
El passat divendres 29 de maig es va celebrar a l’Auditori Can Roig i Torres, de la nostra ciutat, la segona trobada amb motiu del viatge al camp de concentració de Mauthausen, Buchenwald. A la trobada van assistir alguns dels nostres alumnes de Batxillerat, com ara Yaiza Rivas, que ens envia aquesta crònica.
La trobada va començar aproximadament a les 9:30 amb la recepció i benvinguda a l’auditori del regidor d’Esports i Educació Diego Arroyo i el president de l’Amical de Mauthausen, Enric Garriga.

Després de la recepció, cada institut, amb la visita d’uns alumnes de Perpinyà, va fer la presentació de les experiències de cada grup dels seus respectius viatges. Seguidament, en Josep Escoda, un dels nostres acompanyants al viatge i un membre de l’amical ens va explicar els Juraments de Buchenwald i Mauthausen, la Declaració de Weimar, el Document inicial del manifest del Dia de l’Holocaust 2016 i per últim el perill del nazisme i l’extrema dreta avui dia.

Vam fer un descans d’uns 15 minuts per esmorzar i després vam debatre en grups sobre els documents presentats, la seva relació amb la situació actual i l'elaboració del manifest del dia de l’holocaust per l’Amical de Mauthausen i la Declaració de Santa Coloma de Gramenet i per últim vam posar en comú i vam ajuntar les idees per fer la Declaració i el Manifest.
Cronista: Yaiza Rivas, 1 BAT.