1r repte de la quinzena!

La nostra escola està plena de triangles verds, liles i taronges. El repte d’aquest mes va d’aproximacions. Quina classe s’aproximarà més a la quantitat correcta?
Repte: Quants triangles hi ha pintats a l’escola?

Jocs de taula al Parc de les Glòries

Families, us proposem una alternativa a les pantalles. Tots els dissabtes i diumenges de l’any, un quiosc de jocs ubicat a la Clariana del parc de les Glòries presta material lúdic i jocs de taula, amb propostes per a totes les edats. Es troba dins el Parc de les Glòries Catalanes i podeu accedir-hi en metro.

11è Congrés de Ciència

Ahir la classe de les Càmeres vam culminar el projecte de Corrents Oceàniques en l’11è Congrés de Ciència. Després de molt d’esforç i dedicació, els representants Marc, Analia, Maha, Biel i Efraín van presentar l’investigació feta per tota la classe. Va ser un dia ple de nervis, ciència i orgull per totes les felicitacions que vam rebre.

Sortida a la granja-escola de Can Coll

El passat divendres dia 5 d’abril, la classe de la Draga i de la Binta vam anar a passar el dia a la granja-escola de Can Coll. Allà vam poder descobrir el seu entorn natural, els diferents tipus d’animals i el seu hàbitat i alimentació. També vam poder preparar l’aliment pels diferents animals com ara: blat de moro, farina, bledes, peles de fruita…

Finalment, vam tenir l’oportunitat de visitar la masia i poder observar les diferents estances, estris o eines del camp, un carruatge… I descobrir com cuinaven i guardaven els aliments ja que no tenien nevera.

Banc de sang

L’alumnat de 6è segueix preparant la campanya de difusió i recaptació de donants en col·laboració amb el banc de sang i teixits. Aquest curs, la donació ha coincidint amb el dia de la felicitat i ha estat un èxit. En total han hagut 32 donacions i 6 oferiments. Moltes gràcies a tothom que ha participat!

Dia dels avis i les àvies

L’últim dia del 2n trimestre vam dedicar el dia als nostres avis i àvies, els quals van venir a explicar contes i a compartir alguns jocs tradicionals amb tots els infants de l’escola. Després d’un bon esmorzar, van poder gaudir del recital de poesia que l’alumnat havia preparat. Per acabar, vam anar a dinar plegades al Berenador de Can Cuyàs.

eTwinning project

Year 6 students did an online meeting to talk to the students from Greece, Turkey and Italy. We talked about our schools and shared the posters that we had prepared in class.

La classe de les Dragues anem d’excursió a la Biblioteca del barri!!!

Avui els nens i nenes d’I3 hem fet la nostra primera excursió!!! Hem anat caminant fins a la Biblioteca ZN, on la nostra bibliotecària ens ha ofert un taller de Hervé Tullet. Ens ha explicat dos contes-joc que ens han sorprès molt. El gust per la lectura ens acompanya en la construcció d’hàbits lectors i d’escolta, ens apropa els uns als altres i ens permet gaudir de noves experiències molt gratificants!

Després, hem deixat volar la nostra imaginació jugant i explorant el contingut de l’artista: contes, fils de colors groc, vermell i blau, plats, peces de construcció, ceres per dibuixar…

I per acabar d’amanir el matí, hem anat a esmorzar al parc de l’aqüeducte, on hem gaudit del sol i la companyia mútua mentre exploràvem els racons del parc.

Dia Internacional de la Llengua Materna a I4

Les llengües maternes constitueixen un patrimoni essencial per a la nostra identitat i diversitat cultural. Com a professionals de l´àmbit educatiu, hem de fomentar la seva conservació i ús, i promoure la seva pluralitat. En aquest sentit, estarem contribuint a la inclusió social i la riquesa cultural del món en què vivim.

Aquest dia tan especial, els infants d´I4 “Classe de la Binta” ho hem celebrat amb la implicació de les famílies i hem fet un recull de paraules significatives pels infants que, posteriorment, ens han retornat traduïdes a la seva llengua materna. Després de fer una posada en comú de totes aquestes paraules i parlar dels seus diferents orígens, els nens i les nenes han descobert “el Mapamundi” i “la Bola del Món” que els ha originat múltiples curiositats i ha donat peu a una conversa molt interessant sobre el nostre planeta: LA TERRA. Posteriorment, els infants han pogut manipular-los i, amb la nostra ajuda, situar les diferents paraules als seus països d’origen respectius.

En definitiva, les llengües ens permeten comunicar-nos i reflecteixen maneres de viure, de pensar, de relacionar-se i d’expressar-se diferents.

Ah… Gràcies famílies per la vostra implicació en la realització del vídeo amb la cançó “Contamina´m” cantada en les vostres diferents llengües d´origen: ENS HA ARRIBAT AL COR!

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1VY76Sb-sMB5U-AqWbp4rH3ucZQGuL1Ac

Què passa quan ens trenquem un os?

A la classe d’I5 ens hem fet aquesta pregunta “Què passa quan ens trenquem un os?”, ja que aquest trimestre estem investigant molt sobre els ossos. Per descobrir-ho hem convidat a un company de cinquè que es va trencar un os i li hem fet algunes preguntes. També, hem gaudit d’un taller on hem fet els nostres propis guixos.

Hem après algunes coses interessants com ara que,  tot i que els ossos són molt durs es poden trencar totalment o esquerdar-se. També, hem descobert que els ossos tenen una pega natural que fabrica el cos i que els ajuda a enganxar-se quan es trenquen. I, finalment, hem parlat de la professió de les doctores i doctors, infermeres i infermers.

Ens ho estem passant molt bé coneixent una mica més el nostre cos per dins!

 

Gimàstica artística

La classe de 1r hem anat a Gràcia Gimnàstic Club per fer l’activitat “La Gimnàstica fa per tu!”

Ens ho hem passat d’allò més bé fent tombarelles, equilibris, salts… i hem après moltes coses d’aquest esport. Ens hem quedat amb ganes de més!!

Projecte dels ocells

La classe de 2n seguim el projecte dels Ocells de Collserola. Després de parlar sobre l’estat d’emergència actual i els problemes que pot comportar pels ocells aquest tema hem fet menjadores i hem posat aigua en diferents punts de l’escola. Tanmateix, gràcies a Can Coll hem mesurat les petjades de diferents animals que podem trobar al bosc de Collserola i així podrem identificar els seus rastres.

https://drive.google.com/drive/folders/1INh9HxmCbyeN9zWtvcg2_j4KxVmt5UZN?usp=drive_link