La matèria Taller de Creació Escènica és una matèria optativa trimestral enfocada a permetre a l’alumnat interpretar, organitzar i crear en l’àmbit escènic. Les matèries optatives trimestrals, com Taller de Creació Escènica, s’estructuren a partir de tres blocs temàtics, de durada també trimestral, que cada centre educatiu configurarà d’acord amb el seu projecte curricular.

El teatre, entès en sentit ampli, es configura per un conjunt de tècniques l’objecte de les quals és la creació d’espectacles, posant en relació la interpretació, l’acció i l’espai escènic. Així, podem entendre que engloba un seguit de disciplines com, entre d’altres, la interpretació d’actors, la performance, la dansa, les tècniques de moviment, l’ús de la veu, la il·luminació escènica, l’escenografia, el teatre d’objectes, la direcció escènica i el disseny de llums i so. En resum, totes aquelles que es relacionen amb la creació escènica.

  • Com es crea un espectacle? D’on parteix la idea que volem transmetre? Què mou el públic? Des de quin to i per crear quin efecte? Què és el personatge dramàtic i com transmet la seva personalitat?
  • Com triem els elements que han de configurar una peça escènica? Què diu el cos, els objectes, la llum i l’espai i com ens ajuda a transmetre idees i sensacions?
  • Com desenvolupem les idees que volem transmetre i com aconseguim mantenir l’atenció del públic?

L'assignatura d'Història de la Música és un curs que explora l'evolució de la música al llarg de la història humana. Aquest curs ofereix als estudiants la oportunitat de conèixer les diferents èpoques musicals, els compositors més destacats i els estils musicals característics de cada període. A més, els estudiants de segon de batxillerat, poden aprofundir en la comprensió del context cultural, social i artístic en què es va desenvolupar la música en cada època.

Aquesta assignatura inclou l'estudi de la música des de l'antiguitat fins als temps contemporanis, passant per èpoques com la medieval, la renaixentista, la barroca, la clàssica, la romàntica i la música del segle XX. Els estudiants poden explorar les característiques úniques de cada època, les influències culturals i les innovacions musicals que van sorgir en cada període.

A més de l'estudi teòric, l'assignatura pot incloure l'escolta activa de peces musicals representatives de cada època, el coneixement d'instruments musicals històrics i la comprensió de les tècniques compositives i estilístiques utilitzades pels compositors més importants.

Optativa de Música de Quart d'ESO aplicat a les Arts Escèniques on treballarem instrumentació,  creativitat compositiva, aplicació escènica amb projectes com la XXI trobada de corals a Vila-Seca o òpera participativa al gran teatre del Liceu amb una adaptació del Mite de Minotaure. Després d’haver aconseguit en 1r i 2n d’ESO el reconeixement dels elements del llenguatge musical a través de l’audició i la interpretació, i en 2n d’ESO haver donat una visió general de la Història de la Música, en 4t d’ESO els continguts són ben diferents i molt més focalitzats en la música de consum en l’actualitat: Musicals, Pop-rock internacional, Pop-rock nacional, Bandes sonores de pel·lícules, el jazz i la música en la publicitat.

L’assignatura Anàlisi Musical I i II afavoreix el desenvolupament musical de l’alumnat degut a la millora de l’oïda interna, la concentració i la memòria auditiva i visual (per l’ús de partitures). D’altra. banda, fomenta la curiositat, la sensibilitat estètica i la reflexió crítica a partir del contacte directe amb els procediments compositius i els processos creatius dels diversos autors. L’estudi de les diferents formes musicals i els seus canvis al llarg de la història permet comprendre millor i donar una visió estètica i històrica de cada període. En suma, és font d’un coneixement musical en profunditat que facilita l’accés a estudis especialitzats com la investigació musicològica, la interpretació musical, la composició i, en altres àmbits professionals, la crítica musical tant de discos com de concerts en diversos mitjans (premsa, ràdio, etc.).En el segon curs es realitza un estudi analític més especialitzat de les formes musicals en les distintes èpoques de la història de la música fins a arribar als nostres dies, incloent-hi la música popular moderna, el jazz i el flamenc, sense deixar de banda la música de cultures no occidentals, que tant ens han influït i atret al llarg de la història de la música.

La publicitat és una forma de comunicació que pretén induir el públic a la compra d'un determinat producte. Per tant, la publicitat no és un fi en ella mateixa sinó que és un mitjà per a aconseguir que el consumidor compri; es tracta doncs d'una eina de societat de consum. La funció de la música en un anunci és crear un ambient, reforçar el missatge, crear connexió amb el públic al qual aquell anunci s'adreça i ajudar a identificar ràpidament el producte només de sentir-ne la música. La creació d'un anunci publicitari i la seva música  ha de tenir clar el perfil de l'anunciant (objectius, producte, competència, context socioeconòmic i cultural) i del consumidor (edat, sexe, nivell econòmic i sociocultural, i necessitats insatisfetes...).

Benvinguts a "Anàlisi musical 1" . Com matèria del Batxillerat, suposa un aprofundiment en el coneixement dels paràmetres sonors i els elements musicals constitutius de qualsevol obra, en especial, tot el que es refereix a la forma musical. Permet conèixer en profunditat els elements de qualsevol composició musical i comprendre la seva estructura interna, així com les característiques estilístiques i històriques que han condicionat el seu procés de creació per part de l’autor. A partir de l’anàlisi parcial de cada paràmetre musical, la matèria ofereix a l’alumnat una perspectiva més global de cada obra, la qual cosa afavoreix el seu gaudi com a expressió artística i li permet fer una valoració crítica i raonada de la mateixa, en funció de l’adequació dels elements analitzats als resultats expressius. Molt bon Curs !!!

Seguiment Tutorial del Grup de Segon d'ESO "B" el curs 21-22,  tutoritzat per Juli Garola alhora professor de música. És un espai de formació , trobada i comunicació entre la comunitat educativa de Segon "B" d'ESO on participen els pares, docents i alumnes en aquesta tasca d'aprenentatge personal i acadèmic.

Benvinguts/des a l'aula de música de Segon d'ESO!!!. El suport de llibre de text és" Música ...  de Prop ", guia de text que us acompanyarà en l'aprenentatge als alumnes de segon d'ESO durant el curs 2022-23. La taula de continguts és basat en 3 Unitats més 2 annexos / 1 i 2). Unitat 1 - La música del segle XXI . Quines eines fa servir la música que escoltes? . Unitat 2 - La música del segle XXI - Com hem arribat a la música actual? . Unitat- 3 La música del segle XXI - Com es construeix la música d'avui? . Annex I - Llenguatge Musical . Annex II - Per cantar i tocar. El projecte de centre en la matèria de música atén la interpretació i expressió musical amb instruments que complementen l'educació d'aquest nivell. Molt bon curs !!!!

Benvinguts / des al curs de música a Primer d'ESO durant el curs 2021-2022 orientat per Juli Garola amb el seguiment del llibre de text "Música per a tothom" distribuït en 3 Unitats i un annex. Unitat 1- Escrivim i componem . Unitat 2. Amb quines eines interpretem la música ? . Unitat 3. Escoltem i analitzem . Annex - Per cantar i tocar. Aquest curs és dissenyat per realitzar interpretació vocal i instrumental així com l'ús d'eines digitals. Molta sort i bon curs !!!