Tallers lúdics a Infantil

A infantil, aquest 3r trimestre, hem iniciat els tallers lúdics. Hem distribuït als nens i nenes d’i3, i4 i d’i5 en diferents grups. Cada setmana gaudiran i es divertiran en un taller diferent:

-Taller de jocs amb pilotes: podran jugar i passar-s’ho d’allò més bé amb els diferents jocs amb pilotes que se’ls proposarà.

-Taller d’ombres: descobrirem la nostra pròpia ombra i farem diferents jocs per explorar i potenciar la imaginació i la creativitat.

-Taller de ioga: a partir de diferents postures i de la gestió de la respiració aprendrem a relaxar el cos, el cor i la ment.

-Taller de jocs tradicionals: coneixerem i practicarem diferents jocs tradicionals i populars.

-Taller de maquillatge: ens maquillarem la cara i gaudirem ballant al ritme de la música.

L’apadrinament segueix avançant

L’apadrinament segueix avançant. Cada llibre llegit al quadernet dels infants de primer queda anotat, i els seus padrins i les seves madrines de sisè els brinden suport sempre que troben dificultats.
És una sort tenir aquesta oportunitat tan bonica i enriquidora. Amb cada interacció, el lligam entre les dues classes es consolida i creix. La canalla està molt contenta!

Finals del 1r Torneig d’escacs d’hivern

Presentem les imatges i vídeo de la final del primer campionat d’escacs d’hivern i de l’entrega de premis.

Certamen de lectura en veu alta

El passat 14 de febrer, una alumna de 5è va representar l’escola del Bosc a la semifinal del “Certamen de lectura en veu alta” celebrat a Parets del Vallès. Va participar amb entusiasme en la categoria de grumets verds, amb una lectura  del llibre “El vuitè nan”. Va ser una experiència molt gratificant. Moltes Felicitats a tots els nens i nenes que van voler participar d’aquesta activitat.

 

Petites investigacions – 6è

A sisè, treballem amb el mètode científic per realitzar els nostres experiments. Aquesta metodologia ens permet investigar, fer hipòtesis i provar idees per comprendre millor el funcionament del món que ens envolta.

Sortida al Palau de la Música – CS

Cicle superior (5è i 6è) hem anat a Barcelona, al modernista Palau de la Música Catalana, per gaudir d’un espectacle extraordinari de música i art. Ha estat una experiència enriquidora que ens ha transportat a un món de melodies i emocions.

Primer torneig d’escacs

Aquesta és la partida de les semifinals del 1r Torneig d’escacs d’hivern. Els jugadors estan concentrats i amb els nervis a flor de pell mentre es preparen per afrontar un repte emocionant i ple d’estratègia.

Colònies a Aiguafreda – I5 i 2n

Aquest any, els infants de 2n i I5 hem anat de colònies a Aiguafreda. Hem gaudit del bon temps i d’unes activitats molt divertides relacionades amb el circ. A la nit vam veure un espectacle en directe a dins la carpa del  circ i el sopar va ser molt animat. Ha estat una oportunitat per conviure alumnat i mestres molt enriquidora.

Sortida al teatre – CI

Les classes de Cicle Inicial, 1r i 2n, vam anar a mirar l’obra de teatre “Bunji, la petita coala”, del grup Festuc teatre, i ens ho vam passar d’allò més bé.

La història, que fa prendre consciència de tenir cura de l’entorn natural, explica el viatge que va haver de fer la Bunji per fugir d’un gran incendi a Austràlia fins poder trobar-se amb la seva mare. Alguns alumnes van plorar i tot de l’emoció!

Tauleta de Cera – Camp d’aprenentatge 4t

Per finalitzar correctament el Camp d’Aprenentatge que els nostres alumnes van realitzar a Empúries, hem realitzat una Tauleta de Cera. Vam aprendre que els nens i nenes, en l’antiguitat grega i romana, aprenien a escriure utilitzant una tauleta de cera on feien cal·ligrafia i matemàtiques.

Hem construït una tauleta de cera per alumne, s’ha decorat amb sanefes gregues i hem afegit cera d’abella per després poder-hi escriure.

Fem Psico! – I5

A la classe dels Llamps ens encanta la psicomotricitat. A més a més de gaudir i passar-nos-ho molt bé, la psicomotricitat és una oportunitat de conèixer el nostre esquema corporal, espacial i temporal, així com de prendre consciència de totes les possibilitats del nostre cos a través del moviment i l’expressió lliure. A l’escola apliquem el mètode Aucouturier, que consisteix en crear un espai ampli, acollidor i segur de joc amb una selecció de materials que conviden al joc sensoriomotor i que ajuda a l’infant a desenvolupar la seva autonomia personal.

La cara – I3

Els nens i nenes d’I3 hem realitzat un seguit de propostes per treballar la cara. D’una banda hem ampliat el vocabulari i de l’altra, hem realitzat diferents activitats per anar adquirint consciència de com som i conèixer-nos una mica més.