1- Presentem el problema del projecte.

Introducció. Es tracta de posar en pràctica els conceptes que hem après en aquest bloc de Construcció i Instal·lacions en els Habitatges.  El problema que se’ns presenta és, readaptar la instal·lació elèctrica d’il·luminació de la nova unió cuina - menjador. Ara l’espai que tenim és més gran i la il·luminació que teníem abans ja no serveix per al nou espai. Hem de col·locar interruptors commutats, simples i encreuats, moure endolls de lloc, ubicar els punts de llum on calgui.

Utilitzarem el plànol fet a l’anterior projecte.

Muntem grups de dos o quatre per fer aquest projecte. Ho podem escriure al Contracte Didàctic.

Quines parts hauria de tenir el nostre projecte?

1- Plantejament inicial. Definim el tipus d'il·luminació de la zona menjador i de la zona cuina.

2- Plànol de la situació marcant els punts de llum, interruptors i endolls.

3- Esquema elèctric bifilar de la instal·lació fins al PIA corresponent.

4- Calculem el consum estimat de la nostra il·luminació.

Tasca inicial – Definim el tipus d’il·luminació dels ambients. Quin creus que és l’objectiu final? Quin és el problema que es vol resoldre?

2- Centrem-nos en el nostre projecte.

Tasca 1 – Plànol de la situació marcant els punts de llum, interruptors i endolls.

3- Passem a l’acció.

Aquí ja tenim informació suficient per a poder passar a l’acció i començar a plantejar l’esquema bifilar i fer un petit càlcul de quin serà el consum elèctric de la nostra il·luminació.

Tasca 2 – Esquema bifilar incloent el PIA corresponent.

Tasca 3 – Calculem el consum estimat de la nostra il·luminació.

Desem els fitxers originals en un llapis de memòria per si hem de modificar alguna cosa.

4- Preparem la presentació al fòrum.

* El grup fa una intervenció explicant el procés i el resultat obtingut.

* Es fan dues intervencions individuals, avaluant els projectes tenint en compte que els càlculs siguin correctes, que no sigui un consum excessiu i que els punts de llum es puguin accionar des de llocs allunyats.

5- Elaboració de l'e-portfoli individual.

Es tracta d’elaborar un dossier on estiguin les tasques que heu fet durant el temps del projecte i donar-li el següent format:

* Portada del projecte – títol, foto central relacionada, identificació (nom i cognoms, grup, curs)

* Índex – llista del contingut amb la pàgina.

* Introducció – text amb tres paràgrafs: explicació de sostenibilitat, explicació per sobre de les tasques fetes, explicació d’algun aspecte curiós que heu descobert.

* Tasques – redacció de les tasques amb enunciat i resposta.

* Valoració personal – Què has après? Què has aportat al grup?

* Valoració del grup – Com heu treballat? Quins problemes heu superat junts?

6- Avaluació del projecte.

Avaluarem tasques, participació en el grup, portfoli (penjat a aquesta tasca), exposició oral o participació en el fòrum. També un altre grup avalua el projecte i l'alumne presenta la seva avaluació individual.

Darrera modificació: dimarts, 15 de setembre 2020, 18:47