CALENDARI PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA BATXILLERAT CURS 2024-2025

Preinscripció: presentació de sol·licituds telemàtiques
del 18 al 25 d’abril de 2024
Publicació de llistes amb la puntuació provisional
17 de maig de 2024
Reclamacions del barem
Del 17 al 23 de maig 2024
Publicació de llistats amb puntuació definitiva
29 de maig de 2024
Publicació de les llistes d’alumnat admès i llista d’espera
20 de juny de 2024
Matrícula: alumnat nou admès
Del 21 de juny a l’1 de juliol de 2024

Podeu trobar tota la informació a https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/batxillerat/inici/index.html

CALENDARI PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA ESO CURS 2024-2025

Preinscripció: presentació de sol·licituds telemàtiques
del 8 al 20 de març de 2024
Publicació de llistes amb la puntuació provisional

NOVETAT!!!!!!!

LINK LLISTAT puntuació provisional BAREM

17 d’abril de 2024
Reclamacions del barem
Del 17 al 22 d’abril de 2024
Publicació de llistats amb puntuació definitiva
25 d’abril de 2024
Publicació de les llistes d’alumnat admès i llista d’espera
10 de juny de 2024
Matrícula: alumnat nou admès
Del 18 al 26 de juny de 2024

Podeu trobar tota la informació a https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/informat/calendari/ 

ESCAPE ROOM A 2n DE BATXILLERAT

Avui els alumnes de les classes de 2n de batxillerat han esdevingut un grup de prestigiosos científics de la Universitat de Londres i han realitzat una escape room en anglès basada en la història del monstre creat per Víctor Frankenstein. El monstre ha tancat els alumnes a una de les sales de la facultat de ciències per tal de crear una nova companya per ell. Sortosament, han aconseguit solucionar els enigmes dins el temps establert per tal que el monstre els deixés tranquils i poguessin escapar.

BEQUES ESTUDIS POSTOBLIGATORIS

Destinataris i ensenyaments

Són les beques per als estudiants d’ensenyaments postobligatoris, que convoca el Ministeri d’Educació i Formació Professional.

  • ​Batxillerat
  • Formació professional de grau mitjà i de grau superior
  • Ensenyaments artístics professionals, esportius o artístics superiors
  • Estudis religiosos superiors
  • Estudis d’idiomes en escoles oficials (inclosa la modalitat de distància)
  • Cursos d’accés i cursos de preparació per a les proves d’accés a la formació professional i cursos de formació específics per a l’accés als cicles de grau mitjà i de grau superior en centres públics i en privats concertats sempre que tinguin autoritzats estudis de formació professional
  • Cicles formatius de grau bàsic​

Els estudiants i les famílies han de fer la sol·licitud mitjançant el web del Departament: Beques ​per a ensenyaments postobligatoris no universitaris.

Calendari d’accions. Curs 2024-2025

Del 19 de març fins al 10 de maig de 2024: presentació de sol·licituds

SEMIFINAL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Dimarts 19 de març ens vam reunir a la biblioteca de l’institut per aprofundir en les interioritats de Gossos salvatges, una novel·la que ha despertat grans inquietuds entre l’alumnat de 2n d’ESO i que és finalista del Premi Protagonista Jove 23/24. Gràcies a la generositat de la seva autora, Georgina Dalmau, vam poder anar molt més lluny en l’anàlisi i la reflexió sobre aquesta història de ficció distòpica en què uns joves malden per sobreviure i donar sentit a les seves vides.

XERRADA AMB L’AUTORA DE GOSSOS SALVATGES

Dimarts 19 de març ens vam reunir a la biblioteca de l’institut per aprofundir en les interioritats de Gossos salvatges, una novel·la que ha despertat grans inquietuds entre l’alumnat de 2n d’ESO i que és finalista del Premi Protagonista Jove 23/24. Gràcies a la generositat de la seva autora, Georgina Dalmau, vam poder anar molt més lluny en l’anàlisi i la reflexió sobre aquesta història de ficció distòpica en què uns joves malden per sobreviure i donar sentit a les seves vides.

XERRADES D’AUTORA: Gemma Lienas i Massot

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, l’escriptora i Diputada del Parlament de Catalunya Gemma Lienas i Massot, feminista que opta sempre per una visió de gènere als seus llibres, va fer dues xerrades, promogudes pel Grupo Planeta, als alumnes de 2n d’ESO, sobre una de les lectures que forma part de l’itinerari lector del Departament de Llengua i Literatura Castellana, Así es la vida, Carlota.

VISITA AL CENTRE D’AIGUA DE MANRESA

La setmana passada l’alumnat de 1r d’ESO va visitar les instal·lacions on es potabilitza l’aigua per a consum humà de Manresa i va aprendre els diferents processos de tractament de l’aigua (reixes, decantació, filtres de sorra, cloració i dipòsits) abans d’arribar a l’aixeta de casa. També van visitar el centre de l’aigua de Can Font per fer un taller d’aproximació a la vida microscòpica a l’aigua dolça a través d’una mostra d’aigua extreta pels mateixos alumnes del canal que hi ha a Can Font.

XERRADA PROJECTE SIAD “I CREUS QUE AIXÒ ÉS AMOR?”

Ens han visitat el dia 20 de març interns de la presó de Lledoners que han estat condemnats per violència de gènere. I el dia 22 de març ens han visitat les víctimes de violència masclista dins del projecte del SIAD i la presó de Lledoners titulat “I creus que això és amor?”.

VISITA AL REFUGI ANTIAERI DE LA RENAIXENÇA

Es va fer una visita guiada al refugi antiaeri de la Renaixença per poder veure com eren, com estaven construïts i poder evidenciar la por dels possibles bombardejos de l’aviació que ajudava a Franco. En concret a Manresa, hi va haver dos bombardejos; un el 21 de desembre de 1938 i el segon el 19 de gener del 1939 amb un total de 35 morts, 33 al primer i 2 al segon.

TALLER DE SEXUALITAT A 3R D’ESO

El passat dia 11 de març, les classes de tercer d’ESO van participar en un taller de sexualitat: Salut Sexual i Afectiva impartits per la infermera i la llevadora CAP Sagrada Família.

El taller va proporcionar als alumnes informació sobre la menstruació i les seves etapes, els mites relacionats amb la sexualitat i les diverses formes que aquesta pot adoptar, i els diferents mètodes anticonceptius. També es va fer una pràctica on cada alumne va aprendre com col·locar un preservatiu correctament. La sessió es va tancar fent un Quizizz de preguntes relacionades amb el taller.

Creiem que aquest tipus d’activitats, sobretot a la nostra edat, són molt necessàries.

Escrit per Anna Fernández

ORIENTACIÓ A 3R D’ESO

Durant aquest segon trimestre a tutoria hem estat parlant sobre l’orientació de cara el curs vinent, i avui, 15 de març a l’hora de lectura i a tutoria han vingut uns quants nois i noies de 4t ESO per explicar-nos les opcions que tenim nosaltres, els alumnes de 3 ESO, per fer l’any que proper. Ens han parlat dels diferents itineraris i assignatures que podem escollir al centre: el científic-tecnològic, el social-humanístic, el professionalitzador i laboràlia. Tenim moltes opcions per escollir i ens ajudarà molt en el futur. Moltes gràcies als voluntaris de 4t per explicar-nos i aclarir-nos què podem fer en el futur!!!

Escrit per Youssef Azraf

3r ESO: ESPORTS A LA CARTA AL CONGOST

El dijous 14 de març els alumnes de 3r d’ESO vam anar d’excursió al congost, on s’han realitzat quatre modalitats esportives: Gimnàstica artística (Club Egiba), Beisbol (Drac´s) i Rugbi (Rugby Manresa) i Voleibol platja. En el beisbol s’han batejat i fet passades i recepcions amb els guants, a més d’un partit. En la gimnàstica s’ha realitzat l’escalfament previ, practicat salts al llit elàstic i diferents habilitats a la barra. Pel que fa al rugbi hem practicat les passades i un partit. En el voleibol hem pogut jugar a la zona de platja que és molt divertit. En definitiva, una jornada en què s’ha pogut gaudir dels diferents esports i d’un dia assolellat.

Escrit per Doaa Youssef

PARTICIPACIÓ A LA BARCELONADA

Aquesta setmana passada els alumnes de 4t d’ESO van participar a la Barcelonada, una gimcana que té entre els seus objectius conèixer i aprendre a desplaçar-se autònomament per la ciutat així com fomentar bons usos dels seus telèfons mòbils.

ESCALES LILES PEL 8M

Aquest 8M hem pintat de lila el vestíbul. Cada classe ha escrit una frase o missatge positiu per celebrar, reflexionar i reivindicar els drets de les dones en totes les esferes de la vida pública i privada.