AGRAÏMENT PER L'ESFORÇ QUE TOTHOM ESTÀ FENT I RECOMANACIONS DEL DEPARTAMENT D'ORIENTACIÓ. .

AGRAÏMENT PER L'ESFORÇ QUE TOTHOM ESTÀ FENT I RECOMANACIONS DEL DEPARTAMENT D'ORIENTACIÓ. .

per S'ha esborrat l'usuari -
Nombre de respostes: 0

Des de la direcció us volem agrair l'esforç que tothom està fent per continuar formant al nostre alumnat i per com aquest està responent a les nostres indicacions. He penjat un vídeo amb unes breus paraules al respecte que quan la xarxa ho permeti es podrà visualitzar a aquesta adreça: 

D'altra banda, també us aconsello que escolteu les recomanacions que ens adrecen des del Departament d'orientació. Es important tenir-les presents. A més vull destacar  que s'està posant una especial cura en personalitzar les indicacions que donem a l'alumnat en funció de les seves necessitats. I recordeu que quasevol dubte le podeu adreçar a rb4-online@rb4.xeill,net

Audio amb orientacions del departament d'orientació:   

 


Consells d'orientació en temps de confinament


Davant d'aquesta situació excepcional que estem vivint hem pensat a preparar-vos uns consells que ens ajudaran a portar millor aquesta nova situació.


Molts de nosaltres ens hem d'enfrontar a les nostres pors davant la malaltia i la incertesa que ens provoca l'allau de notícies tan angoixants, una situació econòmica desfavorable, a conviure 24 hores amb tota la família, a la preocupació que tenim per la nostra gent gran els nens petits que tenim.

Des del departament d'orientació us hem preparat uns tips que ens ajudaran a positivitzar la situació.

Cal crear un ambient positiu a casa: no expressar obertament la nostra por, evitar les queixes, desconnectar-nos de les notícies, de les xarxes socials, per exemple, només dos cops al dia. Dosificar el temps d'exposició a les notícies continuades sobre el tema del Coronavirus.

És aconsellable:

Crear rutines, organitzar les tasques de la llar i repartir-les entre tots. És molt convenient escriure-les i penjar-les en un lloc ben visible, per exemple, a la nevera.

Aconsellem fer un planning setmanal. Seria ideal crear aquestes rutines pactant-les amb els nostres fills i filles adolescents, entre tota la família: ordre i neteja, escombraries, cura dels animals i les plantes…

És molt important fer activitats lúdiques en família. Aquest temps excepcional ens ha deixat un espai fantàstic per potenciar la comunicació familiar. La idea és fer algunes activitats diferents. 

Podem jugar tots junts una estoneta cada dia. Qui no té una oca, un parxís, un dominó o unes cartes? I si utilitzem la Wii o altre joc al qual fa temps que no juguem? A internet hi ha moltes idees d’activitats per fer junts. Aprofitem-les!

Fer una taula d'exercicis. A la xarxa tenim molts vídeos i tutorials amb petites rutines d'abdominals, de salts, Pilates, Ioga que poden fer més fàcil la pràctica d'esport a dins de casa. 

Cada dia hauríem de mantenir-nos actius. Si tenim a casa adolescents que necessitin més moviment poden ser els responsables de treure a passejar el gos. I si cronometrem quant triguen a pujar i baixar les escales dos o tres cops fins al nostre pis? Potser una activitat divertida.

Explicar i raonar amb els nostres adolescents que  no poden estar tot el dia en pantalles una estona sí però pactat ni fer una mateixa cosa tota l’estona cal fer coses diferents. Per exemple en un mateix dia és recomanable establir horari per aixecar-nos i anar a dormir.

Cuidar els infants, si n'hi ha per torns, assegurant-nos també temps de descans i desconnexió individual.