Conèixer i aplicat tècniques, estratègies , recursos i procediments de comprensió i d'expressió que permetin comunicar-nos eficaçment .

Aprenentatge de la llengua catalana. Es treballaran els diferents àmbits. Les competències de l’àmbit lingüístic fan referència a la utilització del llenguatge com a instrument per interpretar i comprendre la realitat a través de textos orals i escrits, per comunicar-se de forma oral i escrita, i per  organitzar i autoregular el pensament, les emocions i la conducta. Aquestes competències permeten expressar  pensaments, emocions, vivències i opinions; emetre judicis crítics i ètics; generar idees i estructurar el coneixement. Això implica tenir capacitat per llegir, escoltar, analitzar, admetre opinions diferents i expressar-se adequadament.

En el procés d'aprenentatge d'aquesta àrea es proporcionen elements per tal que l'alumnat manifesti actituds de respecte vers el medi social i natural, i construeixi de manera autònoma una escala de valors que afavoreixi la convivència i la sostenibilitat de la vida al nostre planeta.

Els continguts conceptuals tracten els diferents elements del medi natural i social, l'entorn cívic i polític, el medi històric  i el cos humà en totes les seves implicacions socials.

El caràcter experimental que es proposa per a les matemàtiques ha de possibilitar a l'alumnat el descobriment de les relacions entre els diferents conceptes matemàtics i la vida real . 

Els conceptes treballats son: nombres naturals i operacions, nombres fraccionaris i decimals, percentatges, magnituds i mesura, figures geomètriques i introducció a l'estadística.