La nostra Teresa es jubila!!
Ha estat la conserge del nostre centre durant vint-i-cinc anys.
Per acomiadar-la, l'equip de periodisme de tercer d’ESO li hem fet una entrevista, en la qual li hem preguntat sobre el seu dia a dia a l'institut des que es va iniciar com a conserge del RB4. Preguntes amb les quals ens ha pogut explicar una mica més sobre la seva experiència en la seva feina.

I no us perdeu el final de l'entrevista amb preguntes molt juganeres i curioses!
Gràcies a aquesta entrevista l'hem pogut conèixer millor i realment la trobarem a faltar.
Aquí us deixem les preguntes que li hem fet:

Hola Teresa, et volíem preguntar quan vas arribar a l’institut
Vaig arribar el 6 de juliol del... 1992, l’any de les olimpíades.
I en tot aquest temps, has trobat algun canvi a destacar?
Sí, els nens cada vegada són més sorollosos, i cada any va pujant. Hi ha vegades, quan obro l’institut, que no escolto el telèfon i m’adono que esta sonant per la llum que té. Sí, jo crec que és això, el que destacaria.
Què t’agrada de la teva feina? Hi ha alguna cosa que portis pitjor?
Què m’agrada...doncs intentar que tot tingui un ordre, una harmonia, una lògica, un poder estar bé, que vagis a buscar una cosa i la trobis. És pel que he estat lluitant sempre.
El que porto pitjor… quedar-me després a la nit, quan hi ha portes obertes i reunions de pares. A més a més, el soroll que fan els nens…
En tot aquest temps que portes a l’institut, hi ha cap any que destacaries per sobre dels altres?
Jo penso que tots han sigut similars. Uns anys és millor una cosa, altres anys una altra, però no hi ha cap que hagi destacat més.
Coneixes algun company de feina que tingui el teu mateix càrrec a altres centres?
Home algú sí, perquè han estat primer aquí treballant… uns quants. Però després ja no els he vist tant.
Tot i així, hi mantens algun tipus de contacte?
Home sí, bueno, d’amistat, amistat, això de trucar-nos, no, però alguna que altra vegada, a lo millor per Nadal ens hem trucat. Vull dir me’n recordo, però tenim molta feina. Però sí, d´algú tinc molts bons records.
Has participat mai en alguna activitat del centre?
No.
Doncs quina mala sort, però t’agradaria participar en alguna? Com per exemple Carnaval...
Doncs sí, ara que me’n recordo, a Carnaval, el primer any que vaig estar aquí, sí, em vaig disfressar. Hi havia una administrativa que es deia Gloria, que era una noia molt maca, que va portar una disfressa per ella i una altra per mi. Després ja no, perquè precisament el dia de carnaval és un dels dies que hi ha més feina, quan hi ha activitats aquí, no tinc temps, perquè hi ha molta cosa a fer.
De jove quin grup o cantant escoltaves?
El meu grup preferit eren “Los Bravos”. També la “Fórmula V” i “Los Mustang”. Tots eren d’aquí perquè a mi la música pop no m’agradava molt. Però aquests grups per vosaltres ja són prehistòrics!
Quins consells donaries als alumnes de l’institut per afrontar la seva vida acadèmica?
A veure… Donaria que us portéssiu bé, fóssiu respectuosos,constants, voluntariosos i ordenats amb les vostres coses. Quan entres a les classes estan totes les coses pel terra, ara no tant però abans hi havia molts llibres i llibretes. Amb la crisi ha canviat, hauríeu de tenir una mica de cura al sortir de classe.
Arribats a aquest punt hem pensat que durant els anys que has estat aquí hauràs viscut moltes experiències amb els alumnes, i t’hem preparat un petit joc. Consisteix en una capsa on hi ha cinc càpsules. Dintre d’aquestes càpsules hi ha petites situacions amb opcions que hauràs de triar segons et convingui:

De qui són les millors croquetes?
Les de la teva mare
Les de la teva àvia
Les teves
De la meva mare perquè jo no n’he fet mai…!
Què faries si tothom comença a parlar a la inversa?
Laugi anod te
Et rius pensant que és una broma
Fas una carrera en filologia catalana invertida
El meu pare sabia parlar al revés amb els seus amics per entretenir-se i jo a ells els entenia perfectament. Això ja ho he viscut!

La Teresa només va poder obrir 2 càpsules d’entre totes les que havíem preparat. Desitgem que un dia ens trobem amb la Teresa i li puguem fer les preguntes que ens faltaven de la capsa perquè sempre la portarem amb nosaltres, com els records i els moments que hem passat amb ella.
Crònica i fotografies a càrrec dels alumnes de l'optativa "Fem de periodistes" de 3r d'ESO: Belén Afanador, Ainhoa Estepa, Agustí Garibotto, Adrià Moreno, Mario Nebot, Ivana Nilo i Paula Piñero.