Llibre

Autor/a: CRFPA
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Taller adreçat a 1r d’ESO. En aquest taller de contes, a part de treballar de forma col·laborativa amb l’ús de les eines TIC –bàsicament a través del moodle-, volem tractar el conte des d’una perspectiva més actual i on es permeti l’alumnat de fer una anàlisi crítica de les situacions que es presenten. Serà també interessant veure com es refan històries populars, tot canviant la personalitat dels personatges o la situació inicial.
Objectius:
  • Desenvolupar el treball col·laboratiu.
  • Usar les TIC.
  • Desenvolupar la creativitat a través de l’elaboració de textos escrits i digitals.
  • Respectar i valorar l’opinió dels altres.
  • Seleccionar informació.
  • Despertar l’interès de l’alumnat per investigar.
  • Diferenciar conte, llegenda i rondalla.
  • Capacitar l’alumnat per conèixer i descobrir els diferents elements que posseeix un conte.
  • Desenvolupar el gust per llegir i adquirir l’hàbit lector.
  • Desenvolupar la capacitat de comunicació i d’escoltar.
  • Afavorir l’adquisició d’hàbits de consulta, com a eix per a l’estudi i la investigació.
  • Analitzar els diferents moments i elements d’un conte.
  • Crear un conte, explicar-lo i dramatitzar-lo a una colla d’infants.
  • Aprendre els mecanismes per explicar un conte als infants.
  • Explicar contes infantils de creació pròpia i aliena als nens de parvulari del municipi.
Els recursos utilitzats són aquells tant escrits (tradicionals) com visuals (més actuals), que bàsicament hem extret de la xarxa: documents, vídeos, etc. N’hi ha molts; per tant, es poden anar actualitzant sempre que es cregui convenient. Les activitats proposades ajuden a la feina en grup: fòrums, wikis. N’hi ha d’individuals perquè també és una tasca que s’ha de potenciar.

Aquest projecte ha estat realitzat en el marc del curs de formació telemàtica "D204 - Ús i dinamització de Moodle" del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya durant el curs 2010-2011

Autor/a: Mireia Serra Pallàs
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)