Els alumnes de 1r de batxillerat visiten el MNAC

Els alumnes de 1r de batxillerat visiten el MNAC

per S'ha esborrat l'usuari -
Nombre de respostes: 0

30 de setembre de 2016

Un grup d’estudiants de 2n de Batxillerat artístic acompanyat per dos professors, es disposa a gaudir d’una visita guiada al magnífic  museu de la també magnífica ciutat de Barcelona, el MNAC.

Som estudiants d’artístic i dins el currículum de matèries entra Història de l’art, és per tant que som i hem de ser curiosos en aquest sentit. Després d’algunes classes, ens hem adonat que Barcelona és un gran tresor en aquest aspecte:  l’art. Tenim un barri gòtic espectacular, un museu d’història que és increïble, la nostra Sagrada Família que encara que no estigui acabada, és un bosc gairebé màgic; i per últim, la joia de la corona: El museu nacional d’art de Catalunya, amb obres de mestres com Picasso, Rodin o Fortuny, entre d’altres.

Vam quedar tots plegats a les 9 en punt del matí a pl. Espanya, concretament sota les dues torres venecianes; vam arribar tots més o menys puntuals i tot seguit ens vam dirigir al museu.

Ens van fer passar les bosses i  motxilles per un detector similar al dels aeroports, i ens van obligar a guardar-les a una taquilla, potser pensaven que volia emportar-me una d’aquelles obres a casa meva (I raó no els hi faltava) . Tot seguit, una noia jove, que si no recordo malament es deia Laia, ens va fer una petita síntesi sobre el que veuríem : Les obres que surten a selectivitat, quina paraula tan poc familiar a segon de batxillerat, eh. Després d’això ens vam endinsar de ple al museu, la noia ens explicava acuradament cada obra. Em va agradar molt la seva forma d’explicar, ja que ho feia d’una manera senzilla i molt entenedora.

Vam fer un recorregut pel Romànic, el Gòtic, el Neoclassicisme i les Avantguardes. Vam veure obres com Sant Climent de Taüll, Mare de Déu de Concellers , La Batalla de Tetuán  i Nit de Lluna entre d’altres. Vam gaudir d’artistes del prestigi de Rodin o Fortuny i per últim, vam fer un recorregut lliure pel museu i vam trobar coses tan interesants com part de la col·lecció Thyssen. No vam tenir més opció que quedar-nos meravellats per la riquesa cultural que tenim a la nostra ciutat.

Jo, personalment, vaig quedar impressionada després de la visita, no se’m va fer gens llarga l’hora i mitja de la sessió i em va semblar una experiència digna de repetició.

No sóc gens partidària d’anar a un museu i pretendre veure’l sencer sense cap tipus d’ordre, ja que crec que així acabes tenint massa informació al cervell com per poder valorar-la o simplement assimilar-la tota. En canvi, si es visita pautadament, veient poques obres però intentant apreciar cada detall, la informació és més clara i per tant, més útil.

La meva valoració final és molt positiva i crec que és una experiència per repetir, a poc a poc, i així, poder veure museus sencers sense por a acabar fet un caos.  

Crònica i fotografia a càrrec de Claudia Hurtado