AULA D'AUTOAPRENENTATGE DE CATALÀ
Esquema per setmanes
-
Aquí trobaràs materials de dificultat diversa per aprendre llengua. A cada secció tens la descripció del material i el nivell de dificultat. Decideix tu quins et són útils per anar treballant-los al teu ritme. Els qüestionaris i els JCLIC registren al teu Qualificador la nota que n'obtens perquè puguis veure els avenços que fas.
L'aula sempre és oberta, fins i tot en els períodes intertrimestrals i per tant no tanca mai. No hi ha intervenció del professorat però sí que pots resoldre els dubtes amb l'ajut dels teus companys des del fòrum.
-
Aquest material d'autoaprenentatge de llengua catalana va adreçat a l'alumnat que vol adquirir els coneixements lingüístics corresponents al nivell intermedi, equivalent al nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengues: aprendre, ensenyar, avaluar.
Aprendre llengua és molt més que aprendre la seva gramàtica, és també aprendre'n a produir i comprendre molts tipus de textos. És per això que aquest material aborda les dues qüestions d’una manera interrelacionada i que s’estableixen sovint vincles entre continguts. L’enfocament didàctic d’aquests materials permet aprendre d’una manera autònoma.
Aquest material s'estructura en tres eixos: gèneres textuals, patrons discursius i continguts lingüisticotextuals. Aquest darrer eix es compon a més de diversos apartats: morfologia, sintaxi, llengua i comunicació, lèxic i ortografia. Les unitats de treball s’anomenen itineraris, ja que guien i donen pautes per avançar en l’aprenentatge de cada tema.
En els itineraris dels dos primers eixos –gèneres i patrons– s'elaboren textos a partir de l'anàlisi de models, segons els processos de planificació, producció i revisió textual. En els itineraris lingüisticotextuals els continguts es treballen d’una manera pràctica.
Entre les activitats de cada itinerari, n'hi ha que tenen la icona activitat oberta. Per a aquestes activitats, no es proporciona cap solució, són activitats d'entrenament.Nivells de dificultat