El 18 d’octubre els alumnes de batxillerat que fem la matèria de “dibuix artístic” vam anar amb els professors Montserrat Lozano i Lorenzo Ariza al “Caixafòrum” per veure dues exposicions d’art: “El món de Giorgio de Chirico. Somni o realitat” i “Warhol. L’art mecànic”.
Primer
vam veure l’exposició de Chirico. Vam començar pels seus últims quadres.
Personalment no vaig connectar molt, el que sí que vaig apreciar va ser com
donava profunditat als quadres i els petits detalls que hi havia en la
representació dels personatges.
Tot seguit vam veure les primeres obres i amb aquestes vaig sentir una connexió estranya: vaig poder apreciar el seu món de somni, res no tenia sentit, però alhora cadascú li trobava un significat propi. Generalment, destacava una espècie de “maniquins” fets amb diferents materials, segons l’obra. En la majoria s’entreveia una escena solitària i, en la meva opinió, incòmoda, no obstant les obres exhalaven una certa bellesa; a més semblava que els quadres no interactuessin amb l’espectador.

Més
tard vam veure l’exposició d’Andy Warhol. Aquesta exposició va ser la que més
em va agradar amb diferència, no era una exposició de quadres de déus ni
retrats, sinó quadres impresos, quadres que no eres quadres, però seguien sent
art.
Només entrar allà estaves envoltat d’una personalitat molt poc freqüent, hi havia des dels quadres més famosos fins a gravacions telefòniques o sales que representaven una festa. Aquesta exposició et transportava a l’època, en la manera en què Warhol la va interpretar, i també com ho podries interpretar tu mateix. En poques paraules, aquella exposició t’envoltava d’una màgia tan especial, que no es pot dir amb paraules, has d’anar allà i comprovar-ho tu mateix.
En general m’ha agradat molt aquesta sortida, m’ha obert els ulls respecte a valorar realment els petits detalls... Si tornéssim a fer una activitat semblant, no dubtaria en apuntar-m’hi.
Joana Estepa, alumna de 1r de Batxillerat A

Els alumnes de batxillerat artístic vam visitar l’exposició de dos grans artistes amb obres molt interessants, a tota la classe de batxillerat de dibuix artístic ens va entusiasmar.
Primer, vam visitar l’exposició de Giorgio De Chirico al matí. Les seves obres eren molt suggeridores, ja que dibuixava coses molt abstractes i surrealistes com maniquins fets amb diferents eines artístiques (escaire, cartabó…) i paisatges solitaris amb un cel impossible, és a dir, donava la sensació de que tot succeïa en un altre món. Amb el pas del temps Giorgio De Chirico va canviar la seva manera de dibuixar, per a molta gent aquesta evolució va ser negativa i per altres va representar una millora.
Més tard vam veure les obres del meravellós Andy Warhol, un artista innovador que va destacar a partir dels anys 60. Ens va cridar molt l’atenció la forma del seu art ja que Warhol era una persona que no dominava la tècnica del dibuix, però se li donava bé l’art tecnològic. L'artista utilitzava colors plans i moltes repeticions de l’objecte representat, a més els seus dibuixos sempre estaven relacionats amb la cultura americana: dibuixava celebritats americanes de l’època i productes coneguts com la Coca-Cola o les llaunes de sopa Campbell.
En conclusió, a tots ens van agradar les meravelloses obres d’aquests grans artistes, fins i tot ens va donar temps a dibuixar un quadre de Giorgio De Chirico en un full de paper.
Diego Rodríguez, alumne de 1r de Batxillerat B
(Editat per Joan Giner - Missatge original enviat el divendres, 27 octubre 2017, 10:55)