Una vegada teniu el curs en el vostre Moodle, us recomanem que seguiu les  indicacions següents:


Personalització

  • Llegir la guia didàctica per tenir una idea clara del que es pretén en el curs. 

  • Analitzar si cal fer algun canvi i/o afegir alguna activitat en funció de la vostra planificació.

  • Temporitzar la visualització de cada element amb les dates d’inici i final de la visualització dels temes i activitats. Cal revisar com està configurada la compleció de les activitats atès que pot afectar a la restricció d'accés d’altres activitats. 

  • Actualitzeu l’enllaç “Tauler” del bloc lateral "Enllaços". Aquest enllaç va a l’espai de l’usuari on pot consultar els seus cursos i les activitats pendents. L’enllaç és del tipus https://educaciodigital/nompropicentre/moodle/my, caldrà substituir nompropicentre pel que té el vostre centre en l'URL de Moodle.

 

Avaluació

  • Revisar el qualificador per afegir la ponderació corresponent a cadascuna de les activitats.

  • Potser trobareu algunes activitats H5P que tenen com a finalitat exercitar i/o provocar una reflexió en l’alumnat en les quals el mateix alumne comprova el seu resultat. En aquest cas tindreu la puntuació final però no el desenvolupament de cada pregunta.

  • Cal tenir en compte que si hi ha activitats que es realitzen fora de l’entorn de Moodle no es guardaran en les qualificacions de l'alumne, llevat que es faci una importació manual en el Moodle. 



Alumnes i professors

  • Realitzar la inscripció de l’alumnat tal com tingueu previst en el vostre centre educatiu.

  • Podeu compartir el curs amb el professorat que imparteix classe en el mateix nivell educatiu i assignatura, inscriviu-los com a Professor amb edició.

  • Crear grups per organitzar l'alumnat en el cas que compartiu el curs amb altres professors.

  • Cal tenir en compte si és necessari, o si el curs ja ho té planificat, la creació de grups d’alumnes dins del mateix grup tutoria (o del mateix nivell educatiu) per tractar la diversitat o fer propostes col·laboratives.

En aquest sentit, per fer l’assignació de grups, és important tenir en compte els resultats de l’avaluació inicial perquè pot aportar informació dels coneixements i habilitats dels requisits previs de cada alumne.

  • Per garantir la privadesa de les comunicacions entre el professor i un alumne individualment, cal afegir un agrupament amb grups individuals on cada grup només té un alumne. Crear aquest agrupament és necessari per configurar el fòrum de consultes individuals. (Vegeu aquest vídeo)


Comunicació

A l’apartat general trobareu 3 fòrums: 

    • El fòrum d’Avisos i notícies, el qual és unidireccional (de professor a alumnes)

    • El fòrum de dubtes del curs, el qual és bidireccional (entre professor  i alumnes, i entre els alumnes)

    • El fòrum de consultes individuals (amb grups separats) de converses privades entre professor i cada alumne individualment. 

  • Crear una sala de videoconferència (amb la vostra eina corporativa) en cas que la considereu necessària i traslladar l’enllaç al recurs Sala de videoconferència que hi ha al bloc general de cada curs.

  • Crear una primera notícia de benvinguda en el fòrum d’Avisos i notícies convidant-los a entrar i participar en el curs.


Enllaços

  • Canal YouTube del Departament d'Educació, Centres en Línia  (enllaç)