Esquema per temes

  • EDITORIAL

    Cadascun de nosaltres és una persona única, amb un seguit de virtuts i defectes; de punts forts i punts febles; de possibilitats i de mancances,... però si treballem junts, si ens ajudem i ens deixem ajudar, podem fer molt per nosaltres mateixos i pels altres. Amb cadascun dels nostres petits, però únics i decisius, granets de sorra podem ajudar a construir un món millor per a tots nosaltres i en especial, pels nostres joves i els nostres infants.

    A vegades, poden més les diferències que els punts en comú. A vegades, ens guiem més per les aparences que pel que és més important de cada cosa. A vegades, desconfiem del que no coneixem... Però sovint, tot és més senzill del que ens pensem. Una de les qualitats que més ens caracteritza a tots, com a persones, és la capacitat i la necessitat d'estimar i de sentir-nos estimats; d'estimar i de tenir cura de les nostres criatures. Unes criatures que quan se senten valorades i estimades, tenen seguretat per a aprendre, avançar, desenvolupar les seves capacitats i créixer. Fins i tot els grans, quan pensem que la nostra opinió i els nostres accions són valorades per les persones que ens envolten, tenim més forces per, malgrat les dificultats, tirar endavant.

    En moments com el que estem vivint, l'educació de qualitat té encara més importància. Amor i educació són dos valors inqüestionables que ens hem d'esforçar per oferir als nostres infants. I és que, tal i com va dir Nelson Mandela: “L'educació és l'arma més poderosa per canviar el món” i aquesta “arma” és a les nostres mans, com a pares, familiars, … i mestres que dia a dia som al costat d'aquests nens i nenes i tenim el privilegi i l'oportunitat de poder-los ajudar a créixer i a desenvolupar-se com a persones.

    Us presentem la primera revista en format digital de l'Escola La Monjoia. Els seus alumnes han fet diferents treballs entorn La Interculturalitat i han vist que tots podem aprendre de tots, que junts podem aprendre molt millor i que és una satisfacció poder compartir els aprenentatges els uns amb els altres! Esperem que gaudiu de totes aquestes experiències i que els vostres desitjos de cara al Proper Any es facin realitat!!!

    Les mestres

    Sant Bartomeu del Grau, desembre de 2013

  • MIREM AMB ELS ULLS, MIREM AMB EL COR

    Aquest dies, els grills, els milpeus i les formigues ens hem fixat amb els nostres ulls i amb el seu color. Tots s'assemblen encara que tots són diferents. Hem explicat el conte: Els ulls de la Marina, de la Mercè Escardó. Després ens hem mirat les fotos dels nostres ulls i hem pogut endevinar de qui eren. Entre tots hem explicat de quins colors els tenim i han sortit aquestes boniques descripcions:

    ulls georgiana

    LA GEORGIANA TÉ ELS ULLS DEL COLOR DE LA MEL.

    ulls ferran

    EN FERRAN TÉ ELS ULLS MARRONS COM LES AVELLANES.

    ulls martina

    ELS ULLS DE LA MARTINA SÓN DE COLORS:

    VERD, MARRÓ I GROC COM EL BOSC DE LA TARDOR.

    ulls julia l.

    LA JÚLIA L.TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ CLAR I

    UNA MICA VERD, COM LES FULLES QUE FAN

    CREC-CREC.

    ulls iker

    L'IKER TÉ ELS ULLS MARRONS

    COM EL TRONC DEL PI PINYER.

    ulls nil

    ELS ULLS D'EN NIL SÓN DE COLOR MARRÓ

    COM LES CASTANYES DE TARDOR.

    ulls marcel

    EN MARCEL TÉ ELS ULLS GAIREBÉNEGRES,

    COM LES LLETRES DELS NOMS.

    ulls ona

    DE COLOR VERD FOSC SÓN ELS ULLS DE L'ONA,

    COM LES ALES D'ALGUNA PAPALLONA.

    ulls julia v.

    LA JÚLIA V. TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ,

    COM LES PINYES QUE ES MENGEN ELS ESQUIROLS.

    ulls adam b

    L'ADAM B. TÉ ELS ULLS COLOR D'ESCORÇA I

    LES PESTANYES CARGOLADES CAP AMUNT.

    ulls marc

    EN MARC TÉ ELS ULLS DEL COLOR DEL POMER

    QUAN JA NO FA CALOR.

    ulls najwa

    LA NAJWA TÉ ELS ULLS DEL COLOR

    DE LES PETITES FORMIGUES NEGRES

    ulls jan

    ELS ULLS D'EN JAN SÓN MARRONS

    COM LA XOCOLATA DESFETA.

    ulls adam h.

    L'ADAM H. TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ

    COM LES FULLES SEQUES DELS ARBRES A LA TARDOR.

    khalil

    ELS ULLS D'EN KHALIL SÓN MARRONS

    COM EL TRONC DELS CASTANYERS.

    ulls jalal

    EN JALAL TÉ ELS ULLS DEL COLOR

    DELS CAVALLS NEGRES QUE CORREN PEL BOSC.

    ulls serni

    EN SERNI TÉ UNS ULLS RIALLERS.

    ulls emma

    ELS ULLS DE L'EMMA SÓN DEL BONIC COLOR

    DEL TRONC D'UN ARBRE.

    ulls joan

    EN JOAN TÉ ELS ULLS DE COLOR DE PINYÓ.

    ulls alba

    L'ALBA TÉ ELS ULLS DEL COLOR DE LA XOCOLATA.

    ulls laia

    ELS ULLS DE LA LAIA

    SÓN DE COLOR VERD FOSC COM LES FULLES DEL PI

    ulls wassim

    EN WASSIM TÉ ELS ULLS DE COLOR MARRÓ

    COM LES BOLES DEL REKENREK.

    ulls nel

    ELS ULLS D'EN NEL SÓN DE COLOR MARRÓ

    COM LA TERRA DE LES PLANTES.

    ulls hug

    ELS ULLS DE L'HUG CANVIEN DE COLOR. QUAN MIRA EL CEL

    SÓN BLAUS, SI UNA COSA LI AGRADA SÓN DE COLOR GRIS I

    QUAN ESTÀ MOLT CONTENT ES TORNEN VERDS.

    També ens hem fixat en què els nostres ulls expressen com estem: contents, tristos, enfadats,... I que a més de mirar amb els ulls, les persones “mirem” amb el cor. 

    nens seient i callant

    Hem estat pensant en tot això, n'hem parlat, hem compartit les nostres opinions amb els companys i hem vist que hi ha coses que a tots ens agrada mirar i altres que no.

    NO ENS AGRADA MIRAR...

    ENS AGRADA MIRAR...

    • QUAN ALGÚ PEGA O FA MAL A UN ALTRE

    • QUE ELS NENS ES BARALLEN

    • QUAN ENS ENFADEM

    • QUAN ALGÚ PLORA

    • PLANTES QUE S'HAN MORT

    • QUE MATIN ANIMALS

    • LA SANG

    • ELS SOLDATS QUE MATEN A LA GENT AMB ESCOPETES

    • QUE S'ESPATLLIN ELS CONTES, LES JOGUINES O LES FIGURES DEL PESSEBRE

    • QUAN TOTS ELS NENS JUGUEN BÉ AL PATI

    • JUGAR I VEURE QUE ELS ALTRES JUGUEN I HO PASSEN BÉ

    • COM TOTS TREBALLEM I FEM LES COSES BÉ

    • QUAN ESCOLTEM ELS CONTES AMB ATENCIÓ

    • MIRAR EL PLANETA PER LA TELE

    • ELS GEGANTS