PRESENTACIÓ

Aquest Treball de Síntesi està format per dos blocs d'activitats:

Bloc 1: Estada a l'Escola de Natura de Vallcàrquera


Durant la vostra estada a l'Escola de Natura de Vallcàrquera realitzareu un estudi comparatiu sobre l’estat ecològic de la riera de Vallcàrquera i del riu Congost (dades fisicoquímiques i biològiques), podreu conèixer els usos històrics i actuals de l’aigua a la vall, reconèixer en l’aigua un ric element d’inspiració artística i valorar l’estalvi d’aigua com a iniciativa per a la conservació dels rius.


Bloc 2: Treball al centre


Durant els dies de treball al centre cada grup d'alumnes rebreu el suport i l'assessorament dels  professors. Un d'aquests professors farà de tutor del vostre grup que realitzarà diàriament el seguiment de la feina realitzada.

Als matins treballareu a l'institut, a les aules que teniu assignades. A les tardes haureu de treballar a casa vostra o a la biblioteca del centre en horari de 15:30 a 18h. Cada dia a primera hora haureu de planificar la vostra feina utilitzant el model del Pla de treball diari.

L'últim dia es realitzarà el lliurament del dossier d'activitats, l'exposició oral i l'avaluació del treball.

Els alumnes que no podeu anar a Vallcàrquera fareu la feina a l'institut en horari de 9.00 a 12.30 h (classroom).


Objectius del projecte (Preguntes inicials)

1.- A quines conclusions podem arribar  sobre l’estat de la riera de Vallcàrquera i el riu Congost a partir de les dades que hem recollit en les activitats de treball de camp realitzades en aquest projecte?

2.- Quines característiques ha de tenir el dossier que hem d’elaborar amb les activitats realitzades durant l’estada a la casa de colònies?

3.- Quines característiques ha de tenir un reportatge periodístic i com podem cercar fonts d’informació veraç per la seva elaboració? Com podem formular preguntes adients per a la preparació d’un guió d’una entrevista periodística

4.- Com podem crear i enregistrar digitalment una peça musical (corranda)?

5.- Quins són els continguts que hem d’incorporar a la presentació multimèdia de l’activitat “Relato ilustrado”?

6.- Quins són els continguts que hem d’incorporar el suro virtual (Padlet) del projecte?

7.- Com hem d’actuar per  contribuir positivament al treball en grup cooperatiu durant la realització del projecte?

8.- Quins aspectes hem de tenir en compte en el moment de realitzar l’exposició oral del nostre projecte?


Objectius (Estada a l'Escola de Natura)

1.- Conèixer el relleu de la conca del Besòs

2.-Realitzar un estudi comparatiu entre la riera de Vallcàrquera i el riu Congost

3.- Conèixer les característiques físiques dels dos cursos d'aigua subjectes a comparació (amplada, profunditat, velocitat de l'aigua, pendent, trasparència i temperatura de l'aigua)

4.- Conèixer els paràmetres químics de l'aigua dels dos cursos fluvials (nitrats i fosfats), les causes de contaminació de l'aigua dolça i el concepte d'eutrofització.

5.- Valorar la qualitat de l'aigua a partir de l´índex biòtic de BILL (Besòs Índex Llobregat)

6.- Utilitzar l'instrumental de camp.

7.- Conèixer la vegetació de ribera.

8.- Conèixer els invertebrats i vertebrats que habiten a l'ecosistema estudiat.

9.- Conèixer els antics usos de l'aigua de la riera a partir del patrimoni arquitectònic de la vall (molins, fonts, feixes)

10.- Conèixer termes específics relacionats amb l'aigua.

11.- Prendre consciència de les mesures de conservació i recuperació dels sistemes fluvials.

12.- Conèixer dites i refranys populars relacionats amb l'aigua.

13.- Conèixer llegendes de la zona.

14.- Conèixer manifestacions artístiques inspirades en l'aigua.

15.- Reconèixer senyalitzacions en camins de gran i petit recorregut.


Darrera modificació: dilluns, 7 de març 2022, 18:43