1- Presentem el problema del projecte.

Introducció. Es tracta de posar en pràctica els conceptes que hem après en aquest bloc i en el bloc anterior de l’habitatge.  El problema que se’ns presenta és unir cuina i menjador. Aquesta és una reforma típica d’entrar a un pis com a propietaris i reformar-lo abans d’entrar a viure. Una de les necessitats és donar-li més espai al menjador que és l’habitació principal i és on es fa la vida diària de la família.

Podem escollir, projectar aquesta reforma agafant com a referència casa nostra o utilitzant com a base el plànol constructiu que donem.

Muntem grups de dos o quatre per fer aquest projecte. Ho podem escriure al Contracte Didàctic.

2- Quines parts hauria de tenir el nostre projecte?

1- Plantejament inicial. Definim el tipus de reforma. Materials i eines necessàries per realitzar la reforma. Croquis o esbós de la solució final.

2- Plànol de la situació actual amb el 3D Home.

3- Plànol de la reforma amb el 3D Home.

4- Acabem col·locant el mobiliari necessari.

Tasca inicial – Definim el tipus de reforma, materials, eines i fem un croquis de la solució final. Quin creus que és l’objectiu final? Quin és el problema que es vol resoldre?

2- Centrem-nos en el nostre projecte.

Tasca 1 – Plànol de la situació inicial amb el 3D Home.

3- Passem a l’acció.

Aquí ja tenim informació suficient per a poder passar a l’acció i començar a plantejar la reforma, unir la cuina amb el menjador.

Tasca 2 – Plànol de la reforma amb el 3D Home.

Tasca 3 – Acabem col·locant el mobiliari necessari.

Desem els fitxers originals a un llapis de memòria per si hem de modificar alguna cosa, mirem de desar diverses vistes del nostre projecte en 3D per tal de mostrar el resultat. Si algú s’atreveix a fer una visita virtual pel seu projecte, millor.

4- Preparem la presentació al fòrum.

* El grup fa una intervenció explicant el procés i el resultat obtingut.

* Es fan dues intervencions individuals, avaluant els projectes tenint en compte el que marca la cèdula d’habitabilitat quan parla de mobiliari i superfícies mínimes.

5- Elaboració de l'e-portfoli individual.

Es tracta d’elaborar un dossier on estiguin les tasques que heu fet durant el temps del projecte i donar-li el següent format:

* Portada del projecte – títol, foto central relacionada, identificació (nom i cognoms, grup, curs)

* Índex – llista del contingut amb la pàgina.

* Introducció – text amb tres paràgrafs: explicació de sostenibilitat, explicació per sobre de les tasques fetes, explicació d’algun aspecte curiós que heu descobert.

* Tasques – redacció de les tasques amb enunciat i resposta.

* Valoració personal – Què has après? Què has aportat al grup?

* Valoració del grup – Com heu treballat? Quins problemes heu superat junts?

6- Avaluació del projecte.

Avaluarem tasques, participació en el grup, potfoli (penjat a aquesta tasca), exposició oral o participació en el fòrum. També un altre grup avalua el projecte i l'alumne presenta la seva avaluació individual.

rubrica projecte


La nota total del projecte sortirà de la fórmula:

Nota total = 0,7 * nota professor + 0,15 * nota grup + 0,15 * nota alumne

Darrera modificació: dimarts, 15 de setembre 2020, 17:19