El laboratori de Llenguatges de tercer és un espai de treball centrat en desenvolupar estratègies de creació per tal de comunicar-se i posicionar-se a partir de les tècniques, eines i materials que ofereixen els diferents laboratoris. Tenint en compte que a primer i a segon ja s’ha tingut una experiència amb els diversos tallers, a tercer es tracta de desplegar processos tècnics de més llarga durada per tal de trobar diferents recursos comunicatius dins de la creació artística i del disseny.

En aquesta última etapa de Laboratori de Llenguatges abans d’arribar a quart es considera que l’alumne ja té prou eines i recursos per moure’s pels diferents laboratoris amb facilitat, de manera que es demana que l’alumne/a arribi a uns processos, tècnica i/o propostes d’interès elevat. Aquest recorregut de llenguatges serveix perquè l’alumne identifiqui quins són els laboratoris més afins al propi treball creatiu.

L’alumne de tercer pot escollir anar al laboratori que vulgui, o bé passant per diferents subàrees, o bé centrant-se amb una o dues. L’acumulació de les experiències que l’alumne/a tingui és una oportunitat per construir aquest discurs propi, en el que l’alumne/a podrà combinar diversos llenguatges i procediments dins un concepte d’obertura i síntesi conceptual.