PROJECTE INTERCULTURAL
Esquema per temes
-
EDITORIAL
Cadascun de nosaltres és una persona única, amb un seguit de virtuts i defectes; de punts forts i punts febles; de possibilitats i de mancances,... però si treballem junts, si ens ajudem i ens deixem ajudar, podem fer molt per nosaltres mateixos i pels altres. Amb cadascun dels nostres petits, però únics i decisius, granets de sorra podem ajudar a construir un món millor per a tots nosaltres i en especial, pels nostres joves i els nostres infants.
A vegades, poden més les diferències que els punts en comú. A vegades, ens guiem més per les aparences que pel que és més important de cada cosa. A vegades, desconfiem del que no coneixem... Però sovint, tot és més senzill del que ens pensem. Una de les qualitats que més ens caracteritza a tots, com a persones, és la capacitat i la necessitat d'estimar i de sentir-nos estimats; d'estimar i de tenir cura de les nostres criatures. Unes criatures que quan se senten valorades i estimades, tenen seguretat per a aprendre, avançar, desenvolupar les seves capacitats i créixer. Fins i tot els grans, quan pensem que la nostra opinió i els nostres accions són valorades per les persones que ens envolten, tenim més forces per, malgrat les dificultats, tirar endavant.
En moments com el que estem vivint, l'educació de qualitat té encara més importància. Amor i educació són dos valors inqüestionables que ens hem d'esforçar per oferir als nostres infants. I és que, tal i com va dir Nelson Mandela: “L'educació és l'arma més poderosa per canviar el món” i aquesta “arma” és a les nostres mans, com a pares, familiars, … i mestres que dia a dia som al costat d'aquests nens i nenes i tenim el privilegi i l'oportunitat de poder-los ajudar a créixer i a desenvolupar-se com a persones.
Us presentem la primera revista en format digital de l'Escola La Monjoia. Els seus alumnes han fet diferents treballs entorn La Interculturalitat i han vist que tots podem aprendre de tots, que junts podem aprendre molt millor i que és una satisfacció poder compartir els aprenentatges els uns amb els altres! Esperem que gaudiu de totes aquestes experiències i que els vostres desitjos de cara al Proper Any es facin realitat!!!
Les mestres
Sant Bartomeu del Grau, desembre de 2013
-
MIREM AMB ELS ULLS, MIREM AMB EL COR
Aquest dies, els grills, els milpeus i les formigues ens hem fixat amb els nostres ulls i amb el seu color. Tots s'assemblen encara que tots són diferents. Hem explicat el conte: Els ulls de la Marina, de la Mercè Escardó. Després ens hem mirat les fotos dels nostres ulls i hem pogut endevinar de qui eren. Entre tots hem explicat de quins colors els tenim i han sortit aquestes boniques descripcions:
LA GEORGIANA TÉ ELS ULLS DEL COLOR DE LA MEL.
EN FERRAN TÉ ELS ULLS MARRONS COM LES AVELLANES.
ELS ULLS DE LA MARTINA SÓN DE COLORS:
VERD, MARRÓ I GROC COM EL BOSC DE LA TARDOR.
LA JÚLIA L.TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ CLAR I
UNA MICA VERD, COM LES FULLES QUE FAN
CREC-CREC.
L'IKER TÉ ELS ULLS MARRONS
COM EL TRONC DEL PI PINYER.
ELS ULLS D'EN NIL SÓN DE COLOR MARRÓ
COM LES CASTANYES DE TARDOR.
EN MARCEL TÉ ELS ULLS GAIREBÉNEGRES,
COM LES LLETRES DELS NOMS.
DE COLOR VERD FOSC SÓN ELS ULLS DE L'ONA,
COM LES ALES D'ALGUNA PAPALLONA.
LA JÚLIA V. TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ,
COM LES PINYES QUE ES MENGEN ELS ESQUIROLS.
L'ADAM B. TÉ ELS ULLS COLOR D'ESCORÇA I
LES PESTANYES CARGOLADES CAP AMUNT.
EN MARC TÉ ELS ULLS DEL COLOR DEL POMER
QUAN JA NO FA CALOR.
LA NAJWA TÉ ELS ULLS DEL COLOR
DE LES PETITES FORMIGUES NEGRES
ELS ULLS D'EN JAN SÓN MARRONS
COM LA XOCOLATA DESFETA.
L'ADAM H. TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ
COM LES FULLES SEQUES DELS ARBRES A LA TARDOR.
ELS ULLS D'EN KHALIL SÓN MARRONS
COM EL TRONC DELS CASTANYERS.
EN JALAL TÉ ELS ULLS DEL COLOR
DELS CAVALLS NEGRES QUE CORREN PEL BOSC.
EN SERNI TÉ UNS ULLS RIALLERS.
ELS ULLS DE L'EMMA SÓN DEL BONIC COLOR
DEL TRONC D'UN ARBRE.
EN JOAN TÉ ELS ULLS DE COLOR DE PINYÓ.
L'ALBA TÉ ELS ULLS DEL COLOR DE LA XOCOLATA.
ELS ULLS DE LA LAIA
SÓN DE COLOR VERD FOSC COM LES FULLES DEL PI
EN WASSIM TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ
COM LES BOLES DEL REKENREK.
ELS ULLS D'EN NEL SÓN DE COLOR MARRÓ
COM LA TERRA DE LES PLANTES.
ELS ULLS DE L'HUG CANVIEN DE COLOR. QUAN MIRA EL CEL
SÓN BLAUS, SI UNA COSA LI AGRADA SÓN DE COLOR GRIS I
QUAN ESTÀ MOLT CONTENT ES TORNEN VERDS.
També ens hem fixat en què els nostres ulls expressen com estem: contents, tristos, enfadats,... I que a més de mirar amb els ulls, les persones “mirem” amb el cor.
Hem estat pensant en tot això, n'hem parlat, hem compartit les nostres opinions amb els companys i hem vist que hi ha coses que a tots ens agrada mirar i altres que no.
NO ENS AGRADA MIRAR...
ENS AGRADA MIRAR...
-
QUAN ALGÚ PEGA O FA MAL A UN ALTRE
-
QUE ELS NENS ES BARALLEN
-
QUAN ENS ENFADEM
-
QUAN ALGÚ PLORA
-
PLANTES QUE S'HAN MORT
-
QUE MATIN ANIMALS
-
LA SANG
-
ELS SOLDATS QUE MATEN A LA GENT AMB ESCOPETES
-
QUE S'ESPATLLIN ELS CONTES, LES JOGUINES O LES FIGURES DEL PESSEBRE
-
QUAN TOTS ELS NENS JUGUEN BÉ AL PATI
-
JUGAR I VEURE QUE ELS ALTRES JUGUEN I HO PASSEN BÉ
-
COM TOTS TREBALLEM I FEM LES COSES BÉ
-
QUAN ESCOLTEM ELS CONTES AMB ATENCIÓ
-
MIRAR EL PLANETA PER LA TELE
-
ELS GEGANTS
-