5è – Casa Lila

La Casa Lila ens ha vingut a fer un taller d’interculturalitat que consistia en un joc de ruleta. Entre tots havíem de guanyar els 4 gots de color superant diferents reptes relacionats amb el tema. El color blau; cultures del món, el vermell; la diversitat, groc; conflictes i el verd; comunicació. Ens ha agradat moltíssim i hem reflexionat d’allò més.

FI DE L’ACTIVITAT DE PISCINA A SEGON

 

Els infants de segon aquesta setmana han fet la darrera sessió de l’activitat de piscina subvencionada per l’Ajuntament del Municipi.

Estem molts contents d’haver-la pogut realitzar i tots hem après i millorat les habilitats en el medi aquàtic.

Donem les gràcies als monitors, Carles i Cristina per la paciència i per tot el que ens han ensenyat.

Dia Mundial de la Poesia

Des de la comissió de biblioteca hem organitzat un recital de poesia a l’hora del pati per celebrar el Dia Mundial de la Poesia. L’alumnat de primària s’ha preparat poesies en català, castellà i anglès que han inspirat a petits i grans. Tot un plaer escoltar-los!

AULA ACOLLIDA: Casaments amb altres escoles

Aquest mes de Març hem fet un intercanvi d’experiències i hem pogut conèixer alumnat d’altres països que han estat acollits en diferents escoles de la nostra comarca. A través del “Google Meet” vam poder establir la trobada on-line amb els/les alumnes de l’Escola La Vila, de Palamós. L’altre casament ha estat de forma presencial, ja que els/les alumnes d’Aula d’Acollida de l’Escola Fanals d’Aro ens han visitat per tal de conèixer-nos i començar a establir vincles, perquè tots/es viuen al municipi de Platja d’Aro. Ha estat una experiència molt enriquidora!!!

 

 

 

El Rodaconte

Aquesta setmana hem presentat un conte amb un nou moble dissenyat per en Rafa. Un moble taller que ens permet experimentar d’una manera molt dinàmica, divertida i que voltarà per tota l’escola.

L’hem anomenat Rodaconte. L’objectiu és portar la biblioteca dins les aules.

La Sandra ha explicat el conte, “La història del conill de Pasqua” a l’alumnat d’educació infantil.

 

Excursió a Girona

Els alumnes de 5è hem anat d’excursió a Girona.

Aprofitant que hem treballat l’Edat Mitjana, hem visitat l’església de Sant Fèlix, la Catedral, i entre tots, hem explicat algunes llegendes de Girona: Sant Narcís i les mosques, la Bruixa de la catedral, en Banyeta, el Cul de la Lleona …

Hem acabat fent un tram de la muralla i gaudint del bon temps i les vistes de Girona.

Racons de pasqua

A I5 hem començat a treballar la pasqua fent racons.

Hem ajudat als conills que es trobaven perduts en un laberint a trobar els seus ous, hem comptat i dibuixat ous de colors, hem fet sudokus amb diferents elements (mones, pollets, tortells, conillets, ous…) i hem escrit vocabulari relacionat amb la pasqua (mona, ploma, cistell, ou, pollet, conill…).

Ens ho hem passat molt bé!

1r-Sortida a la deixalleria

L’Alumnat de primer aquest dimecres hem visitat la deixalleria de Platja d’Aro. En Narcís i en Néstor ens han explicat tot el funcionament d’aquesta. Des de com classifiquen les deixalles ells, com ho hem de fer a casa i ens han fet reflexionar sobre la importància del significat de les tres R, Reciclar, Reduir i Reutilitzar.

El nostre planeta s’ha de cuidar per tant està a les nostres mans aconseguir-ho.

Tallers i activitats del circ a educació infantil

Hola famílies!!!

Com ja sabeu, hem portat a terme el Projecte Interdisciplinar Emprenedor: “El circ dels Estanys”.

Hem realitzat moltes activitats i tallers on l’alumnat ha gaudit i après moltíssimes coses: explicació de contes relacionats amb el circ, decoració de l’aula i de l’escola, confecció de disfresses i assajos per l’espectacle final del projecte (I3-pallassos/es, I4-mags/es, I5-presentadors/es), converses a partir del vocabulari específic del circ, visionat de diferents pel·lícules, tallers de circ (malabars, bombolles, màgia, maquillatge i equilibris)…

Han estat dues setmanes molt intenses i divertides!

Producte final del projecte interdisciplinar emprenedor

El divendres passat vam fer la cloenda del projecte interdisciplinar emprenedor tot mostrant les diferents disciplines de circ que va treballar l’alumnat de l’escola; mims, mags, equilibristes, gimnastes, acròbates, pallassos, forçuts, etc.

Gràcies artistes per la vostra participació i dedicació.

Famílies, esperem que hàgiu gaudit de l’espectacle.

Per problemes tècnics no es va poder emetre en directe. Disculpeu les molèsties.

Show and Tell projecte Europeu etwinning

Durant tot el curs a les sessions d’anglès l’alumnat de 3r participa en el projecte Europeu etwinning Show and Tell. Cada infant ha de portar un objecte o joguina de casa i fer una presentació en anglès als companys de classe i als companys de projecte de l’escola Ekrem Inci Ortaokulu d’Istanbul, a Turquia. Hem fet de jurat anotant punts en una rúbrica, i, aquests són els guanyadors de la primera ronda:  Marc, Fatima, Osama i Sivar! Congratulations guys!

Visita biblioteca municipal

Aquesta setmana l’alumnat de quart ha gaudit d’una estona amb l’escriptora Anna Gasol, autora del llibre Vivim en una crisi Bufa, quins embolics, avi Mateu! que recentment hem llegit a l’aula.

La trobada ha tingut lloc a la Biblioteca Municipal del nostre poble i ens ha explicat la seva trajectòria professional i algunes vivències personals. Després, l’alumnat ha pogut formular totes les preguntes que s’havien preparat prèviament a l’aula.

Ha sigut un plaer poder conèixer en primera persona l’autora del llibre i la feina d’una escriptora professional. 

Handbol a 4t

L’alumnat de quart està treballant diferents activitats amb pilota. Gràcies al Club d’Handbol de Calonge ens hem iniciat en aquest esport.

En les dues sessions que vam realitzar ens vam divertir tot desenvolupant diferents habilitats motrius.

Taller Tirita Clown a Cicle Superior

El passat dimarts 27 de febrer, les Tirita Clown (dues pallasses de l’Hospital de Palamós) van fer una xerrada a l’alumnat de Cicle Superior. Ens varen explicar qui eren, quina era la seva funció, a quins pacients visitaven, perquè havia sorgit aquest servei…

Va ser una xerrada molt interessant i, alhora, divertida!

IV English Day 2024

Aquest dimarts, l’alumnat de 6è va gaudir d’una jornada lúdica: varen assistir al IV English Day del Baix Empordà. Juntament amb altres escoles, varen fer una sèrie de workshops (o tallers) emprant l’anglès com a llengua vehicular. Un cop acabats aquests tallers, varen esmorzar tots junts. A continuació varen anar caminant fins al Teatre Municipal La Gorga per veure la obra de teatre en anglès “Sleeping beauty or not” (una versió moderna del clàssic conte de la bella dorment). Un cop finalitzada la obra de teatre, varen poder fer preguntes als actors. Finalment, varen dinar tots junts i varen estar jugant a la platja gran de Palamós.

Va ser una jornada molt divertida i aprofitosa!

Treball previ a l’English Day

Durant aquests últims mesos, l’alumnat de 6è ha anat desenvolupant una sèrie de tasques relacionades amb l’English Day, que es va celebrar aquest dimarts 6 de març.

Primerament, varen haver d’ordenar una sèrie de lletres per endevinar quina obra de teatre veurien: “sleeping beauty” (bella dorment). A continuació, varen recordar com era la història per, posteriorment i en grups, reinventar i modernitzar la història. Tot això fent servir l’anglès com a llengua vehicular. Finalment varen triar una versió per cada classe. Com a obsequi per tota la feina desenvolupada i tot l’esforç dedicat, tot l’alumnat de 6è ha rebut una llaminadura en forma de cor i de llavi.

Disciplines de circ

La setmana passada vam estar practicant les diferents disciplines del circ.

L’alumnat s’ha especialitzat en una d’aquestes disciplines per poder dur a terme l’espectacle que farem divendres al pati de l’escola.

Tot i les dificultats que ens hem trobat, ho hem passat molt bé.

Setmana del projecte interdisciplinar emprenedor!

L’alumnat de cicle superior ha començat treballant, en petits grups, per conèixer més característiques del circ: una mica d’història, què és el circ?, qui hi treballa?, quines disciplines en formen part?, etc.

A més a més, vàrem combinar el treball teòric amb un taller on cadascú va crear les seves boles de malabars.

Aquí us mostrem estones de treball i dedicació de l’alumnat, així com de l’exposició del producte final de cada grup d’alumnes.