1. Presentació del tema

Comparativa tarifes telefoniaEl nostre operador de telefonia mòbil ens ofereix un contracte on per les trucades de veu ens fixa un preu d'establiment de trucada de 0,15 € i un preu per minut de 0,06 €. Per fer una anàlisi de l'oferta podem fer una taula del cost en funció dels minuts de conversa i una gràfica.

Un altre operador ens ofereix una tarifa sense establiment de trucada però a 0,09 € per minut de conversa. Quina ens sortirà més a compte? A partir de quants minuts de conversa és més econòmica una de les dues?

En aquest tema treballarem situacions com la descrita i aprendrem a fer-ne una anàlisi, calcular valors i representar-les gràficament.

Imatge de Jaume Bartolí Guillemat sota llicència CC BY-NC-SA 3.0

2. Activitats

Les activitats que trobaràs en aquest tema estan explicades, indicada de forma clara la tasca que has de desenvolupar, la forma i format com has d'entregar la tasca i com s'avaluarà l’activitat. Cal que tinguis cura a l'hora d'entregar les tasques segons com es demanin. També s'hi especifica com es considera completada l'activitat.

3. Pla de treball

El teu professor/a et guiarà al llarg de tema i et pautarà les activitats que hauràs d'anar fent.

Cal que vigilis sovint el calendari i als fòrums d'avisos i notícies i de Dubtes del curs.

El tema està preparat perquè comencis estudiant el llibre de l'apartat Recursos i després, facis les activitats que se't proposen en l'apartat d'Activitats. La primera activitat és de repàs de conceptes que seran necessaris posteriorment.

4. Objectius

  • Reconèixer models funcionals (lineals i de proporcionalitat inversa) en contextos no necessàriament matemàtics o en altres matèries i utilitzar les seves característiques i propietats per resoldre situacions que apareixen en treballs realitzats des de la mateixa àrea o de manera interdisciplinària.

  • Identificar relacions de proporcionalitat numèrica i utilitzar-les per resoldre problemes en situacions de la vida quotidiana.

  • Seleccionar i usar tecnologies diverses per gestionar i mostrar informació, i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics.

  • Expressar oralment i per escrit raonaments, conjectures, relacions quantitatives i informacions que incorporin elements matemàtics, simbòlics o gràfics, valorant la utilitat del llenguatge matemàtic i la seva evolució al llarg de la història.

  • Representar conceptes o relacions matemàtiques de diverses maneres, ser capaç de comprendre les dels altres i valorar la més adequada a cada situació.

5. Avaluació

Concretant respecte als continguts i activitats del curs.

En aquest tema es fa una valoració de les activitats que us proposem per treballar individualment d'acord amb puntuacions numèriques o a qualificació senzilla en uns casos, una guia d'avaluació o una rúbrica en d'altres. En aquests dos darrers casos veuràs la guia o la rúbrica en l'activitat perquè puguis saber com se t'avaluarà. En la definició de la tasca tindràs les orientacions adients per tal que puguis saber quin ha de ser el resultat esperat.

Les activitats són diverses i l'activitat final consisteix en un petit projecte resum del que s'ha treballat.

Darrera modificació: dimarts, 15 de setembre 2020, 22:36