Laboratori Educació Infantil
Esquema per temes
-
"SOM ÉSSERS EXPERIMENTADORS. DES DEL NAIXEMENT ESTEM INTERVENINT DE MANERA CONTINUADA EN LA REALITAT PER A ACONSEGUIR ANAR DONANT SENTIT A TOT ALLÒ QUE ENS ENVOLTA EN UN INTERMINABLE PROVAR I REPENSAR. INQUIETUD, CURIOSITAT, GANES DE SABER, NECESSITAT D'ENTENDRE, DE PREGUNTAR-SE COM FUNCIONA, DE PLANTEJAR-SE COM ACONSEGUIR UN OBJECTIU.... PENSAR, PROVAR, REPENSAR, COMPROVAR, UN PROCÉS NATURAL D'ACOSTAMENT AL CONEIXEMENT." (MONTSERRAT PEDREIRA, 2006)
-
PER QUÈ NO CAU EL PAPER?
ELS HI PROPOSEM UN EXPERIMENT ALS NENS I NENES D'INFANTIL:
1. AGAFEU UN GOT I L'OMPLIU D'AIGUA
2. AGAFEU UN TROS DE CARTRÓ O CARTOLINA, I EL POSEU A SOBRE EL GOT, QUE QUEDI BEN TAPAT.
3. GIREU EL GOT AMB L'AJUDA DE LES DUES MANS. UNA MÀ AGUANTA EL GOT I L'ALTRE EL CARTRÓ.
4. RETIREU LA MÀ QUE AGUANTA EL CARTRÓ
QUÈ PASSA AMB EL TROS DE CARTRÓ?
NOSALTRES JA HO HEM PROVAT, MIREU:
PER QUÈ S'AGUANTA EL PAPER QUAN EL GIREM?
PERQUÈ L'AIRE QUE QUEDA DINS DEL GOT, AL GIRAR EL GOT, COM QUE AQUEST AIRE SE'N VA CAP A DALT, FA COM UNA VENTOSA, I FA QUE EL PAPER S'AGUANTI. PERÒ SI DEIXEM QUE ENTRI UNA MICA D'AIRE PELS COSTATS DEL GOT, EL PAPER CAU.
-
BARREGEM COLORS SENSE TOCAR L'AIGUA.
A INFANTIL HEM BARREJAT COLORS, SENSE TOCAR L'AIGUA. HEM FET SERVIR TRES POTS, AIGUA, COLORANT I TROSSETS DE PAPER DE VÀTER. EN DOS DELS POTS HI POSEM AIGUA I COLORANT (CADASCUN UN COLOR DIFERENT), I AL MIG HI POSEM UN ALTRE POT AMB UNA MICA D'AIGUA.. DESPRÈS CARGOLEM EL PAPER DE VÀTER, I FEM COM UN PONT DEL POT DE FORA AL DEL MIG. I ESPEREM A VEURE QUÈ PASSARÀ.
OOOOOHHH!!!! ELS COLORS S'HAN BARREJAT I HA FET UN ALTRE COLOR.
A CASA TAMBÉ HO PODEU PROVAR, SI NO TENIU COLORANT, PODEU FER SERVIR PINTURA DE COLORS.
-
PER PODER TREBALLAR EL SENTIT DE L'OLFACTE, PREPARAREM UNES BOSSES D'OLOR, ON A DINS POSAREM DIFERENTS SUBSTÀNCIES, ELEMENTS,... QUE FACIN OLORS DIFERENTS. PER EXEMPLE, MENTA, CAFÈ, ALL, FARIGOLA,....
ELS NENS I NENES HAURAN D'OLORAR LES BOSSES I ASSOCIAR-LES AMB UNA DE LES IMATGES, ON HI HA LA FOTO DE CADA ELEMENT O SUBSTÀNCIA.
-
QUÈ PASSARÀ EN CADA UN DELS OBJECTES QUAN ELS POSEM DINS DE L’AIGUA?
CADA INFANT, FA LA SEVA HIPÒTESIS I LLAVORS LLIURAMENT, DEIXEM QUE EXPERIMENTIN PERQUÈ PUGUIN OBSERVAR QUÈ PASSA EN CADA UN DELS OBJECTES.
POSAREM UN RECIPIENT GRAN AMB AIGUA, I ANIREM INTRODUINT A POC A POC CADA UN DELS OBJECTES I OBSERVAREM QUÈ PASSA, SI S’ENFONSEN O NO. DESPRÉS, QUAN ANEM TREIEN ELS OBJECTES ELS CLASSIFIQUEM EN DOS SAFATES, PER TAL DE PODER AFIRMAR O NEGAR LES HIPÒTESIS INICIALS.
Fitxer: 1 -
CADA INFANT LLIURAMENT ESCULL QUIN PARACAIGUDES VOL PROVAR, I SURT A LA PART DEL PATI ON HI HA EL PORXO, I PROVAR EL PARACAIGUDES.
TROBAREM DIFERENT MATERIAL PER PODER-LOS CREAR.OBSERVAREM:- VOLA O NO?
- BAIXA RÀPID O LENT?
- QUÈ PASSA AMB EL PARACAIGUDES, SEGONS EL PES QUÈ HI POSEM?
- SI EL TIRO DES DE MÉS AMUNT, QUÈ PASSA?
- ....
Fitxer: 1 -
-
-
-
-