fotos P-5
Esquema per temes
-
-
-
Aquest mes de març han fet anys la Maria, la Mariluz i l'Eva.
Per molts anys!! Ja heu fet 6 voltes al Sol!!
-
"La creativitat no només s'expressa a l'art i a la ciència, sinó en tots els àmbits de la vida, en allò quotidià, en la manera de relacionar-nos, de conèixer, de comportar-nos i descobrir el món. La creativitat és la capacitat d'inventar, de generar idees alternatives davant de determinades situacions o solucions per determinats problemes". https://www.conmishijos.com/ninos/ninos-educacion/la-creatividad-y-los-ninos.html
Segur que aquests dies a casa esteu sent tots molt creatius. És important que confieu en vosaltres!
Amb aquestes fotografies volem recordar-vos moments que hem viscut a l'escola a finals del primer trimestre. Moments molt creatius!!
-
A l'aula de psicomotricitat!
Creiem que la vivència del cos possibilita a l’infant poder-lo interioritzar, acceptar-ne les característiques, estimar-lo per poder-se estimar ell mateix. Hi ha una estreta relació entre la manera que l’infant percep el seu cos, el seu jo i la seva manera de relacionar-se amb el món extern. Com s’accepta a si mateix influeix en l’àmbit intel·lectual, afectiu, social... Per a nosaltres totes aquestes vivències són molt importants per tal de poder ajudar i conèixer millor als infants.
Algunes de les propostes a treballar que visualitzareu descriuen aquets moments...
Destrucció – construcció; reafirmació de l’infant i exploració cap al món que l’envolta.
Moments de plaer i comunicació a través del cos.
Descoberta a través del cos. Salts, trapezi, escalar, gronxar-se, plaer, amagatalls, teles-disfresses, atrapar…
Tornada a l’ambient i espai de representació de les vivències, emocions, sensacions, relaxació ...
-
Les regletes Cuisenaire
Les regletes s'utilitzen per ensenyar una àmplia varietat de temes matemàtics, com les quatre operacions bàsiques, fraccions, àrea, volum, arrels quadrades, resolució d'equacions simples, els sistemes d'equacions, i fins i tot equacions quadràtiques.
Maria Montessori i Friedrich Froebel van usar regletes per a representar nombres. Però va ser el belga Georges Cuisenaire (1891-1975) qui les va introduir per al seu ús amb professors al llarg de tot el món a partir de 1945. Cuisenaire va ser un professor d'escola primària de Bèlgica, que va publicar un llibre sobre el seu ús en 1952, anomenat Els nombres en colors.El material que proposa són uns prismes de diferents colors, d'un centímetre quadrat de secció i de longituds que van d'un a deu centímetres. A cada longitud li correspon un color diferent, sense repetir i es relaciona amb un nombre. Així hem de l'un se li assigna el blanc, al dos el vermell, al tres el verd, etc. Les regletes no estan graduades, el que permet que sigui el nen qui descobreixi les seves propietats i com es relacionen entre elles (major que, menor que, més curta, més llarga) i arribi a deduir la seva equivalència numèrica.Les regletes de Cuisenaire segueixen aquest sistema:- Regleta blanca = 1 cm.
- Regleta vermella = 2 cm.
- Regleta verd clar = 3 cm.
- Regleta carmí = 4 cm.
- Regleta groga = 5 cm.
- Regleta verd fosc = 6 cm.
- Regleta negra = 7 cm.
- Regleta cafè = 8 cm.
- Regleta blava = 9 cm.
- Regleta taronja = 10 cm.
A través d'aquestes pàgines trobareu moltes activitats relacionades amb les regletes Cuisenaire:https://www.pinterest.es/martacambray/mates-reglets-de-cuisenaire-cuisenaire-rods/
https://comaprendreaaprendre.blogspot.com/2015/12/que-son-les-regletes-cuisenaire.html
-
La nostra habitació
I un altre dels reptes matemàtics va ser el de fer el dibuix de la nostra habitació.
La nostra habitació també forma part de la nostra identitat. Les joguines, els colors, com està organitzada, diu molt de nosaltres. Utilitzem les relacions de correspondència per ajudar els infants a reconèixer la seva identitat i afavorir el coneixement individual i el del grup mitjançant l’intercanvi .
Els nens i nenes van dibuixar la seva habitació i després vam demanar la fotografia. D'aquesta manera vam comprovar la correspondència del dibuix amb la fotografia.
-
Un mural amb efecte mirall
Cada setmana plantegem reptes de caire matemàtic als nostres alumnes. Ja fa unes dies vam treballar el concepte de la SIMETRIA.
Vam presentar un tros gran de paper d’embalar que vam doblegar per la meitat per tal que quedés marcada una línia al mig i ho vam marcar amb una cinta adhesiva.
Vam oferir una caixa plena de materials que estaven doblats en quantitat. També n'hi havia algun que només n’hi havia un. Mentre els anàvem mirant, dèiem el seu nom i les qualitats que destaven: cilindres, cons, prismes, esferes, fulls de paper rectangulars, quadrats…
Per iniciar el repte els nens i nenes es van posar per parelles, un/a a cada banda del paper. Qui començava, havia de buscar un dels materials i el posava a sobre del paper d’embalar; la seva parella havia d'anar a buscar la mateixa peça i posar-la a l’altra banda de la cinta (imaginant que hi havia un mirall). I així, fins que es van acabar tots els materials que havíem proposat. Totes les parelles van dur a terme l’activitat alhora.
Mireu el resultat clicant damunt de la fotografia. Va ser espectacular!
-
Hi havia una vegada...
Dijous la Carme, bibliotecària de la Biblioteca del Pont de Vilomara, ens va explicar el conte "Un barret molt antiquat". I sabeu què? Que tothom és diferent, especial, únic... En Harbet ens ho ensenya. Perquè en Harbet té un barret. En realitat és una gorra, una gorra una mica antiquada. Però, què ha de fer? Ha de seguir l’última moda o, senzillament, ser ell mateix?
-
Aquest dimecres vam tornar a anar al Pi Rodó
"Pels nens i les nenes, la naturalesa és un parc d'atraccions, excel·lent medicina i aula d'aprenentatge. El contacte amb ella millora la salud, la capacitat d'atenció, el desenvolupament motor i cognitiu, l'autonomia, la seguretat, l'adquisició de valors..."
Font d'informació: https://www.lavanguardia.com/estilos-de-vida/20130614/54375609720/los-beneficios-de-la-naturaleza-para-los-ninos.html
-
Al febrer el Marc ha fet 6 anys! Felicitats!!!
-
Visita a la Biblioteca Municipal
Si volem que els nostres infants s'engresquin amb la lectura només cal companyia, dedicació i bons llibres. Per això us animem a anar a la Biblioteca Municipal amb els vostres fills on trobareu un munt de contes i un carnet gratuït per fer els préstec d'aquests. Compartir una estona de lectura amb els nostres fills i filles és una mesura molt efectiva que genera molta satisfacció. Les bibliotecàries, la Lluïsa i la Carmen, us poden ajudar a triar el llibre adequat a l'edat i al nivell lector de cada infant. Us engresquen a buscar el temps per anar-hi i així poder compartir aquests moments amb els vostres fills i filles.
Nosaltres vam visitar la biblioteca aquesta setmana i vam conèixer perquè la Minimoni s'avorreix els diumenges i què podem fer i què no a la biblioteca. La Lluïsa ens ho va explicar molt bé. Moltes gràcies i fins aviat!!
-
JUGANT AL PATI DELS GRANS
-
De sortida al Parc Cultural de la Muntanya de Sal de Cardona
Avui ens hem endinsat a la muntanya de sal de Cardona. Hem tingut la sort de veure el Màgic de la Sal, recórrer la mina per dins i conèixer la història d'aquest indret tan màgic i fascinant. Una dia a fora de l'escola on hem après i gaudit plegats.
-
RECOLLIDA FRUITS DE TARDOR
-
Benvinguts i benvingudes a P5!!
-
Aquest mes de setembre han celebrat l'aniversari la Marina, l'Àlex i l'Èrik.
Per molts anys!!
-