En aquest moodle us proposem construir una caixa forta i el vostre propi robot. Aquí podríeu donar solució a alguna necessitat que tingueu a la vostra escola.

En aquesta ocasió us guiarem en la construcció d’una caixa forta feta amb un kit de robòtica que es pot programar amb una versió modificada d’Scratch. També podreu conèixer molts tipus de robots i fer una pluja d’idees per decidir com serà finalment el vostre robot. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu. A la vegada, anireu elaborant un document que recollirà detalls sobre el procés de disseny i construcció de la caixa forta i del robot.

També podeu, com als moodles  anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a activitats d’aquest o altres moodles. D’aquesta forma podeu anar retrocedint i consultant aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.

Al final del moodle teniu més temps per revisar i comprovar el funcionament del vostre robot.

Us convertireu d’aquesta manera en creadors de robots.





Autor/a: Roser Cussó, Jaume Dellunde i Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

En aquest moodle 5 d'Scratch trobareu alguns canvis en l’organització, la planificació i la metodologia respecte als moodles anteriors. Farem un pas més i aconseguirem que els programes surtin de la pantalla i els puguem controlar mitjançant objectes reals, fent ús de plaques anomenades makey-makey. 

El projecte final es diu Gameover i és una barreja de diferents jocs programables que trobareu explicats a les diferents activitats. Vosaltres triareu quins integrareu al vostre repte.

També podeu, com als moodles anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats dels moodles anteriors. D’aquesta forma podeu consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu. Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar el vostre Gameover. Comproveu que funcioni i quines regles de joc voleu incorporar i així refinar el projecte final. Al llarg de les activitats també us demanem que feu cartes recollint les construccions de les propostes i les programacions.




Autor/a: Roser Cussó; Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Fem la nostra Volta al Món gamificada en etapes


En aquest moodle us proposem dissenyar la vostra pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decidiu. Una volta plena de sorpreses i de jocs.


En aquesta ocasió podeu compartir diferents jocs que coneixeu i a la vegada gamificar la vostra proposta i fer-la molt divertida. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu.


També podeu, com als moodles d'Scratch anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats  D’aquesta forma podeu anar retrocedir i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.


Inventeu el vostre viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints …
Compartiu les vostres cartes amb els altres equips i també podreu recollir propostes de variació o de millora.


Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar la vostra Volta al Món.
Us convertireu d’aquesta manera en viatgers i jugant donareu la Volta al Món.





Autor/a: Roser Cussó i Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

En aquest moodle continuarem aprenent noves possibilitats de l'Scratch i tornarem a fer servir algunes funcions que ja coneixeu però que podem aprofitar molt més.


Aquesta vegada volem posar a prova als nostres amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Farem una escape room!


A les activitats d'aquest moodle d'Scratch veureu que hi ha referències a funcions treballades en algunes activitats de moodles anteriors. D'aquesta forma podeu anar enrera i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta.


Inventeu una història, dissenyeu un escenari, amagueu objectes, feu resoldre enigmes, poseu un comptador de temps i poseu a prova el vostre enginy i el dels vostres amics. Fem-nos detectius !




Autor/a: Roser Cussó i Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

En aquest moodle aprendrem molt més de l'Scratch i ens tornarem en uns programadors i programadores molt més experts, tant que podrem fins i tot fer un joc amb el qual podrem deixar bocabadats als nostres amics i familiars. A partir d'allò que hem après al moodle 1, anirem coneixent noves accions i funcions per crear aquest joc.


I això només és el principi perquè tot el que treballarem en aquest moodle ens servirà per inventar nous jocs. En el moodle1 ja vam aprendre a aprofitar parts de projectes per a d'altres projectes o sigui que tindreu moltes parts que serviran de base per noves creacions. No hi ha límits, quan acabeu aquest moodle podreu crear jocs i més jocs, si us atreviu...



Moodle 2 d'Scratch

En aquest moodle començarem a treballar amb l'Scratch, un viatge al·lucinant pel camí de la programació! El repte final d’aquest moodle serà la creació de postals interactives. Per tal de resoldre el repte descobrirem l'entorn de l'Scratch i la necessitat de programar. Explorarem els objectes i els personatges que seran els protagonistes de la nostra postal. Començarem a programar fent un diàleg, movent els personatges  per anar construint l'acció i animant els objectes i els personatges.


Moodle 1 d'Scratch