Certamen de Lectura escolar

Veualta és un projecte del Grup Enciclopèdia que té la missió de promoure la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta.

És fantàstic veure com els alumnes posen en pràctica les seves habilitats de lectura en veu alta i s’atreveixen a compartir la seva passió per la lectura amb els altres. Segur que han guanyat valuosos coneixements i experiències en aquest procés.

Volem felicitar els participants en les següents categories:

· Grumets vermells (8 a 10 anys): Pau Toral Font (4t Primària)

· Grumets verds (10 a 12 anys): Ona Amer Alcoriza (6è Primària)

· Corsaris (12 a 14 anys): Júlia Ponce de León Matías (1r d’ESO)

· Tropa de corsaris (14 a 16 anys): Mario Ruda Comellas, Pablo Asensio Sánchez i Núria Bouzas Martí (3r d’ESO)

Carnestoltes ’24

Malgrat el temps… avui hem celebrat el Carnaval amb una rua on els alumnes d’ESO ens han sorprès amb un regal ben sorollós: una batucada!

El Carnaval és la festa per excel·lència. És un estat excepcional, un capgirament de l’ordre que, a Catalunya, se celebra set setmanes després de la primera lluna plena passat el solstici d’hivern, just quan els dies es fan més llargs.

L’origen del Carnaval rau en el paganisme romà, que celebrava a l’hivern festes de transgressió. Per exemple, la inversió d’amos i esclaus. Més endavant, amb l’adopció del Cristianisme, es va convertir en un temps de disbauxa, un lapse de permissivitat que s’oposava a la Quaresma.

La festa, en el simbolisme més antic, reuneix rituals de soroll i foc per despertar la natura i per propiciar-ne la fertilitat. Algunes d’aquestes pràctiques sagrades han perviscut en la forma. És el cas de les màscares que colpegen el terra, dels personatges amb banyes de boc i de les pells i esquelles en els carnavals de muntanya.

Avui dia, el Carnaval s’ha convertit en una festa popular de caràcter lúdic al voltant del rei Carnestoltes. L’actual tradició inclou la màscara, la música i el ball, l’ocupació dels carrers, el menjar abundant i el beure, la provocació als espectadors i la sàtira.

“Carnestoltes”. Gencat

ÀLBUM DE FOTOS

Dia Escolar de la No-violència i la PAU (DENIP)

Amb motiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) hem organitzat uns tallers verticals, on els alumnes d’infantil, primària i secundària han treballat plegats per a pintar uns mandales gegants.

Els mandales són representacions simbòliques espirituals i rituals utilitzats en el budisme i l’hinduisme. Mandala és un terme d’origen sànscrit.

Dins de les múltiples tècniques de relaxació orientals, es troba la de pintar mandales, els quals són publicats en llibres, on ve el mandala només dibuixat amb línies i la resta en blanc disposat per a pintar.

Aquesta tècnica de relaxació no requereix cap disciplina expressa, com pot ser-ho en altres, ja que qui està fent l’acoloreix segons els seus gustos estètics i imaginatius. El poden realitzar persones de qualsevol edat, sent a més una activitat que enforteix la creativitat.

ÀLBUM DE FOTOS

“Rispect” – Xiula

Xiula és un grup de música amb contingut educatiu explícit amb una missió ben clarivident: posar llum a les grans temàtiques vitals, amb sentit crític, amor i humor.

A Xiula són el Jan Garrido, músic educador social i terapeuta Gestalt i puntet rebel, el Rikki Arjuna, lletrista massa enginyós i educador social, l’Adrià Heredia, músic virtuós i el Marc Soto, músic altament sensible i membre de La Sra. Tomasa i Queralt Lahoz.

Les sessions educatives són una proposta de treball vivencial amb abordatge des de l’educació social i la teràpia Gestalt i creació artística made in Xiula.

A partir de la cançó “Rispect” (trap antiassetjament) es presenta el tema de l’assetjament i com podem fer-li front. És una sessió pensada per descobrir eines, estratègies i processos interiors per poder gestionar les pròpies necessitats i poder canviar, en un procés de deconstrucció, la relació amb l’altre.

RISPECT és una sessió dirigida, a partir de 5è de primària i a tota la secundària, per treballar l’assetjament, els conflictes i la convivència  Sessió de la mà de dos educadors socials, músics i terapeutes Gestalt amb una llarga trajectòria en el camp educatiu, comunitari i social.

Compartim amb vosaltres les creacions que van fer amb l’alumnat durant aquestes sessions educatives:

Cançons creades amb l’alumnat de Cicle Superior de Primària i ESO

Bon Nadal i Feliç Any 2024!

Nadal ja s’acosta ple de màgia, il·lusió, fantasia i uns dies de vacances per gaudir amb la família i els amics.

Arreu del món se celebra Nadal, però amb tradicions i costums diferents. A l’hemisferi sud és estiu i molta gent pot anar a la platja, però a casa nostra és ple hivern, gairebé sempre amb fred i, en molts indrets, amb tot nevat. Així i tot, compartim molts símbols de Nadal, com l’arbre, els Reis Mags, el Pare Noel, el pessebre, les nadales, les postals decorades, els regals…

Però, coneixes altres tradicions de Nadal que potser passen més desapercebudes?… Llegeix més»

Dia Internacional de la Música ’23

El 22 de novembre se celebra el Dia Internacional de la Música i milers d’entitats, escoles i associacions aprofiten la jornada per apreciar i difondre la música.

En aquesta ocasió, l’alumnat de Cicle Superior va fer un taller musical i pedagògic amb Aquafonia on van realitzar un conjunt d’activitats musicals basades en les propietats acústiques de l’aigua. L’objectiu era estimular la imaginació auditiva dels assistents i reforçar els seus coneixements musicals mitjançant activitats creatives i vivencials. És a dir, fer de l’aula de música un espai de trobada en el qual experimentar amb noves sonoritats. Alguns dels conceptes bàsics que van treballar van ser el ritme, la melodia i l’harmonia.

Els de Cicle Inicial i Mitjà d’Educació Primària van gaudir d’un espectacle extraordinari d’Aquafonia. A través de la veu en off, van descobrir juntament amb el músic a escena, tots els instruments aquafònics que se li posaven al davant. El principal instrument del concert van ser les ampolles afinades, tot i que també es van fer servir instruments de percussió aquàtica, l’udu o tubs il·luminats. Una actuació plena de llum i de colors en què a través de l’humor van viatjar per la música clàssica, moderna i tradicional d’arreu i fins i tot, en algun moment determinat, van demanar l’ajuda dels assistents per continuar endavant.

ÀLBUM DE FOTOS