Cal tenir en compte:

Respecte dels materials

Es pretén que l'alumnat aprengui a utilitzar AppInventor de forma autònoma, a partir dels materials indicats. Els materials de consulta s'han redactat de forma molt pautada per tal de facilitar la comprensió i orientar-los en la programació.

Respecte de les activitats

Aquest segon bloc d'App Inventor presenta utilitats d'integració d'elements a les apps: dades obertes, bases de dades, ús d'extensions, ús de l'objecte webviewer per visualitzar webs, programació per mostrar o no botons segons el recorregut que faci l'usuari,... L'objectiu és plantejar diferents possiblitats que posteriorment poden integrar a la seva pròpia aplicació.

Es proposen dues tasques. Una d'elles està relacionada amb les dades obertes i les fusion tables (joc de preguntes i respostes) amb un pes del 70%, i l'altra amb l'ús de les extensions (calculadora) amb un pes del 30%. 

Al joc de preguntes i respostes es vol que l'alumnat treballi la creació i la consulta de bases de dades amb les fusion tables. El material està pautat, és molt important seguir fil per randa les instruccions per a la creació de les bases de dades. Els pasos no són intuïtius, així que es recomana advertir a l'alumnat que els faci tots i els revisi un cop finalitzats seguint l'apartat: "Resum dels punts clau". A la carpeta: Possibles solucions als reptes de programació trobareu una possible solució al repte plantejat.
A la tasca que es proposa crear una calculadora és important traslladar a l'alumnat que el propi App Inventor ja ens ofereix una sèrie de funcions, força complerta, que podem trobar quan estem editant en la finestra de blocs, però que si s'utilitza l’extensió  Math Extensions de Pura Vida Apps es superen les funcions que ofereix aquesta biblioteca pròpia d’App Inventor; es poden utilitzar per exemple funcions trigonomètriques. La programació és molt senzilla. També es pot aprofitar aquesta activitat per proposar a l'alumnat que consulti d'altres extensions que poden resultar útils per la seva idea. A la possible solució  es mostra el codi que permet amagar i mostrar botons segons la navegabilitat triada per l'usuari. Aquest codi el podran replicar directament si al disseny de la seva idea hi ha un botó per mostrar ajuda. 


Finalment us facilitem un tutorial que explica com publicar apps al google play

Per avaluar el seu funcionament hi ha dues vies:

  • Instal·lar el fitxer apk a un dispositiu Android del docent i verificar-ne el correcte funcionament.
  • Obrir el codi font des de l'AppInventor i verificar-ne el correcte funcionament amb el dispositiu Android del docent o amb l'emulador.

Per verificar-ne l'autoria cal descomprimir el fitxer .aia (el codi font) i obrir la carpeta "youngandroidproject". Dins hi ha un fitxer de text amb el nom "project.properties" on a la primera línia hi ha el nom de l'usuari i el nom del projecte:

main=appinventor.ia_NomUsuari.NomProjecte.NomPantalla

Darrera modificació: divendres, 23 de març 2018, 12:35