1.-Descripció

Sens dubte ens trobem davant d'un art amb iniciativa de ruptura respecte a l'anterior, que es mou amb ànsies de llibertat i de creació i reinterpretació. El Modernisme o Art Noveau busca abolir la jerarquia que tradicionalment s'havia establert en les arts. D'aquesta manera la pintura, l'arquitectura o l'escultura es donen la mà amb l'artesania o les arts decoratives, el disseny de mobles, l'argenteria, orfebreria o forja. En el naixement i evolució del moviment Art Nouveau o Modernisme ocuparan un lloc transcendent la burgesia rica i adinerada que promocionarà aquest art a través del mecenatge d'artistes de totes les disciplines artístiques.

Tot i que el Modernisme té una clara intenció de ruptura amb l'art històric, intentant separar-se de moviments com el Neoclassicisme o l'Impressionisme entre d'altres, és evident que també rebrà influències d’aquests i altres estils i moviments artístics.

En Martí i la Yaminah han anat d’excursió a Barcelona, més concretament han anat a veure un concert al Palau de la Música.

Pel camí s’han fixat en alguns edificis construïts d’una manera que ells no havien vist mai. De lluny, alguns semblen grans coves naturals amb estalactites, altres tenen unes formes que semblen boscos enmig de la ciutat, com si fossin grans estructures naturals que no semblen fets per persones. 

A mesura que s’hi van acostant, van veient que alguns estan fets amb pedra perfectament tallada, altres són de maons col·locats tot fent una sanefa que sembla impossible de construir i amb moltes parts, fetes amb ferro, i que semblen fulles d’arbres de tota mena.

 

Martí- T’has fixat que aquests edificis semblen boscos màgics?

Yaminah-  Sí, ara t’ho anava a dir, sembla que hagin crescut enmig de la ciutat com un arbre enmig del bosc.

Martí-  Em recorden una mica alguns dels quadres impressionistes que hem vist a l’escola, potser són edificis impressionistes...

Yaminah-  Jo crec que si fossin impressionistes n’hauríem parlat a la classe, i només vam parlar de pintura i música, a més, si t’hi fixes de ben a prop, els “dibuixos” que hi ha als vidres no s’assemblen gaire als quadres que hem estudiat.

Martí-  Tens raó, aquests “dibuixos” semblen més realistes, les senyores que hi surten sembla que hagin estat fotografiades amb tot detall, no estan fets amb pinzellades de colors i estan molt ben “perfilades”, els que hem vist estaven fets directament pintats amb pinzellades petites i sense tants detalls.

Yaminah-  A mi em fa pensar que aquest és un altre estil, que s’assembla una mica a l’impressionisme però que té unes característiques diferents, m’agradaria saber-ne una mica més...

 

Al Martí i a la Yaminah se’ls ha despertat molt la curiositat en veure aquests edificis tant “màgics” i ara en volen saber més. Què us sembla si descobrim amb ells quins són els secrets que amaga aquest nou estil?

2.-Activitats

Les activitats que trobaràs en aquest tema estan explicades, indicada de forma clara la tasca que has de desenvolupar, la forma i format com has de lliurar la tasca i com s'avaluarà l’activitat. Cal que lliuris les tasques segons com es demanin.

3.-Pla de treball

Al mòdul del curs trobaràs el fòrum de dubtes on podràs compartir les teves inquietuds. Abans del tancament de curs, cal haver respost el qüestionari final.

Durant tot el curs hauràs de registrar, complementar i ampliar la informació i aprenentatges adquirits a la carpeta d’aprenentatge (portafolis).

Tema 2 - Modernisme. Tasques a realitzar

  • Per començar el curs fes l’Avaluació inicial.
  • Alfons Mucha: Il·lustració modernista.
  • Vitralls modernistes: Ens inspirem i creem.
  • Arquitectura modernista: Dissenyem un edifici.
  • Exposició i autoavaluació.
  • Qüestionari final: Què he après?

4. Objectius

En acabar les activitats que et proposem seràs capaç de…

  1. Conèixer el modernisme com a un corrent artístic.
  2. Reconèixer diferents autors i autores i les seves obres.
  3. Desenvolupar la creativitat mitjançant diferents tècniques i materials.
  4. Analitzar críticament obres d’art a partir de l’observació i la reflexió.
  5. Expressar sentiments i vivències que ens desvetlla la pintura, l'arquitectura i l'escultura.

5. Avaluació

Per superar el curs, cal haver presentat i realitzat correctament totes les tasques sol·licitades.

D’altra banda, per a cada activitat, seràs avaluat amb una rúbrica d’avaluació tenint en compte el nivell de desenvolupament de les competències pròpies de l’àmbit d’educació artística.

Darrera modificació: dimarts, 15 de setembre 2020, 16:01