DISSENYEM CASA NOSTRA?

1- Presentem el problema del projecte.

Introducció. Es tracta de posar en pràctica els conceptes que hem après en aquest bloc de l’habitatge a través del disseny de casa nostra utilitzant el 3D Home. Recordem que fins ara hem après els tipus d’habitatge, les implicacions de l’orientació d’un habitatge, com fer una distribució d’habitacions, com fer més sostenible el nostre habitatge i si és millor comprar o llogar un habitatge.

Podem escollir, dissenyar casa nostra utilitzant com a base on fem vida habitualment o fer un disseny nou del nostre habitatge ideal. 

(mira’t el vídeo per treure idees: https://www.youtube.com/watch?v=eSTBc15DREY).


Muntem grups de dos o quatre per fer aquest projecte. Ho podem escriure al Contracte Didàctic.


Quines parts hauria de tenir el nostre disseny?

1- Croquis de la distribució general de les zones.

2- Orientació.

3- Estudi del mobiliari per cada habitació.

4- Construcció amb el Sweet Home 3D.

5- Acabat introduint elements decoratius i textures.

Tasca inicial – Definim les característiques del nostre habitatge i el títol del projecte. Quin creus que és l’objectiu final? Quin és el problema que es vol resoldre?


2- Centrem-nos en el nostre projecte.

Tasca 1 – Croquis de la distribució general de les zones.

Tasca 2 – Definim l'orientació.

Tasca 3 – Estudi del mobiliari de cada habitació.


3- Passem a l’acció.

Aquí ja tenim informació suficient per a poder passar a l’acció i començar a plantejar tot el que hem descobert al programa del 3D Home. També hem dissenyat les dimensions generals que hauria de tenir l’habitatge.

Tasca 4 –  Construcció amb el Sweet Home 3D.

* Parets mestres i parets de subdivisió.

* Terra de les habitacions.

* Portes i finestres.

* Mobles necessaris segons cèdula d’habitabilitat.

* Acabat amb textures i elements decoratius.

Desem el fitxer original a un Pen Drive per si hem de modificar alguna cosa, mirem de desar diverses vistes del nostre projecte en 3D per tal de mostrar el resultat.


4.- Preparem la presentació al fòrum.

* El grup fa una intervenció explicant el procés i el resultat obtingut.

* Es fan dues intervencions individuals, avaluant els projectes amb les superfícies mínimes que marca la cèdula d’habitabilitat.


5.- Elaboració del e-portfoli individual.

Es tracta d’elaborar un dossier on estiguin les tasques que heu fet durant el temps del projecte i donar-li el següent format:

* Portada del projecte – títol, foto central relacionada, identificació (nom i cognoms, grup, curs)

* Índex – llista del contingut amb la pàgina.

* Introducció – text amb tres paràgrafs: explicació de sostenibilitat, explicació per sobre de les tasques fetes, explicació d’algun aspecte curiós que heu descobert.

* Tasques – redacció de les tasques amb enunciat i resposta.

* Valoració personal – Què has après? Què has aportat al grup?

* Valoració del grup – Com heu treballat? Quins problemes heu superat junts?

 

6.- Avaluació del projecte.

Avaluarem tasques, participació al grup, potfoli (penjat a aquesta tasca), exposició oral o participació al fòrum. També un altre grup avalua el projecte i l'alumne presenta la seva avaluació individual.

rubrica projecte


La nota total del projecte sortirà de la fórmula:

Nota total = 0,7 * nota professor + 0,15 * nota grup + 0,15 * nota alumne

Darrera modificació: dimarts, 15 de setembre 2020, 13:48