Cursos disponibles

En aquest moodle continuarem aprenent noves possibilitats de l'Scratch i tornarem a fer servir algunes funcions que ja coneixeu però que podem aprofitar molt més.


Aquesta vegada volem posar a prova als nostres amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Farem una escape room!


A les activitats d'aquest moodle d'Scratch veureu que hi ha referències a funcions treballades en algunes activitats de moodles anteriors. D'aquesta forma podeu anar enrera i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta.


Inventeu una història, dissenyeu un escenari, amagueu objectes, feu resoldre enigmes, poseu un comptador de temps i poseu a prova el vostre enginy i el dels vostres amics. Fem-nos detectius !


Moodle 3 d'Scratch

Fem la nostra Volta al Món gamificada en etapes


En aquest moodle us proposem dissenyar la vostra pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decidiu. Una volta plena de sorpreses i de jocs.


En aquesta ocasió podeu compartir diferents jocs que coneixeu i a la vegada gamificar la vostra proposta i fer-la molt divertida. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu.


També podeu, com als moodles d'Scratch anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats  D’aquesta forma podeu anar retrocedir i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.


Inventeu el vostre viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints …
Compartiu les vostres cartes amb els altres equips i també podreu recollir propostes de variació o de millora.


Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar la vostra Volta al Món.
Us convertireu d’aquesta manera en viatgers i jugant donareu la Volta al Món.


Moodle 4 d'Scratch


En aquest moodle 5 d'Scratch trobareu alguns canvis en l’organització, la planificació i la metodologia respecte als moodles anteriors. Farem un pas més i aconseguirem que els programes surtin de la pantalla i els puguem controlar mitjançant objectes reals, fent ús de plaques anomenades makey-makey. 

El projecte final es diu Gameover i és una barreja de diferents jocs programables que trobareu explicats a les diferents activitats. Vosaltres triareu quins integrareu al vostre repte.

També podeu, com als moodles anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats dels moodles anteriors. D’aquesta forma podeu consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu. Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar el vostre Gameover. Comproveu que funcioni i quines regles de joc voleu incorporar i així refinar el projecte final. Al llarg de les activitats també us demanem que feu cartes recollint les construccions de les propostes i les programacions.


Moodle 5 d'Scratch

En aquest moodle us proposem construir una caixa forta i el vostre propi robot. Aquí podríeu donar solució a alguna necessitat que tingueu a la vostra escola.

En aquesta ocasió us guiarem en la construcció d’una caixa forta feta amb un kit de robòtica que es pot programar amb una versió modificada d’Scratch. També podreu conèixer molts tipus de robots i fer una pluja d’idees per decidir com serà finalment el vostre robot. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu. A la vegada, anireu elaborant un document que recollirà detalls sobre el procés de disseny i construcció de la caixa forta i del robot.

També podeu, com als moodles  anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a activitats d’aquest o altres moodles. D’aquesta forma podeu anar retrocedint i consultant aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.

Al final del moodle teniu més temps per revisar i comprovar el funcionament del vostre robot.

Us convertireu d’aquesta manera en creadors de robots.


Moodle 6 d'Scratch

En aquest moodle començarem a treballar amb l'Scratch, un viatge al·lucinant pel camí de la programació! El repte final d’aquest moodle serà la creació de postals interactives. Per tal de resoldre el repte descobrirem l'entorn de l'Scratch i la necessitat de programar. Explorarem els objectes i els personatges que seran els protagonistes de la nostra postal. Començarem a programar fent un diàleg, movent els personatges  per anar construint l'acció i animant els objectes i els personatges.


Moodle 1 d'Scratch


Proposta didàctica de l'assignatura de Tecnologia de 3r d'ESO.

Els materials d’aquestes propostes didàctiques han estat elaborats pel Departament d’Ensenyament en el marc del programa mSchools, iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i GSMA.


Aquest curs ocupa més de 20Mb. Pot ser que el Moodle dels vostres centres tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar. Si és així, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

Com a alternativa, també podeu accedir al Moodle com a gestor de centre i anar a la secció "Enviament de fitxers grans al Moodle". En aquesta PMF està explicat com fer-ho.




Autor/a: Roser Cussó; Josep Dalmau; Anna Macià; Artur Coll; Rosanna Fernández

Materials i recursos de matemàtiques per a 3r d'ESO.

El curs Matemàtiques 4ESO està dissenyat d'acord amb les disposicions del Decret 187/2015, de 25 d'agost, d'ordenació dels ensennyaments de l'educació secundària obligatòria. Les unitats didàctiques o temes segueixen l'ordre recomanat a l'apartat de continguts de Matemàtiques Acadèmiques - Aplicades de 4t d'ESO. 

Cada unitat didàctica conté recursos variats: arxius de teoria, exercicis i problemes, activitats competencials, videos, aplicacions interactives, etcètera.

Ciències del món comtemporani