Competències generals del batxillerat

Les sis competències generals continuen el desenvolupament de les competències bàsiques de l'educació obligatòria i preparen per a la vida activa i per actuar de manera eficient en els estudis superiors.

  • Competència comunicativa

  • Competència en gestió i tractament de la informació

  • Competència digital

  • Competència en recerca

  • Competència personal i interpersonal

  • Competència en el coneixement i interacció amb el món

Els currículums de les matèries expliciten les competències específiques que s'hi treballen, així com la contribució de la matèria al desenvolupament de les competències generals.


Matèries

Matèries comunes

 
 

Matèries de modalitat

Matèries de la modalitat d'arts

a) Arts plàstiques, imatge i disseny

Cultura audiovisual
Dibuix artístic
Dibuix tècnic
Disseny
Història de l'art
Tècniques d'expressió graficoplàstica
Volum

b) Arts escèniques, música i dansa

Anàlisi musical
Anatomia aplicada
Arts escèniques
Cultura audiovisual
Història de la música i de la dansa
Llenguatge i pràctica musical
Literatura catalana
Literatura castellana
Literatura universal

Matèries de la modalitat de ciències i tecnologia

Biologia
Ciències de la Terra i del medi ambient
Dibuix tècnic
Electrotècnia
Física
Matemàtiques
Química
Tecnologia industrial

Matèries de la modalitat d'humanitats i ciències socials

Economia
Economia de l'empresa
Geografia
Grec
Història de l'art
Història del món contemporani
Llatí
Matemàtiques aplicades a les ciències socials
Literatura catalana
Literatura castellana
Literatura universal

Matèries optatives definides pel Departament d'Ensenyament

Estada a l'empresa

Psicologia i sociologia

Segona llengua estrangera (inclosa dins l’àmbit de llengües)

 


Lectures prescriptives (Actualització febrer 2013)

Lectures prescriptives per a les matèries comunes de llengua i per a les matèries de modalitat de literatura.


Presentació currículum batxillerat

Exposició de les idees força, les competències generals, les modalitats i matèries, metodologia i avaluació que comporta el currículum per competències.


Currículum llengua de signes catalana

Un cop assolida al llarg de l’ensenyament obligatori la competència en llengua de signes catalana, al batxillerat caldrà consolidar el coneixement i ús d’aquesta llengua per tal que l’alumnat assoleixi les eines lingüístiques que li permetin adquirir una major competència en la resta de llengües orals que conviuen a Catalunya, així com l’accés a la resta del currículum i que els serà imprescindible per esdevenir ciutadans autònoms i  participar de forma crítica en la vida social. La Llei 17/2010, de 3 de juny, de la llengua de signes catalana, garanteix la informació i la lliure elecció entre la modalitat educativa oral, en què la llengua oral és la llengua vehicular, o la modalitat educativa bilingüe, en què la llengua de signes catalana és la llengua vehicular.

Darrera modificació: divendres, 19 de juliol 2013, 14:16