvi. Hi ha de participar tant l'alumnat com el professorat. Farem pòsters de recomanacions per nivells que penjarem als passadissos. Per fer la recomanació cada nivell emprarà una cartolina tematitzada. Per exemple: els de primer, un núvol; els de segon una fulla; els de tercer, una flor i els de quart una estrella. Es farà la tria als equips docents. 

DIVENDRES: activitats de sensibilització literària (motxilla viatgera; autobiografia lectora; garlanda literària; bitàcola lectora...). 

L'alumnat de 3r i de 4t que farà de padrins lectors de l'alumnat de l'escola Ignasi Iglesias, disposaran dels 30' de lectura per preparar-se els textos que hauran de treballar amb els petits i petites de primària.